4 Reacties

2 maanden geleden

Wat vervelend! Ik erger me ook als de buren roken en ik niet anders kan dan de ramen dichtdoen. Zou je het eens durven vragen als je het ruikt? Of kijken of je een bordje kan ophangen en hooen dat ze begrip hebben?

2 maanden geleden

Als de trap bij het café hoort, mag daar ook niet gerookt worden! Anders ergens melding doen, dat het gecontroleerd wordt? Krijgt het café een boete en zullen ze er misschien meer zelf op toezien.

2 maanden geleden

Reactie op QueXan

Als de trap bij het café hoort, mag daar ook niet gerookt worden! Anders er ...
Hoi, ik heb het uitgezocht en inderdaad. blijkbaar mag een rookruimte niet op een binnenterrein of als het roken overlast geeft voor mensen die het gebouw in en uit moeten. Maar ja… nu nog zorgen dat ze zich daaraan houden? Heeft iemand een idee of het kwaad kan voor de foetus, die rooklucht? Of is dat pas bij langere tijd tweedehands rook inademen?

2 maanden geleden

Vindt het nogal een lakse reactie van de cafe eigenaar! Dus met de kans van niet luisteren doen we er gewoon niets mee? Athans zo vind ik de reactie overkomen. Melding maken zou ik persoonlijk niet te snel doen, neem aan dat je er nog een tijdje woont en dan wil je toch liever goede vrienden blijven met de buren. Als vaste cafegasten lucht krijgen daarvan,mag je wel in je recht staan maar kunnen ze je het behoorlijk opzettelijk zuur maken (dronken mensen zijn dan niet zo gezellig meer zie je) Zeker wel het gesprek blijven aangaan en inderdaad misschien meerdere bordjes laten ophangen. Het is tenslotte een binnengebouw en daar mag het simpelweg niet. Pas na meeerdere gesprekken, als hij wel moeilijk blijft doen dan de oorlog openen en iedere avond handhaving of politie op de stoep roepen 😄 Ik weet niet hoe extreem de rooklucht je huis binnenkomt, maar direct zorgen voor mn zwangerschap zou ik nu nog niet maken... er worden nog steeds kindjes van rokende moeders gezond geboren (niet dat t oke is) dus af en toe wat tweede/derde hands rook zal denk ik niet t einde van je zwangerschap betekenen 😉 ik bedoel dit meer als een geruststelling voor jouw zorgen over je kindje en keur t absoluut niet goed hoor.