25 Reacties

één maand geleden

Ik denk dat ik dit vorige zwangerschap heb gehad. Ik ben O-negatief en mijn dochter had een andere bloedgroep. Ik heb na de bevalling een prik gekregen en dat was het.

één maand geleden

Reactie op Esmee2017

Ik denk dat ik dit vorige zwangerschap heb gehad. Ik ben O-negatief en mijn ...
Oh fijn! En je kon dus gewoon bij de verloskundige blijven en hoefde niet naar de gyn ?

één maand geleden

Ik heb dit in mijn eerste 2 zwangerschappen gehad en misschien deze ook wel. Ik kreeg rond de 20e week een prik in me been en na de bevalling er gelijk 1. Verder merk je er niks van.

één maand geleden

Ja, twee keer gehad nu. Idd prikken maar verder niets gemerkt. Gewoon bij verloskundige gebleven

één maand geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een anti-D prik gekregen en na de bevalling twee omdat het een keizersnede was. Verder geen bijzonderheden.

één maand geleden

Fijn dat het allemaal meeviel !

één maand geleden

Reactie op Ruby3.1

Oh fijn! En je kon dus gewoon bij de verloskundige blijven en hoefde niet n ...
Ik liep al bij de gynaecoloog, kan je hier niet het antwoord opgeven wat je misschien zoekt 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Je krijgt normaal 2 prikken in het geval dat je kindje positief is. De eerste prik krijg je tijdens je zwangerschap, de tweede pas na de bevalling en nadat een positieve Rhesus factor vastgesteld is. Ik zie niet in waarom je niet bij je verloskundige zou kunnen blijven, als je twijfelt dan zeker vragen! In België is het logisch om bij de gynaecoloog te gaan, dus ik heb gewoon dit gedaan. Nu gaan ze bij mij in de zwangerschap al het bloed van de baby testen om te zien of het positief of negatief is. Als het negatief is hoeven de spuiten niet, als het positief is wel. Tijdens mijn vorige zwangerschap waren die spuiten gratis, maar op dit moment moeten ze uit het buitenland ingevoerd worden waardoor het kostelijke spuiten zijn. Dit was de info die mijn gynaecoloog heeft gegeven.

één maand geleden

Het ligt er wel aan of je C of D negatief bent. Ik ben zelf C negatief en daar hebben ze geen prik voor, dat is enkel als je D negatief bent.

één maand geleden

Reactie op JW_

Het ligt er wel aan of je C of D negatief bent. Ik ben zelf C negatief en d ...
Ik ben A negatief. Heb tijdens mijn vorige zwangerschappen ook 2 keer een anti D injectie gehad. ☺️

één maand geleden

Net gelezen dat ik 0+ ben en rhesus C negatief. Staat bij dat er met 27 weken opnieuw geprikt met worden om te kijken naar antistoffen. Verder nog geen idee, weet alleen dat voor C negatief geen prik bestaat voor hoever ik het begrijp

één maand geleden

Ik ben rhesus d negatief en heb bloedgroep A, weet niet wat ik kan verwachten en wacht nog op de uitslag van de nipt dus heb de verloskundige nog niet gesproken. Vind het nu wel extra spannend.

één maand geleden

Reactie op littledutchess

Net gelezen dat ik 0+ ben en rhesus C negatief. Staat bij dat er met 27 we ...
Ik ben ook rhesus c negatief! Mijn verloskundige zei indd opnieuw prikken bij 27w om te controleren of je antistoffen aanmaakt. Ze liet weten dat dit heel zeldzaam is en ik me hier nu echt geen zorgen om hoefde te maken. Haar exacte woorden: "De rhesus c negatief komt veel voor en leidt eigenlijk ook nooit tot problemen. Soms zie je dat als er wel antistoffen zijn (wat zeldzaam is) dat kindjes na de bevalling wat geler worden en wat sneller onder de blauwe lamp moeten, dit is goed te overzien allemaal. Voor nu dus niet druk om maken!"

één maand geleden

Reactie op lindaaaa25

Ik ben rhesus d negatief en heb bloedgroep A, weet niet wat ik kan verwacht ...
De overheid heeft informatie op hun website erover met een folder , dat vond ik heel helpend.

één maand geleden

ik ben 0 negatief met mijn 2e zwangerschap rond 27 weken een prik gehad en gelijk na onze uk is geboren verder niks vernomen hoor

één maand geleden

Reactie op Gerda-

ik ben 0 negatief met mijn 2e zwangerschap rond 27 weken een prik gehad en ...
Dan is je kindje misschien ook negatief? Want dan is de prik na de bevalling niet nodig aangezien je geen antistoffen kan aanmaken. Ze testen normaal de bloedgroep van je kindje meteen na bevalling (of dit was bij mij toch het geval).

één maand geleden

Reactie op zowelkom2023

Dan is je kindje misschien ook negatief? Want dan is de prik na de bevallin ...
nee mijn zoontje was a positief kreeg met 27 weken een prik en na de bevalling

één maand geleden

Reactie op Gerda-

nee mijn zoontje was a positief kreeg met 27 weken een prik en na de beval ...
Welja dan moet je als je de prik hebt na de bevalling toch niets meer vernemen nadien? Bij mij hebben ze nu deze zwangerschap nog eens extra gecontroleerd dat ik zeker geen antilichamen had aangemaakt en verder wordt daar inderdaad niets meer over gezegd.

één maand geleden

Ik ben rhesus C negatief, maar zoals hierboven al vermeld maakten mijn verloskundige en mijn zus(die is ook vk) zich hier nul zorgen over. De ene keer dat er iets mis was, kreeg die vrouw gewoon meer groeiecho's. Niks om je zorgen voor te maken. En idd met 27 weken nogmaals bloed prikken om te testen op antistoffen

één maand geleden

Vandaag kwam ik in het umc voor een vlokkentest, krijg ik toch gelijk een prik in mijn bil, omdat ik een negatieve bloedgroep heb (ze zeiden nog net niet ‘dat wist je toch’). Ik ben 12+2