44 Reacties

één maand geleden

Voor iets anders dan een zwangerschap 2x ruggenprik en 1x ruggenndrain. Ik was toen 16 jaar, als de ruggenprik goed gaat valt het echt mee. Het is een beetje een vreemd gevoel, ongemakkelijk, maar je concentratie gaat uit naar goed bol blijven zitten. Als het fout gaat (helaas, dat kan ook) voel je een steek van zenuwpijn en moet het opnieuw. Een ruggendrain (troost jezelf met de gedachte dat je die niet hoeft) is met een veel dikkere naald, deze is in het begin ook vreemd maar zeer pijnlijk, als deze zit voel je het niet meer. In vergelijking met de weeën valt een ruggenprik echt enorm mee. Beste tip, focus op mooi bol blijven zitten, wat er ook gebeurt, focus hierop en laat het personeel doen waar hun goed in zijn.

één maand geleden

Gehad! Je voelt er helemaal niks van moet alleen stil zitten de weeën die je krijgt zijn miljoen keer erger. En daarna kun je lekker liggen. Gewoon niet kijken wat ze doen en rustig ademhalen!

één maand geleden

Reactie op dutch-baby

Ik ben nu ook doodsbang voor een ruggenprik. Dit wordt me eerste kindje, du ...
Nee ik ben zo n type dat alles na checkt echt dom! Niet doen dus hihi

één maand geleden

Mij werd er precies verteld wat ze telkens gingen doen. Je moet goed naar voren buigen zodat je rug bol is. Dan zeggen ze dat ze een verdovingsprikje geven & nadien de ruggenprik. De verdoving heb ik niet gevoeld, de ruggenprik wel maar dat deed eigenlijk geen pijn. Ik denk dat in 1 sec precies een elektrische schok kreeg en toen zat ie er al in en mocht ik gelijk gaan liggen.

één maand geleden

Ik heb een ruggenprik gehad bij m'n zoon. Ik had extreme rug weeën, en ik kon geen fijne houding vinden. Het zetten van de ruggenprik ging heel gemakkelijk, het was alsof er een warme gloed door m'n lijf stroomde. Helaas werkte de ruggenprik maar aan één kant van m'n lijf, waardoor ik alsnog veel pijn voelde.

één maand geleden

Ik heb van de ruggenprik echt helemaal niks gevoeld omdat ik zoveel weeën had. Mijn ervaring was heel fijn!

één maand geleden

Reactie op TyeTom123

Mij werd er precies verteld wat ze telkens gingen doen. Je moet goed naar v ...
Ik krijg het nu voor de 3e vanwege een 3e keizersnede. Ik voelde meer van het verdovingsprikje dan de ruggenprik zelf 😜 dat schokje deed ook geen pijn, daarna gaat alles heel snel

één maand geleden

Ik heb echt een hekel aan prikken of naalden. Ik was ook super bang voor de ruggenprik, maar het is me echt ontzettend meegevallen. Ik was zelfs verbaasd over hoe weinig ik er van heb gevoeld. Ik voelde eigenlijk vooral de prik van de verdoving en een soort elektrisch schokje. That’s it. Dat is me 100% meegevallen!

één maand geleden

Reactie op Saskia0309

De ruggenprik zelf vond ik totaal niet vervelend. Een hele opluchting toen ...
Ja ik heb kraamzorg gedaan en je kan indd hersenvliesontsteking krijgen als je hersenvocht verliest na een ruggenprik, belangrijkste is gelijk als je hoofdpijn hebt dit door te geven aan een arts om erger te voorkomen, maar het komt heel weinig voor.

één maand geleden

Reactie op Saskia0309

De ruggenprik zelf vond ik totaal niet vervelend. Een hele opluchting toen ...
Vervelend! Schijnt wel bij 1 op de 100 voor te komen begreep ik. Vorige keer had ik er graag één gewild, maar de verloskundige vond het geen goed idee na 7 cm (terwijl het daarna dus nog 10 uur duurde). Nu bij de tweede sta ik er zeker weer voor open als ik net als de vorige keer lang bezig ben en paniek ervaar tijdens de weeën, want dat was allesbehalve prettig.

één maand geleden

Die prik zie je zelf niet, je zit er met je rug naar toe 🤣. Ik vond het enorm mee vallen.

één maand geleden

Ik vond het infuus bij de pols vervelender als de ruggenprik 😜

één maand geleden

Als je goed voorover buigt en ontspant voel je er zo goed als niks van. Maar ontspannen als je bang bent is niet zo makkelijk misschien. Even goed uitademen als ie komt. Ze praten je er wel doorheen

één maand geleden

Reactie op rebekka3

Als je goed voorover buigt en ontspant voel je er zo goed als niks van. Maa ...
Ik bedoel wel de prik voor een keizersnede en prikken om hersenvocht af te tappen. Een prik tijdens de bevalling heb ik niet gehad

één maand geleden

Reactie op Saskia0309

De ruggenprik zelf vond ik totaal niet vervelend. Een hele opluchting toen ...
Ik heb dit ook gehad, ze hebben hem 3 x gezet en hij werkte gewoon niet of soms even voor de helft. Heel frustrerend. Ook ik had een epidurale lek waardoor ik mij echt niet goed voelde en veel hoofdpijn had. We moesten gelukkig ivm mijn vergiftiging en gezondheid van mijn dochter lang in het ziekenhuis blijven en heb ik dus na een paar dagen ook de bloodpatch gekregen. Ik ben 3,5 uur op de OK geweest, dit zou ik dus nooit meer willen. Maar dan kiezen voor de morfine, top spul! Wellicht niet de post waar op je hoopte maar wel een eerlijke tussen alle andere eerlijke positieve Posts.

één maand geleden

Reactie op ivemae

Ik heb dit ook gehad, ze hebben hem 3 x gezet en hij werkte gewoon niet of ...
Dank voor jouw reactie eerlijkheid vind ik het belangrijkste en fijn dat je dit dan ook zo deelt.

één maand geleden

Ow, wat een opluchting was het toen ik de ruggenprik kreeg na 10 uur weeën en het einde nog lang niet in zicht (ik was ingeleid). Niets van gevoeld, ze zette het ook tijdens een wee. Ging ook in 1x goed. Ik wil het nu net als vorige keer eerst zelf zonder proberen, maar als het weer zo lang duurt vind ik die ruggenprik helemaal prima! Nadeel vond ik alleen dat ik mijn persweeën niet voelde, uiteindelijk flink moeten persen maar nooit persdrang gevoeld. Ook mijn zoontje niet uit mij voelen komen, dat was nog helemaal verdoofd. En tja, je krijgt een katheter om te plassen want je mag je bed niet uit (daar later blaasontsteking van gehad). Maar voordelen wogen toen veel zwaarder dan nadelen. Weet niet hoe ik het zonder ruggenprik had gered....

één maand geleden

Reactie op Marieke8585

Ow, wat een opluchting was het toen ik de ruggenprik kreeg na 10 uur weeën ...
Ik heb een soortgelijke ervaring! Ik heb niets vernomen van de ruggenprik! Ik vond het op dat moment een verademing!! Bij mij werkte de ruggenprik al uit op het moment van persen. Dus ik voelde wél persweeën en ik voelde ook de uitdrijving… dat laatste vond ik veeeel pijnlijker🤣.

één maand geleden

Ik ken iemand die in coma is geraakt door de ruggenprik. Kans is 1 op de miljoen. Heel klein maar toch best een enge gedachte dat je misschien nooit meer wakker wordt.

één maand geleden

Reactie op Marieke8585

Ow, wat een opluchting was het toen ik de ruggenprik kreeg na 10 uur weeën ...
Ik heb mijn eerste bevalling een inleiding zonder pijnbestrijding gedaan was heel pittig maar heb het overleefd het kan dus wel🙃 wij moeders kunnen bevallen en hebben gelukkig de luxe om mochten wij dit willen een keuze in pijnbestrijding te krijgen!