627 Reacties

één maand geleden

Vraagje, mijn verloskundige zei dat je geen nipt kan doen als je termijnecho nog niet hebt gehad, maar in het info boekje dat ik mee krijg staat dat los van elkaar... Hoe was dit bij jullie?

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Vraagje, mijn verloskundige zei dat je geen nipt kan doen als je termijnech ...
Hoihoi! Ik heb vorige week al bloed geprikt en deze week pas de termijn echo. Dus het kan en mag zeker wel☺️

één maand geleden

Reactie op jojo2000123

Wij hebben zojuist telefoon gekregen van onze verloskundige dat onze Nipt u ...
Och jeetje wat een schrikken. Geen ervaring mee, maar ik wil jullie veel sterkte wensen ! Kun je al snel terecht voor de Vlokkentest?

één maand geleden

Donderdag geprikt om 16.20u en zojuist test binnen. 3 werkdagen dus!

één maand geleden

Maandag 15 juli geprikt, omgeving Utrecht, ging via Maastricht. Maandagochtend precies een week later de uitslag.

één maand geleden

Reactie op DrKimberly1990

Vraagje, mijn verloskundige zei dat je geen nipt kan doen als je termijnech ...
Je krijgt pas het formulier voor de prikken mee na de termijnecho bij mijn praktijk.

één maand geleden

Reactie op jojo2000123

Wij hebben zojuist telefoon gekregen van onze verloskundige dat onze Nipt u ...
Sterkte, hopen op een goede afloop😢🍀

één maand geleden

Eerste keer Nipt was 12/7, echter zijn ze mijn buisjes ‘kwijtgeraakt’… hoezo privacy/ avg? 17/7 opnieuw geprikt en wacht er nog op. Gaat via Erasmus.

één maand geleden

Reactie op jojo2000123

Wij hebben zojuist telefoon gekregen van onze verloskundige dat onze Nipt u ...
Geen uitslag die je wilt horen! Mijn schoonzus heeft in 2023 twee weken in een hel gezeten na precies dezelfde uitslag te hebben gekregen. En wat bleek na de vlokkentest, niets aan de hand! Gezond mannetje van 1,5 jaar. Ik heb geen idee hoe zeldzaam zo’n valse uitslag is maar het kan dus zeker zo zijn dat de nipt niet betrouwbaar is. Hoe dat kan, geen idee 🤷🏻‍♀️. Ik hoop voor jou op dezelfde goede afloop 🤞🏻🍀

één maand geleden

Reactie op ElinevdA95

Hoihoi! Ik heb vorige week al bloed geprikt en deze week pas de termijn ech ...
Hier was dat niet hoor! Mocht pas na de termijn echo. Zodat ze cru gezegd zeker zijn dat het kindje leeft. Ik mocht als de termijn echo niet zou lukken niet gaan prikken want, je krijgt dan geen formulier mee.

één maand geleden

Reactie op jojo2000123

Wij hebben zojuist telefoon gekregen van onze verloskundige dat onze Nipt u ...
Wat ontzettend schrikken! Er is ook nog een kans dat de chromosoom afwijking in de placenta zit. Wij hebben het vorig jaar meegemaakt maar dan met trisomie 18 en wij hebben helaas besloten de zwangerschap af te breken. Dat afwachten is heel moeilijk!! Per afwijking zijn de percentages dat het in de placenta zit anders, dat weet je vk misschien wel! Wij hebben toen ook een vlokkentest gedaan, dat is niet prettig, maar heb er verder geen last van gehad. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en komt er positief nieuws uit de vlokkentest!

één maand geleden

Ik heb vandaag bloed geprikt (vandaag precies 12 weken). Voor mij was een meisje flauwgevallen dus ik was zo zenuwachtig dat ik daardoor ben vergeten te vragen hoe en wanneer je de uitslag krijgt 😂

één maand geleden

Reactie op Shari38

Hier was dat niet hoor! Mocht pas na de termijn echo. Zodat ze cru gezegd z ...
Hmm op zich te volgen redenatie, thanks!

één maand geleden

Reactie op Shari38

Hier was dat niet hoor! Mocht pas na de termijn echo. Zodat ze cru gezegd z ...
Hier mag het pas na de termijnecho omdat ze dan zeker weten dat je minimaal 10 weken zwanger bent, zo van het is zonde als de nipt test mislukt

één maand geleden

Moesten jullie ook 8 buizen af laten nemen? Ik wist niet dat ze zo veel nodig hadden. Had wel de nipt en 12 weken screening in 1 keer. Ik heb vanochtend geprikt maar na 4 buizen viel ik flauw en moest ik overgeven😪. Binnenkort de laatste 4 laten afnemen.

één maand geleden

Reactie op kdc1997

Moesten jullie ook 8 buizen af laten nemen? Ik wist niet dat ze zo veel nod ...
Oh jak! Ik hoop het niet. Moet soms 1 buisje laten prikken en dat vind ik al mega spannend. Snap helemaal dat het teveel werd. Sterkte nog 💕

één maand geleden

Reactie op kdc1997

Moesten jullie ook 8 buizen af laten nemen? Ik wist niet dat ze zo veel nod ...
Vandaag ook geprikt. Inderdaad 8 buizen

één maand geleden

Reactie op kdc1997

Moesten jullie ook 8 buizen af laten nemen? Ik wist niet dat ze zo veel nod ...
7 buisjes moest ik.. ik werd echt duizelig en ging daarna overgeven.

één maand geleden

Afgelopen vrijdag geprikt en net een goede uitslag via de mail mogen ontvangen. Wat zijn wij gerust zeg💙🩷

één maand geleden

Reactie op kdc1997

Moesten jullie ook 8 buizen af laten nemen? Ik wist niet dat ze zo veel nod ...
Oh zo herkenbaar. Ik ga altijd liggen? Ogen dicht en focus me dan op een ademhalingsoefening. 4 tellen in, 4 tellen vasthouden, 8 tellen uit. Zo ben ik er gisteren ook doorheen gekomen. Misschien helpt het jou ook.