5 Reacties
één maand geleden
Ik weet niet precies wat hier de richtlijnen voor zijn, maar denk dat je veel zelf al wel kan invullen;
Chloor en bleek wil je nu niet inademen, dat is best heftig spul, dus zou ik persoonlijk niet gebruiken. Zo zijn er meer schoonmaakproducten waar je al vrij snel aan merkt dat het niet handig is door de heftige geur / damp die er van af komt.
Vorige zwangerschap heb ik zelf allesreiniger gebruikt en dan alsnog handschoenen aan tijdens het schoonmaken. Nu gebruik ik tegenwoordig sowieso alleen een natuurlijke allesreiniger en die durf ik wel te gebruiken zonder enige bescherming.
Zijn er specifieke producten waar je vragen over hebt?
één maand geleden
Ik ben overgestapt op natuurlijke producten omdat ik weet dat schoonmaakhandschoenen 9 van de 10 keer in de kast blijven liggen 😬 eigenlijk gebruik ik uit gemak ook heel vaak afwasmiddel om mee schoon te maken... denk dat dat sowieso veilig is gezien het gemaakt werd voor eetgerei?
één maand geleden
Hoi! Veel kan je wel gebruiken. Let voornamelijk op met Ethanol (een alcohol), een hoop mensen weten niet dat dit gevaarlijk is voor ongeboren kind (zit bijvoorbeeld ook vaak in handenalcohol). Verder is het mengen van chemicaliën altijd een slecht plan.
Chloor en Bleek zijn niet perse schadelijk voor je baby, wel is het niet lekker voor je eigen gezondheid en daarom misschien niet te veel gebruiken inderdaad 😊
één maand geleden
Ik gebruik groene zeep, blue wonder alles reiniger en schoonmaakazijn. Ik heb wel altijd handschoentjes aan maar dat is meer vanwege mijn eczeem.
Verder lees ik altijd even het etiket als er staat dat je bepaalde bescherming moet dragen gebruik ik het niet zoals met bleek ect.