46 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Oh ja en ik had dus vandaag nog even een test gedaan - was benieuwd of die ...
Betekent dat je hcg oploopt 🍀

2 maanden geleden

Hier op 6w1d een kloppend hartje, maar blijkbaar kan het ook vaak pas te zien zijn aan 7w.

2 maanden geleden

Was het de eerste keer dat je ovulatietesten gebruikte? Ovulatietesten lijken al heel snel positief had ik begrepen, maar zijn negatief tenzij de controle en teststreep net zo donker zijn (ik had echt al 5 dagen goede strepen maar niet net zo donker als controlestreep, pas toen dat wel gebeurde zag ik ook 2 dagen later een piek in mijn temperatuur. Klopt ook wel want er zit 1-2 dagen tussen een ECHT positieve test en je eisprong zelf) En als je het wel goed hebt berekend zou best kunnen dat er met 6,5 nog geen hartje zichtbaar is. Mijn eigen verloskundige doet daarom vroege echo's pas vanaf 7 weken omdat ze aangeven dat 6-6,5 inderdaad net iets vroeg kan zijn. T hartje klopt dan mss wel maar is niet duidelijk genoeg voor de echo zeiden ze tegen mij tenminste...

2 maanden geleden

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 1 mei, ik testte 31 mei positief. Volgens alle berekeningen zou ik nu 8+4 moeten zijn, maar bij de eerste echo ben ik naar achter gezet. Ben nu 7+5, dus het kan zomaar. Of het een foute meting is (met millimeters is een foutje snel gemaakt), of een late eisprong/innesteling zal de tijd leren. Probeer je er niet te druk om te maken, het kan heel goed zijn dat het allemaal wat later is begonnen dan je denkt 😊

2 maanden geleden

Ik ga morgenochtend vroeg weer - super spannend. Ik had een app die mijn uitgerekende datum en duur had voorspeld maar heb nu zelf met laatste menstruatie datum en duur cyclus gerekend en kom er dan op uit dat ik nu pas op 7+1 zit wat zou betekenen dat ik dinsdag op 6+3 zat. Had je natuurlijk nog steeds wel een kloppend hartje kunnen zien, maar goed ik snap dat het nog wel kan dat het wel oké is. Heb geen bloedverlies of menstruatiepijn en voel me nog wel echt zwanger maar volgens mij zegt dat ook niks…

2 maanden geleden

Maar en omdat ik wel al op 3 juni een positieve test had - wel heel lichte test en dat was een early test - lijkt die late innesteling niet zo waarschijnlijk?

2 maanden geleden

Maar dank voor de support beiden 🩷

2 maanden geleden

Ik had ook op 3 juni mijn allereerste positieve zwangerschapstest! Een early & een gewone, licht, maar positief. Liep met de dagen steeds op. Vrijdag 5 juli eerste echo, want nu met vakantie. Ze wilden eerst daarvoor doen, maar dachten dat dat ook nog te vroeg zou zijn… Dus misschien was het bij jou ook te vroeg & krijg je morgen goed nieuws met een kloppend hartje! Spannend hè, ben benieuwd. Duim met je mee 🍀🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op i.elisa

Ik had ook op 3 juni mijn allereerste positieve zwangerschapstest! Een earl ...
Ahh en wanneer vonden ze het dan te vroeg? Welke dag? Weet je wat een beetje dom van mij is - had zelf een afspraak gemaakt omdat er medische redenen zijn om onder begeleiding te zijn bij gynaecoloog en wilde even weten of ik specifieke medicijnen preventief moest gaan gebruiken en heb toen zelf de termijn van mijn app gevolgd - maar de echo is dus niet perse gepland obv de termijn. Wellicht inderdaad dus echt gewoon te vroeg.

2 maanden geleden

Reactie op i.elisa

Ik had ook op 3 juni mijn allereerste positieve zwangerschapstest! Een earl ...
En fijne vakantie!

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Ahh en wanneer vonden ze het dan te vroeg? Welke dag? Weet je wat een beet ...
Ik heb de echo bij Fertiliteit in het ZH ook (traject was eigenlijk ingegaan, maar werd dus ineens zelf zwanger 🍀🥰). De 1e echo stond eerst gepland op donderdag 20 juni, maar toen toch na de vakantie verplaatst i.v.m. hartje. En niet dom! Alleen nu zit je extra in zorgen, maar morgen afwachten & vooralsnog gewoon goede hoop houden.. 🌺

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

En fijne vakantie!
En thanks 🤗😘

2 maanden geleden

Reactie op i.elisa

Ik heb de echo bij Fertiliteit in het ZH ook (traject was eigenlijk ingegaa ...
Ah ja maar ik was dus de 26ste!! Dus dat is wel op zich 6 dagen later!! Maar goed ik wacht het gewoon af - wist ook helemaal niet dat die termijn belangrijk was eerlijk gezegd - wist niet waar die eerste echo over ging 🤓

2 maanden geleden

Hey! Ik zou de echo gewoon even afwachten. Ik had zelf een positieve test op 8 juni, 24 juni 1e echo gehad was toen geschat op 5w6d en een kloppend hartje…. Hopelijk goed nieuws voor je🙏🏻 maar ben bang dat t niet helemaal goed klinkt als jouw positieve test al 3 juni is geweest…. :(

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Ah ja maar ik was dus de 26ste!! Dus dat is wel op zich 6 dagen later!! Maa ...
Ja… Morgen weet je meer, hopelijk kun je een beetje slapen! Neemt je hele gedachten in hè 🤍

2 maanden geleden

En? Hopelijk heb je vandaag goed nieuws gekregen 🍀

2 maanden geleden

En hoe ging het ?

2 maanden geleden

Helaas geen goed nieuws! Krijg medicijnen om miskraam op te wekken want niet gegroeid en geen kloppend hartje. Jammer maar fijn om duidelijkheid te hebben - en ik was snel zwanger dus hoop op snelle herhaling. En dan liever ik een miskraam dan iemand die jaren aan het proberen was met IVF… wel spannend of het volgende keer wel goed gaat natuurlijk maar we gaan het zien.

2 maanden geleden

Reactie op meerjam

Helaas geen goed nieuws! Krijg medicijnen om miskraam op te wekken want nie ...
Heel veel sterkte met jullie verlies, hopelijk gaat het goed de volgende keer als jullie er weer aan toe zijn❤️🍀

2 maanden geleden

Dat is jammer. Fijn dat je het zo positief opneemt. Je bent erg vruchtbaar vlak na een miskraam dus wie weet is het wel weer meteen raak.