7 Reacties
22 dagen geleden
Bij mij is dit er ook uitgekomen. Wat het concrete gevolg is weet ik niet. Volgens mij kan het bloedarmoede veroorzaken bij je kindje maar over het algemeen kan je normaal bevallen en moet er enkel meer gemonitord worden. Dat is wat ik vond op t internet.
Maar mijn verloskundige zei dat ze in haar 25 jaar in de gehele praktijk nog niemand is tegen gekomen die überhaupt die antistoffen aanmaakt tegen het kindje. Dus dat de kans nihil is. Misschien stelt dat je wat gerust.
22 dagen geleden
https://community.24baby.nl/forum/zwanger/rhesus-c-negatief-help-paniek-2dl7e6
22 dagen geleden
Hoi hoi, zowel bij deze zwangerschap als bij de zwangerschap van mijn dochter, had ik dit ook. Toen maakte ik me best zorgen, maar bij mij zwangerschap van nu eigenlijk niet. Rond 27 weken heb je idd een extra controlel, maar daar komt zelden iets uit.Ook mijn verloskundige gaf aan dat ze nog nooit had meegemaakt dat een moeder antistoffen aanraakte tegen de baby.
Dus ik kan het nu goed loslaten en maak me er helemaal geen zorgen over! Al kan ik me voorstellen dat je dat bij een eerste zwangerschap wel doet.
21 dagen geleden
Owz super dames! Dit helpt! (Vooral ook de link naar het andere forum)
En om de vraag over de VK te beantwoorden: ze zijn in mijn praktijk best wel zo van: we'll explain once needed. Terwijl ik graag op voorhand op de hoogte wil zijn van risico's en de kans daarop😉. Maar wat ik nu begrijp is vooral dat die kans dusdanig klein is dat ik me daar ook nog echt niet op voor hoef te bereiden