11 Reacties
13 dagen geleden
Wat vervelend dat je slecht slaapt van houding! (Helaas) heb ik precies het tegenover gestelde, ik draai me gewoon heen en weer om zoals ik ook deed voordat ik zwanger was, trek mijn benen/knieën hoog op als ik op mijn zij lig en dan denk ik vaak ineens “shit dalijk heeft die baby geen ruimte” of “oef ik draai niet echt voorzichtig om” en daar raak ik dan vervolgens echt oncomfortabel van. Ik slaap wel met een zwangerschapskussen, voornamelijk tussen mijn benen en ik heb standaard mijn voeteneinde iets omhoog. Heel soms ook mijn hoofdeinde een tikkeltje omhoog, scheelt ook met maagzuur snachts :)
13 dagen geleden
Ik heb inderdaad ook een zwangerschapskussen. Ligt lekker maar zodra ik moet draaien alleen maar in de weg. Met name op mijn rug gaat hartslag erg omhoog. Normaal slaap ik echt als een blok, weet dat ik het wel voor lief moet nemen. Maar het idee dat dit nog tot de bevalling heb vind ik wel pittig 🤣🤣
13 dagen geleden
Reactie op annst
Eerder nog nooit klachten gehad, sliep altijd als een roos. Ik word gewoon ...
Da's dan mooi ruk inderdaad.. De reden dat ik het vroeg was omdat wij zelf onlangs onze matras topper hebben vervangen en dat was echt een wereld van verschil! Ook omdat je hierdoor meer beweegt 's nachts, en dus minder lang op 1 kant lig, en dus minder vaak wakker wordt van de pijn. Ik had echter vlak voor de zwangerschap al regelmatig last van een stijve rug na het slapen, vandaar dat we hem vervingen (niet vanwege de zwangerschap dus).
Ik heb ook soms een doomoo kussen tussen m'n knieën maar dat vind ik ook niet per se fijn. Verder dan ook helaas geen tips oid :(
12 dagen geleden
Reactie op LV00
Jep. Heel vervelend… geen advies helaas, op zo’n momenten werkt mijn zwange ...
Hahah.. zelfde hier, me man slaapt nu met mijn zwangerschapskussen🤣🤣.. hij vind het heerlijk.
Ik vind het niks aan, lig liever met 2 kussens.. 1 voor me hoofd en 1 tussen me benen🙈🤭
12 dagen geleden
Ik had er een tijdje geleden ook last van, het is gelukkig beter geworden inmiddels. Deels omdat we nieuwe matrassen hebben gekocht (onze oude matrassen waren echt doorgeslapen en dan voel je dat twee keer zo goed als je zwanger bent), maar ook deels omdat ik mijn slaaphouding heb aangepast nav advies van de bekkenfysio.
Hoe lig je als je op je zij ligt? Als je heel strak op je zij ligt, met beide benen boven elkaar, dan gaat je gewicht teveel druk zetten op je heupgewricht en daar ga je last van krijgen. Het advies van mijn bekkenfysio was juist ietsjes verder doordraaien richting de buik, zodat ik op de binnenkant van mijn been rust, en een kussen onder de andere knie doen om te voorkomen dat ik door rol. Echt een verademing!
En ik ben wat vaker gaan sporten (zwemmen en zwanger fitness), dat heeft ook geholpen.
Hopelijk zit er iets voor je tussen!!!
12 dagen geleden
Sinds paar dagen zo'n kussen: https://www.bol.com/nl/nl/p/telano-zwangerschapskussen-xxl-extra-hoes-en-opbergtas-velvet-stof-voedingskussen-u-vorm-extra-groot-zijslaapkussen-grijs/9200000131662054/?bltgh=rQskOyMwWXARDZnLgwNPLw.4_13.26.ProductImage weer in mijn bed gelegd. Gebruik 'm sowieso nog om mijn zoontje te voeden. Met hoofdkussen extra achter mijn rug. Zit zo lekker! Maar nu dus weer 's nachts zo slapen. Minder gezellig voor mijn man, maar die klaagde al over mijn gedraai. Dus ik kies voor mijn eigen nachtrust.