12 Reacties
9 dagen geleden
Dit is trouwens op mijn buik, zitten meerdere plekjes maar dit is de grootste.
9 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Puistjes? Ik heb er helaas ook last van. Of krab je vaak tegen de jeuk?
Nee eigenlijk krab ik zo min mogelijk.. ik las net iets over zwangerschapsjeuk het zou wel eens dat kunnen zijn. Het lijken kleine blaasjes, ze jeuken wel enorm.
9 dagen geleden
Zijn de blaasjes aanwezig over verloop van een band/lijn, aan 1 zijde van je lichaam? dan lijkt dit gordelroos te zijn. Komt frequenter voor bij verlaagde immuniteit zoals tijdens de zwangerschap. Als het dit is, wordt er best een antiviraal middel opgestart binnen de 72 uur om zenuwpijnen achteraf te voorkomen
9 dagen geleden
Reactie op herfst23
Zijn de blaasjes aanwezig over verloop van een band/lijn, aan 1 zijde van j ...
Nee, zijn rode plekjes over mijn gehele buik. Niet veel maar het viel me vandaag wel op. Ik denk dat het ‘zwangerschaps’ jeuk is oftewel:
PuPPP: PUPPP staat voor ‘pruritic urticarial papules and plaques of pregnancy’. Aan het einde van de zwangerschap kunnen talloze jeukende bultjes en blaasjes ontstaan op de huid van de buik, met name rondom striae. Deze uitslag kan zich uitbreiden naar de rest van het lichaam. Het is hinderlijk, maar onschuldig en goed te behandelen
9 dagen geleden
Reactie op Liannvm
Ik heb ook zo'n plekje op mijn buik. Het jeukt ook behoorlijk af en toe... ...
Idd, goed invetten helpt wel eventjes.. ik heb begin volgende week afspraak bij vk ik zal het dan eens vragen of zij het vaker ziet en of het verstandig is om bij de huisarts langs te gaan.