6 Reacties

9 maanden geleden

Geen ervaring met de pleister, maar wou dat ik dit wel had. Ik heb in 2023 een keizersnede gehad, deze was ondanks dat het spoed was mooi recht en is nadien ook mooi gehecht. De eerste weken na mijn herstel zei iedereen dat het mooi aan het genezen was en na een twee maand (denk ik) begon het litteken naar binnen te trekken en er precies op te liggen. Met massage is het hele gebied weer los gekomen, maar het is nog steeds een dikkere rood paarse streep. Die siliconen pleisters werden nog niet aangeraden in 2023, ondertussen wel. Ik vind het jammer dat ik het niet geprobeerd heb (al heb ik er echt vrede mee met hoe mijn litteken eruit ziet nu, langs die weg is mijn dochter veilig ter wereld gekomen).

9 maanden geleden

Ik heb zelf 3 weken geleden een keizersnede gehad en ik merk nu ook insnoering aan de rechterzijde. Zelf behandel ik (huidtherapeut) oa keizersnede littekens dmv speciale massage technieken, siliconenpleisters en lasertherapieen. Wellicht kan je in je omgeving een huidtherapeut raadplegen!

9 maanden geleden

Tip! Lansinoh heeft een siliconen keizersnede patch. Die werkt ook goed en is met €12,99 een stuk beter betaalbaar 🤭

9 maanden geleden

Ehm, het enige wat ik kan zeggen is dat mijn litteken van 2017 prachtig hersteld was uit zichzelf. Nooit wat gebruikt en nu begint mijn litteken ook weer rustig mooi te herstellen.. Volg je gevoel iig.

9 maanden geleden

Reactie op Shanna2603

Ehm, het enige wat ik kan zeggen is dat mijn litteken van 2017 prachtig her ...
Iedereen heeft een andere litteken aanmaak, de een mooier dan de ander . Gelukkig was het bij jou mooi hersteld ! @ TS, er zijn idd ook goedkopere pleisters beschikbaar . Bevat ook gewoon siliconen. Baat het niet dan schaadt het niet voor die 15 euro

9 maanden geleden

Ik was pas bij de gynaecoloog voor nacontrole en heb dit gevraagd. Ik heb van mijn vorige snede een 'dakje' waardoor je mijn litteken überhaupt niet echt ziet. Hij gaf aan dat het alleen visueel zin heeft, dus als je het mooist mogelijke litteken wilt. Way betreft verklevingen etc (staat op de website van scarban) gaf hij aan dat dit geen enkele toegevoegde waarde heeft... ik sla het dus over...