46 Reacties

2 maanden geleden

Wanneer was 1e dag laatste menstruatie?

2 maanden geleden

Stel dat 3 juni 9dpo was. Dan was je gisteren 6+3 en kan het denk ik nog net dat er geen hartje klopte. Ik weet wel niet of de afmeting bij 6+3 past? Wat zei de gynaecoloog? Welk termijn dacht ze zelf aan? Maar misschien heeft het een wat trage start? Geen idee of dat kan?

2 maanden geleden

Reactie op Mamarie22

Wanneer was 1e dag laatste menstruatie?
Dat was op 6 mei!

2 maanden geleden

Heb je een foto van die ovulatietest? Want positief, maar niet op zijn sterkst klinkt niet echt als positief? Als die echt positief was, dan was je eisprong de 21e of 22e en zou je gisteren al 7 weken geweest moeten zijn, dan vind ik het er minder positief uitzien.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Stel dat 3 juni 9dpo was. Dan was je gisteren 6+3 en kan het denk ik nog ne ...
Ja de afmeting klopte daar wel bij maar daar zei ze niet zoveel over. Had erg weinig tekst en uitleg - niet zo fijn!

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Heb je een foto van die ovulatietest? Want positief, maar niet op zijn ster ...
Nee volgens mij niet. Was iets lichter dan het teststreepje!!

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Nee volgens mij niet. Was iets lichter dan het teststreepje!!
Dan zou ik wel durven uitgaan van mijn 1e berekening waarbij je piek vast pas enkele dagen later was. Hopelijk krijg je maandag een mooie echo!!

2 maanden geleden

Op het moment dat je 20 mei een positieve ovulatie test hebt gehad lopen we precies gelijk en moest je gisteren 7 weken zijn. Hopelijk heeft Ikigai gelijk en was 20 mei toch niet positief en heb je later de eisprong gehad! Alleen een echo kan dat uitsluiten, er kan veel veranderen in een (kleine) week. Hopelijk maandag een mooie echo!

2 maanden geleden

Thanks. Ik hoop het enorm!

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Dat was op 6 mei!
Mijne was op 4 mei en ik was maandag met de echo gemeten 6+4 (nu dus 6+6). Dus het kan best dat jij nu 6+4 bent? Wellicht met een late innesteling zelfs nog iets minder ver

2 maanden geleden

Hi! Je loopt bijna gelijk met mij, eerste dag van mijn laatste menstruatie was 7 mei, ik heb waarschijnlijk mijn eisprong gevoeld op 23 mei ( vrij laat dus ) , 7 juni teste ik licht positief en 11 juni een knaltest. Ik heb maandag mijn eerste echo, ik zou dan ongeveer 7+4 weken zijn, de verloskundige wilde echt niet eerder een echo doen omdat je het risico loopt dat je wellicht nog geen kloppend hartje ziet omdat het te vroeg is, ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Misschien heb je een late eisprong gehad en een late innesteling

2 maanden geleden

Reactie op Irissdw

Hi! Je loopt bijna gelijk met mij, eerste dag van mijn laatste menstruatie ...
Om hierop aan te sluiten, mijn eisprong was 25 mei en ik had op 4 juni mijn eerste echte tuurstreep. Ook ik mag maandag bij 7+2 pas een echo omdat mijn vk zei dat het beter is te wachten, mochten we het hartje nog niet zien kloppen. Dus zoals Irisdewilde zegt ben je misschien te vroeg ❤️

2 maanden geleden

Ik loop bijna gelijk met jou en heb pas 10 juli mijn eerste echo. Ik duim voor je dat het gewoon nog iets te vroeg was en je maandag meer zekerheid krijgt 😊

2 maanden geleden

Ik denk dat het wel kan hoor. Ik had op 6 mei eerste menstruatiedag, pas op 27 mei een positieve ovulatietest. 5 juni was mijn zwangerschapstest nog negatief en 7 juni een licht maar duidelijk streepje. Ik gok zelf nu op 6+2 te zijn. Jammer dat je nu zo lang nog moet wachten eer er duidelijkheid komt. Ik weet helaas hoe slopend dat kan zijn. Veel goede moed en hopelijk een goede afloop gewenst

2 maanden geleden

Veel dank, ik hoop het echt. Het kan dus wel dat het hartje met 6+5 oid nog niet klopt? Ik vind het gewoon onwaarschijnlijk dat mijn ovulatie zoveel later was dan de test, maar las dat bevruchting en ovulatie wel echt later kunnen plaatsvinden

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Veel dank, ik hoop het echt. Het kan dus wel dat het hartje met 6+5 oid nog ...
Maar je test was nog niet positief, na een positieve test moet je ook nog erlens 1 tot 2 dagen bijtellen tot de eisprong. Dus kan best tot 5 dagen schelen!

2 maanden geleden

Ja sorry bedoelde eigenlijk ovulatie en innesteling 🥴!

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Veel dank, ik hoop het echt. Het kan dus wel dat het hartje met 6+5 oid nog ...
Er kan geloof ik tot 14 dagen tussen zitten, bij mij heeft er ook meer als 10 dagen tussen gezeten dus dat is niet gek hoor 😊 als je eisprong dan ook nog eens laat is geweest dan kan het goed zijn dat je minder ver bent dan gedacht

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Ja sorry bedoelde eigenlijk ovulatie en innesteling 🥴!
Dacht ik wel hoor haha, maar vind het heel logisch dat die later was gezien je test dus nog niet positief was, je moet die echt uit je hoofd proberen te halen ❤ een ovulatietest is pas positief als beide strepen minimaal even donker zijn (uitzondering daargelaten).

2 maanden geleden

Oh ja en ik had dus vandaag nog even een test gedaan - was benieuwd of die dan nog donkerder werd maar heb nu eigenlijk voor het eerst een echt heel donkere test. Maar dat zegt misschien niks?