44 Reacties

één maand geleden

Hoi hoi, Last te beschrijven wat ik precies voelde op dat moment want ik zat vol spanning! 😅 Bij mij moest hij gezet worden vlak voor de keizersnede en wat ik mij wel kan herinneren is dat ik dacht oh ik voel bijna niets?! Een ruggenprik leek mij ook nooit zo’n prettig idee, maar goed het moest nou eenmaal. Volgens mij is hij zelfs opnieuw geprikt omdat het de eerste keer niet helemaal goed ging. In februari krijg ik weer een keizersnede en ben helemaal niet zenuwachtig voor de ruggenprik. Dat ik mij niet kan herinneren hoe het precies voelde zegt misschien ook wel genoeg 😉

één maand geleden

Oh je voelt er echt niks van hoor, die weeën zijn veel erger 😅 Wel irritant dat je even moet stil zitten en je voelt een soort druk. Maar als het werkt, zo fijn 👌🏻 Ik heb hem 2x gehad. Mijn tweede bevalling ging heel snel, dus daardoor niet zoveel aan de ruggeprik gehad. Ik ga daarom nu voor een morfine pompje. Ik heb een bevaltrauma, dus ik neem sowieso pijnstilling, want ik kan daardoor niet meer zo goed ontspannen 😉

één maand geleden

Ik heb gekozen voor een curretage met ruggeprik en was daar ook heel angstig voor, maar uiteindelijk viel het me alles mee. Je moet even goed voorover buigen zodat er ruimte tussen je ruggenwervels ontstaat en dan geven ze je eerst een verdoving. Dat voel je even een beetje prikken/een wat drukken gevoel geven. Maar het doet absoluut geen pijn! Van de ruggeprik zelf heb ik daarna dan ook niets meer gevoeld. Het prikken van een infuus vind ik een vervelender gevoel.

één maand geleden

Ik was ook ontzettend bang voor een ruggeprik en zat helemaal zenuwachtig te wachten totdat ze hem gingen zetten en tot mijn verbazing ik voelde helemaal NIETS 😄

één maand geleden

Ik heb een ruggenprik gehad maar vond de weeën vele malen pijnlijker dan de prik. Ik heb hier dan ook vrijwel niks van gevoeld.

één maand geleden

Ik heb ook een ruggenprik gehad voor de keizersnede. Ik heb hier helemaal niks van gevoeld. Ze geven aan dat je zo goed mogelijk moet ontspannen en idd je rug zo bol mogelijk moet maken. Ik heb die hele prik niet gevoeld.😊

één maand geleden

Ik zat vol in mijn weeën en heb er echt vrijwel niks van gevoeld omdat ik direct erna weer een wee kreeg🙈

één maand geleden

Ik voelde er niks van na zoveel uur lijden. Echt niks. Alleen gigantische opluchting en binnen enkele seconden pijnvrij 👍.

één maand geleden

Ze hebben hem bij mij 3x geprobeerd, het was nogal lastig. Je moet ontspannen maar dat lukte me niet goed omdat ze het steeds in een wee probeerden. De 1e keer raakten ze een wervel en lukte het niet, de tweede keer voelde ik een heel raar gevoel als een soort elektriciteit langs mijn rug naar mijn been lopen. Toen ik dat vertelde gaven ze aan dat het niet hoorde en dat ze het nog een keer gingen doen. De derde keer had ik er eigenlijk niet echt last van. Dus als het je lukt te ontspannen en ze doen het gewoon goed, valt het alles mee. Maarja je kunt ook pech hebben. Maar al met al geen spijt want ik had die ruggen prik echt nodig. Ik was helemaal gesloopt en kon eindelijk even bijkomen qua energie.

één maand geleden

Reactie op AmandaVos

Ze hebben hem bij mij 3x geprobeerd, het was nogal lastig. Je moet ontspann ...
Wat raar! Bij mij deden ze het juist direct nadat de wee afgelopen was zodat ik juist kon ontspannen

één maand geleden

Na 8 uur rugweeen was die ruggeprik echt een opluchting. Heb ook niets gemerkt dat die ruggeprik, omdat ze deze tijdens een wee zette.

één maand geleden

Ik voelde niks van de ruggenprik. De weeen namen alle pijn over

één maand geleden

Hier hebben ze zeker een 10 tal keer moeten prikken omdat mijn wervels blijkbaar vrij dicht op elkaar liggen. Ze gingen nog een laatste keer proberen anders was het zonder. Maar alle geluk laatste keer gelukt! Het enigste lastige vond ik dat je voorover met een dikke buik, met volop weeën je moet gaan ontspannen... Voor de rest heb ik het eigenlijk niet als naar ervaren. Achteraf wel redelijk wat onderrugpijn gehad maar ja wat wil je na 10 keer prikken 😅.. Ondanks dat alles zou ik het zo opnieuw doen 🤗

één maand geleden

Ik voelde ook niks van de ruggenprik! Alleen na een aantal uur liep de ruggenprik niet meer door en werkt het niet meer. Niet heel fijn icm weeenopwekkers. Denk dat ik deze keer liever geen pijnstilling wil. Van waar deze vraag? Aangezien je al 4 x bent bevallen zonder🙈

één maand geleden

Reactie op MommyofJayson

Ik voelde ook niks van de ruggenprik! Alleen na een aantal uur liep de rugg ...
Nee de eerste is de enige zonder pijn stilling en daarna heb ik bij de bevallingen een morfine pompje gehad en twijfel nu dus tussen een pompje of toch een ruggeprik

één maand geleden

Veel mensen merken er dus blijkbaar niks van als ik jullie reacties lees ga er toch goed overna denken aangezien een morfine pompje vond ik op den duur ook minder werkte

één maand geleden

Reactie op AmandaVos

Ze hebben hem bij mij 3x geprobeerd, het was nogal lastig. Je moet ontspann ...
Oh hoe raar van die elektrische shock. Ik had dat ook richting 1 been en vlak voor ze die staken zeiden ze dat dat mogelijk was en dat ik moest zeggen indien ik het voelde. Ze hebben die prik gewoon laten zitten. @TS: De prik zelf herinner ik absoluut niet. Wel dat ik nadien wat bloed over mijn rug voelde stromen, vond dat nog het raarste van allemaal. Ik heb de naald ook niet gezien, want de vroedvrouw had me al weg van de deur doen draaien. Bij mij werkte de epidurale na een dikke 5 minuten.

één maand geleden

De ruggenprik zelf vond ik totaal niet vervelend. Een hele opluchting toen die erin zat en ik kon bijkomen van de weeënstorm die ik daarvoor heb gehad. Ik heb achteraf pas een filmpje gezien wat erin gaat en ik moet zeggen dat ik niet weet of ik het gedurfd had als ik dat van te voren had gezien. Maar zoals het eruit ziet zo voelde het iig totaal niet. Side note: ik heb door de ruggenprik een lekkage van hersenvocht gekregen. Hier was ik niet op voorbereid, maar is wel een risico. Ik heb hier nog niet voorbij zien komen dat iemand dat ook gehad heeft, de kans is ook heel klein, maar wel goed om te benoemen denk ik. En dit is zeker niet om je bang te maken. Ze hebben bij mij na een paar dagen een bloodpatch gezet en toen was het binnen een paar dagen over qua pijn. Toen vond ik het heel vervelend, maar ik kies deze ronde (indien mogelijk) zeker weer voor een ruggenprik!

één maand geleden

Reactie op Saskia0309

De ruggenprik zelf vond ik totaal niet vervelend. Een hele opluchting toen ...
Dank voor het delen dat moet dan wel een heftige ervaring voor jou geweest zijn zeg! Gelukkig is het goed afgelopen uiteindelijk

één maand geleden

Ik ben nu ook doodsbang voor een ruggenprik. Dit wordt me eerste kindje, dus eerste bevallig en in het verleden ook nooit een ruggenprik ergens voor gehad. Maar mijn boerenverstand zegt dat de weeën waarschijnlijk vele malen erger zullen zijn dan een prik (dat blijkt dus aardig te kloppen nu ik de reacties hier zo lees, haha). Moet daarbij ook zeggen dat ik vooraf de naald niet heb gezien & ik dat dus ook maar niet ga doen haha. 😅