76 Reacties

één maand geleden

Ik rookte een pakje per dag en ben cold turkey gestopt! Ik rookte btw 18 jaar ongeveer. Misschien kan je stoppen met roken programma proberen? Dit krijg je vergoed uit het basis pakket. Daarnaast het boek stoppen met roken van Allen Carr lezen? Zelf wandel, sport of zwem ik. Ik eet gezond en drink water en thee. Drink elke ochtend een groente sapje. Mediteer en lees. Ook doe ik tegenwoordig aan kleuren. Of terwijl ik zorg dat ik bezig ben op een gezonde manier. En dat ik rust heb in mijn hoofd waardoor ik geen stress heb! Moet wel eerlijk toegeven dat ik in het verleden al meer pogingen heb gedaan en toen na tijdje weer was begonnen door omstandigheden. Maar ik ben van mening dat wanneer je echt iets wil je het ook kan en het ook tussen de oren zit. Een kindje in je buik is een extra stok achter de deur lijkt mij. Heel veel succes en ik hoop dat je wat met mijn tips kan.

één maand geleden

Ik ben gelukkig gestopt zodra mijn test positief was. Ik rookte een pakje per dag. Ik snap dat het moeilijk is ik droom er zelfs nog van 😂 ik hou mezelf voor dat mijn kindje hier niet voor kan kiezen en ik hem dit ook niet wil aandoen. Die foto’s van een baby aan een infuus had ik ook uitgeknipt en opgeplakt hier in huis, zodra ik trek kreeg keek ik even naar een foto ;) Het is niet makkelijk en ik kan ook echt begrijpen dat mensen minderen ipv stoppen en die voelen zich al schuldig genoeg! Ik weet niet hoe ik het heb gedaan maar denk een gelukje dat het zo gelukt is en die prijzen werken ook mee hoor! Succes!

één maand geleden

Ik ben inmiddels al 6 jaar gestopt. Ik ben gestopt na het lezen van het boek van Allen Carr. Ik had al veel geprobeerd en had er echt geen vertrouwen in dat een boek me zou kunnen helpen maar niets was minder waar. Het is misschien het proberen waard.

één maand geleden

Mijn man is een roker en wilt stoppen voordat de baby er is omdat hij het niet verantwoord vindt dat hij stinkt naar de rook en dan met z’n zoon aan het knuffelen/spelen is. (Hij rookt niet met mij in de buurt, want ik vind het sws echt smerig en nu zeker niet ivm zwangerschap) Ik weet hoe moeilijk hij het ermee heeft omdat het een verslaving is. Toch ga ik nu iets zeggen wat me is opgevallen in de jaren dat hij rookt. Hij is ooit gestopt 2 jaar lang maar na een gebeurtenis met stress begon hij weer. Ondertussen af en toe kunnen stoppen maar het lukt pas echt als hij het zelf wilt. Op dit moment wilt ie nog niet en dan werkt het ook niet. Misschien diep graven waarom het niet lukt? Ik vind een baby in je buik wel een grote motivatie naast dat het gewoon gezonder is zoals hierboven door eerder gerookte aanstaande moeders word gezegd. Misschien zweverig maar ken iemand die hypnotherapie heeft gedaan en rookt niet meer, ik zou iig alles willen proberen.

één maand geleden

Reactie op nice88

Je geeft foutieve informatie nu. De nicotine is niet het slechtste in een s ...
Dit is mij verteld door arts. Ik mocht geen tabletten en pleisters hierom. Ik ben dus in 1x gestopt. En ik moet zeggen dat dat voor mij waarschijnlijk ook het beste werkt

één maand geleden

Reactie op rebekka3

Dit is mij verteld door arts. Ik mocht geen tabletten en pleisters hierom. ...
Je hebt gelijk dat de teer enzo gevaarlijker is, maar nicotine is niet goed, dus beter zonder

één maand geleden

Hier ook gestopt vanaf moment van positieve test. Hierdoor ook nooit een bewust 'laatste ' sigaret kunnen roken. Cold Turkey gestopt. Nu 18 weken maar nog steeds af en toe wel moeite ermee hoor . Vooral omdat mijn man wel nog rookt en ik vooral bij bepaalde momenten denk : oeh lekker. Zoals na het warme eten enzo . Maar gewoon doorzetten.

één maand geleden

Even een andere kant: Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschap van mij. Mensen die roken tijdens de zwangerschap zeggen vaak "Oh maar mijn baby is gewoon gezond". Ik heb echt heel veel gezondheidsklachten gehad toen ik wat ouder werd. Ik vraag me soms wel eens af hoe mijn leven was geweest als ik een andere start had gehad. Doe het niet en stop gewoon. Het is een paar maanden afzien maar het is het hele leven van je kind.

één maand geleden

Ik ben gestopt met roken. Mijn moeder heeft haar zwangerschap door gerookt en ik mankeer vanalles. Ik weet natuurlijk niet of het echt daardoor komt. Maar ik wil het mijnkind niet aandoen

één maand geleden

Reactie op Skn1993

Even een andere kant: Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschap ...
Ik heb net hetzelfde

één maand geleden

Reactie op Skn1993

Even een andere kant: Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschap ...
Helaas geeft roken inderdaad zoveel lange termijn effecten en bovendien niet gelijk zichtbare effecten. Bovendien weten we maar al te goed dat roken het risico vergroot op verschillende soorten kanker bij de roker, hoe is dit dan bij een foetus met al die snel delende cellen… Ik denk dat het bij de verslaving hoort dat ze het voor zichzelf dragelijk proberen te maken dat ze toch de keuze maken om te roken onder het mom van van “de echo”s zijn goed” en “mijn baby is gezond geboren”.

één maand geleden

Ik rook helaas ook nog. Ik heb m'n hele leven al iets nodig wat destructief is. Zeker nu er in m'n leven veel spanning en stress is (buiten de zwangerschap om) En alle andere destructieve dingen kan/wil ik nu niet doen. Voor mij is het echt een gewoonte en niet echt een verslaving verslaving. Staat inmiddels wel een lange tijd op de wachtlijst in het ZH voor de stoppen met roken poli. Want alleen en op eigen kracht lukt het me echt niet.... En al deze kei harde oordelen van andere zijn NIET helpend. Niet iedereen is zo perfect als de meeste mensen die hierop reageren blijkbaar zijn..... We weten zelf ook wel dat het slecht is voor jezelf en voor de baby('s). Maar niet iedereen kan zomaar stoppen, vele hulpmiddelen zoals pleisters en kauwgom zijn heel slecht, mijn HA bijvoorbeeld schrijft ze niet voor bij zwangeren. En vaak is er meer dan alleen de "verslaving". Het is bij sommige niet een kwestie van zomaar ff stoppen. Hulp alleen op stoppen met roken is vaak niet voldoende. En nee, ik ben er niet trots op dat ik rook. En ja, het liefste stop ik. En ja ik schaam me dood. Maar het lukt me gewoon niet om te stoppen zonder een ander destructief middel.... Oordelen achter je schermpje is tegenwoordig blijkbaar heel normaal. Strooien met oordelen. Maar je weet was hoe iemand z'n strijd is als je in haar schoenen hebt gestaan. Wees eens een beetje lief voor elkaar. Stel je eens open en kwetsbaar op zonder oordeel voor de ander.... Dat maakt de wereld zoveel mooier🪷

één maand geleden

Ook al doet je baby het goed heb je ook nagedacht over de schade als het kind geboren is? Luchtweg problemen etc?

één maand geleden

Hoi allemaal, We begrijpen dat het ontzettend lastig is om te stoppen met roken. Maar roken tijdens de zwangerschap is bewezen schadelijk voor je ongeboren baby. Laten we niet zoeken naar mensen bij wie het goed is gegaan, maar laten we elkaar motiveren om te stoppen met roken. Het is ontzettend lastig, maar zó belangrijk. Je moet nu al goed voor het kindje in je buik zorgen. Stoppen met roken is daarbij een hele belangrijke stap. Ik weet zeker dat je dit kan! Kom op! Dus meelezers: Drop hier je tips om te stoppen met roken :)! Laten we elkaar dus niet veroordelen maar vooral helpen.