14 Reacties
8 maanden geleden
Ik volg even mee. Ik heb ook vaak een enorm verschil tussen links en rechts. Links tussen de 60-100 ml en rechts vaak 110-150 (uitschieters van 200 ) . En ik kolf echt om de 3 uur en 18 minuten maar ondanks dat gaat het niet erg omhoog .
8 maanden geleden
Ik heb hetzelfde en lees mee!! Productie neemt hier in het algemeen ook wat af. Misschien ivm werken en meer druk erop (kolven voor de opvang etc)
8 maanden geleden
Als ik kolf is rechts vaak iets meer, 10 ml ongeveer. Maar als hij drinkt merk ik dat niet. Behalve dat mijn rechter borst echt veel groter is dan links 😂
8 maanden geleden
Toevallig vandaag lactatiekundige gesproken en exact dit gevraagd. Dit is echt heel normaal en het is dan ook niet nodig om je productie te gaan verhogen als de algehele productie (dus 2 borsten samen) gewoon goed is en je kindje hier genoeg aan heeft. Dan krijg je dadelijk overproductie. Het zijn zussen geen tweeling zei de lactatiekundige. Dus zou het gewoon laten!
8 maanden geleden
Kolf je beide borsten tegelijkertijd of na elkaar?
Ik heb een tijdje gehad dat de ene borst niet blij werd van duo kolven. De ene borst had ik dan na 20min kolven (zonder aanleggen) 60 of soms zelfs 90 en de ander dan 30. Ik kolfde dan die borst nog 5a10min extra en had dan zo nog eens 30ml.
8 maanden geleden
Met mn rechterborst kolf ik meestal 3 keer zoveel 😅 Ik vind het meer irritant dat die borst supergroot is en overcompenseert voor links.
Ik geef altijd beide borsten en wissel de startkant ook af, maar dat doet helemaal niks. Lees ook vaak dat powerkolven van de mindere borst niet zoveel oplevert en gezien het best wel een tijdsinvestering is laat ik dat maar zitten.
8 maanden geleden
Ik kolf 3/4 van de totale opbrengst rechts, ruim genoeg om hem mee te voeden. Links doet alleen een beetje mee, ik heb er nog nooit meer dan 60ml uit gekolfd terwijl ik rechts gemiddeld rond de 120ml zit.
Ik merk dat vooral het kolven links moeizamer gaat dan rechts. Als ik live voed heeft mijn zoontje soms genoeg aan 1 borst, ook links. Rechts is gewoon iets enthousiaster dan links, daar heb ik soms juist overproductie. Ik heb het aan de lactatiekundige gevraagd en zij gaf aan dat er altijd verschil in zit en als er eentje wat minder produceert de andere dat vaak recht trekt. Dat maakt in principe niks uit, als de totale hoeveelheid maar voldoende is. Eventueel kan je bij de mindere borst nakolven na een voeding om productie op te krikken als je dat wilt.