13 Reacties

2 maanden geleden

Het is lastig, maar het feit dat je weet waar het vandaan komt, kan mogelijk helpen? Ik ben ook erg moe en behoorlijk ziek (HG). Mijn partner doet dus alles in het huishouden en zorgt voor ons zoontje: Ook moe dus. Soms irriteer ik me ergens aan, maar ik vraag me dan eerst af of dat iets is waar ik me ook aan zou hebben geïrriteerd als ik niet moe zou zijn, voordat ik er iets over zeg. Mijn partner is meer die flapuit dus ik heb regelmatig een gefrustreerde partner hier. Maar in plaats van boos worden, laat ik het maar even gaan. Ik snap waarom mijn partner zo moe is en probeer dan maar te bedenken dat het straks allemaal weer beter zal worden. Het zorgt er hier voor dat er minder onnodige ruzies zijn. Stukje begrip voor elkaar helpt daarbij.

2 maanden geleden

Ik moest vanwege de zwangerschap stoppen met 5 soorten medicijnen. Nu is de Ritalin gestopt en kan ik opeens helemaal niks meer. Mijn man kan daar niet goed tegen, waardoor het weleens erg moeilijk is. Straks nog minderen met de benzodiazepinen. Ik hoop maar dat het snel verbetert. Lig nu een week plat, ik denk vanwege dopamine gebrek. Het wordt weer beter dat moet ik gewoon geloven..

2 maanden geleden

Reactie op rebekka3

Ik moest vanwege de zwangerschap stoppen met 5 soorten medicijnen. Nu is de ...
Ik gebruik nu nog wel me medicatie en ben daarom onder controle van de pop poli maar ik merk dat hij het moeilijk vind dat ik soms zo mopperig ben en dan vind hij het vervelend dat hij dan zo thuiskomt. Hij wil dat ik vrolijk ben als hij thuis komt maar ik ben dan gewoon echt veel te moe en dat gaat gewoon niet

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Het is lastig, maar het feit dat je weet waar het vandaan komt, kan mogelij ...
Ja ik snap heel goed wat je zegt maar in het heette van de strijd dan denk je daar niet overna. Ik laat mijn partner idd en denk dan hij is moe maar hij kan dit niet zo goed hij irriteert zich dan zo erg dat hij het allemaal maar moet uitspreken en dan denk ik waarom laat het idd gewoon maar hij kan dit niet helaas

2 maanden geleden

Herkenbaar hoor! Zeker als mede adhd’er 😉 Inmiddels de derde zwangerschap en mijn man weet wel dat het niet persoonlijk bedoeld is. Ik zeg achteraf vaak sorry, niet zo bedoeld. Maar ik zeg ook wel, als hij terug hapt, ik ben zwanger hè. Het blijft even pittig, deze periode 🙈

2 maanden geleden

Reactie op rebekka3

Ik moest vanwege de zwangerschap stoppen met 5 soorten medicijnen. Nu is de ...
Oh jeetje. Pittig. Ik had toen we begonnen met ons avontuur een gesprek aangevraagd op de POP-Poli. Ik wist daardoor precies welke medicijnen ik wel of niet mocht. Ritalin was de grootste boosdoener en ben gelijk gestart met afbouwen. Omdat we meerdere miskramen hebben gehad duurde het ruim 2 jaar voor we nu weer in verwachting zijn. En omdat je met de benzo's voor het 3e trimester gestopt moet zijn ben ik ook al met de afbouw begonnen ondanks dat ik pas 9+5 ben. Merk dat het vroegtijdig en goed afbouwen zoveel heeft geholpen! Dus zeker een tip voor jou, begin op tijd en neem ook echt je tijd ervoor om af te bouwen. Succes! Ik ben overigens wel erg prikkelbaar naar m'n partner, veel aan t snauwen terwijl ik dat zelf niet door heb.. Maar ja, alles een beetje bij elkaar qua afbouw slaapmedicatie en zwanger van een tweeling dus beetje dubbelop. Even door deze 1e periode heen bijten, ik geloof wel dat het beter moet worden als m'n lichaam gewend is aan alle veranderingen.

2 maanden geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Oh jeetje. Pittig. Ik had toen we begonnen met ons avontuur een gesprek aan ...
Ik ben onverwacht zwanger geworden, dus moest zien te stoppen in het eerste trimester met ritalin, Esketamine, diazepam, Diamox en roken. Die Ritalin gaf mij energie, die ik nu dus totaal moet missen. Mijn geest wil best wat doen maar mijn lijf reageert niet. Nu slik ik 3 temazepam en pl min 6 oxazepam, anders trek ik het helemaal niet meer. Zodra het ietsje beter gaat ga ik daar weer mee stoppen, maar het is loodzwaar en dus ook wel voor mijn man...

2 maanden geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Oh jeetje. Pittig. Ik had toen we begonnen met ons avontuur een gesprek aan ...
Dat het verbetert daar hoop ik ook op. Ook voor jou, want het is prachtig om ook te kunnen genieten van een tweeling💟

2 maanden geleden

Reactie op MenMF

Ik gebruik nu nog wel me medicatie en ben daarom onder controle van de pop ...
Ja haha, dat wil mijn man ook, dat ik vrolijk ben. Ik ben al 25 jaar chronisch depressief. Ik mag de Haldol en Sertraline nog wel blijven slikken

2 maanden geleden

Reactie op rebekka3

Ik ben onverwacht zwanger geworden, dus moest zien te stoppen in het eerste ...
Nou dan ben je al kei goed bezig zeker als je onverwachts zwanger bent geworden. Knap hoor. Dat roken lukt me nog niet.... Dus heb besloten stap voor stap te gaan afbouwen/stoppen en 1 ding tegelijk. Kan me voorstellen dat het loodzwaar is. Kon je niet in etappes stoppen? Moest alles tegelijk? Das nl toch wel heftig voor jezelf, je hoofd en je stemming... Heb je wel goeie hulp? Ook bij de POP-Poli?

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Herkenbaar hoor! Zeker als mede adhd’er 😉 Inmiddels de derde zwangerschap ...
Mijn man voelt zich oneerlijk behandeld en daardoor reageert hij boos en als ik dan zeg ik ben zwanger dan zegt hij dat is geen rede om zo te doen. Dus daar krijg ik geen begrip voor

2 maanden geleden

Reactie op rebekka3

Ik ben onverwacht zwanger geworden, dus moest zien te stoppen in het eerste ...
Kan je niet de ritalin door blijven gebruiken. Heb bij de eerste ook gewoon mijn lisdexamfetamine doorgebruikt en echt niks aan de hand hoor

2 maanden geleden

Ik ben wel bij de pop poli, voordat ik daar terecht kon was ik al met een paar dingen gestopt. Die ritalin moest eraf zeiden ze. Ik heb dat off label gekregen om mijn dopamine niveau op te krikken. Nu valt het afkicken loodzwaar. Ik zou nog buproprion kunnen vragen, maar dan moet ik eind tweede trimester weer door deze hel. Ik hoop elke avond dat het s morgens beter gaat. Het lijkt gister een haartje beter, want ik kon mijn haar wassen en dat lukte steeds niet🙏