9 Reacties
11 maanden geleden
Ik denk dat gezien je kindje het verder goed doet, er niet veel aan de hand is. Het was meer gewoon een hele vervelende ervaring voor jou. Je kan je kindje gewoon even observeren komende uren maar als je niets bijzonders ziet dan is er niets aan de hand.
Elke kraamzorg heeft het over shaking baby. Want het is verplicht ouders hierover te melden. Maar shaking baby is echt iets heeeeeeeeel anders dan wat jij beschrijft. Ik zou het daar niet mee vergelijken. Mocht je ongerust blijven of iets raars opmerken dan kan je altijd even de huisartsenpost raadplegen of je kraamzorg.
Maar zover ik je bericht lees lijkt me dat er niets aan de hand is, behalve een schrik.
11 maanden geleden
https://www.nji.nl/kindermishandeling/shakenbabysyndroom#:~:text=Het%20door%20elkaar%20schudden%20van%20een%20jong%20kind%20kan%20schade,gevallen%20minder%20dan%20veertig%20keer.
Hier word beschreven wat het is. Gaat echt om door elkaar schudden. (Bijv. Uit frustratie oid)
11 maanden geleden
Hi, ze is er misschien even van geschrokken, maar shaken baby syndroom krijgt een baby niet zomaar. Ik ben pedagoog en om dit te krijgen moet de baby echt hard door elkaar worden geschud. Shaken baby syndroom is hersenschade. Symptomen zijn: Kinderen kunnen allerlei symptomen krijgen als gevolg van het hersenletsel, bijvoorbeeld verminderde eetlust, overgeven, moeite met ademhalen of slikken, verminderd bewustzijn of zelfs een coma, epileptische aanvallen, verlaagde spierspanning of slapheid.
Als je je zorgen maakt, kan je natuurlijk altijd de huisartsenpost bellen, die kunnen je geruststellen.
11 maanden geleden
Oh meid! Ik had dit ook bij de eerste, onze eerste wandeling buiten en ik liep over kiezels heen. Hele bak van de wagen ging op en neer en bedacht mij toen later wat als ze nu iets gekregen heeft hierdoor. Heb mij er best nog een poos druk over gemaakt maar ik denk nu achteraf dat de wagens daar echt wel op gemaakt zijn. Er zit bepaalde vering in die ervoor zorgt dat dit gewoon moet kunnen.
Als je je druk blijft maken kan je altijd bellen maar ik denk dat het nergens voor nodig is馃槝
11 maanden geleden
Reactie op Jorinde
Haha ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn 1e! Daarna wel het grindpad ve ...
Bah ja ik ook, ook van die kleine tegeltjes in de stad. Vond het allemaal veel te veel rammelen 馃ぃ