3 Reacties

2 maanden geleden

Je zou kunnen kijken of er een protocol binnen je bedrijf is mbt hoe zwaar je mag tillen of welke werkzaamheden minder/niet meer mogen. Als je het zelf niet kan vinden kun je altijd een gesprek bij de bedrijfsarts aanvragen, die zou je verder kunnen helpen.

2 maanden geleden

Als je zwanger bent, moet je vooral letten op hoeveel en hoe je tilt: Hoeveel: til aan het begin van je zwangerschap niet meer dan tien kilo. Nadat je de 20 weken bent gepasseerd, mag je maximaal vijf kilo tillen en niet vaker dan tien keer per dag. Tegen het einde van je zwangerschap, rond de 30 weken, is het advies nog strenger. Je kan dan beter niet vaker dan vijf keer per dag vijf kilo tillen. Hoe: let op je houding als je tilt of bukt. Zak door je knieën en til vanuit je benen in plaats van uit je rug of heupen. Houd je rug zo recht mogelijk en verdeel het gewicht, zodat je in evenwicht blijft.

2 maanden geleden

Ik heb totaal ander werk, maar ik heb destijds met mijn partner wel besproken dat als mijn klachten te erg werden ik mijn leidinggevende alvast in vertrouwen zou nemen om het nieuws te vertellen. Wij willen het liever ook nog niet vertellen, maar als jijzelf eronder lijdt (of je werk), dan is het misschien handig om 1 iemand het nieuws te vertellen zodat ze met je mee kunnen denken. Misschien zijn er wel andere taken of kun je wat werkzaamheden afwisselen. De rest van je collega's hoeven hier in principe niks van te weten als je dit duidelijk afspreekt met degene die je het vertelt hebt