7 Reacties

3 dagen geleden

Hier precies dezelfde situatie. Dus ik volg graag voor tips! Ik hoorde dat als je weet dat ze om 10u gaat slapen? Er bijv een uur van tevoren de voeding gegeven moet worden zodat ze dan nog niet in slaap vallen.. Maar vind dat ook lastig met de andere eet momenten

3 dagen geleden

Je omschrijft hoe onze dochter was als baby. Wij zijn langzaamaan kleinere flesjes gaan geven overdag en ‘s nachts. Dus eerst maximaal 150, dan 120 en uiteindelijk 90. Afhankelijk van welk uur ze ‘s nachts wakker werd, kon het soms maar 60 ml zijn. Tegen 13 à 14 maanden begon ze af en toe door te slapen. Voor ons was het belangrijkste dat zij zo snel mogelijk in slaap kon vallen en dat ging met de fles. Ze wou trouwens geen tut en een knuffel als troost heeft ze ook lang geweigerd. We hebben wel geprobeerd om de fles af te bouwen hoor, maar dat ging gepaard met onze dochter die enkel op ons sliep en dan sliepen wij niet, dus dan liever de optie van flesje geven.

2 dagen geleden

Onze zoon deed dat ook als jonge baby, truc was vroeger op bed en het loskoppelen van drinken aan slapen. Dus wel eten geven in donkere kamer maar wakker houden en daarna nog even rondje lopen, steeds hetzelfde liedje tijdens het drinken hielp ook op een gegeven moment kon ik dat liedje beneden zingen en ging hij ook drinken. In de nacht zijn we nu de flessen aan het afbouwen, elke dag 30 ml er af dat lukte alleen toen we weer meer/vaker flessen overdag geven.

2 dagen geleden

Ik zie het probleem niet.? Mag ik vragen waarom je dat precies wilt, lijkt mij echt super handig haha

gisteren

Reactie op Marikiki

Ik zie het probleem niet.? Mag ik vragen waarom je dat precies wilt, lijkt ...
Het CB zegt dat zij teveel binnen krijgt aan flesvoeding en wilt dus het liefst dat wij de fles van zowel 23:00 uur als 03:00 uur afbouwen.. maar ze heeft deze als slaap associatie, zonder valt zij dus niet in slaap en blijft dan huilen tot ze het wel krijgt...

gisteren

Reactie op MK-

Het CB zegt dat zij teveel binnen krijgt aan flesvoeding en wilt dus het li ...
Hier hetzelfde. Wij doen minder poeder in het flesje. Dus bijvoorbeeld 150 ml water met 3 schepjes ipv 5. Ik zorg dat ze nog 450 a 500 ml voeding binnen krijgt en de rest is extra vocht

gisteren

Reactie op Meagan2608

Hier hetzelfde. Wij doen minder poeder in het flesje. Dus bijvoorbeeld 150 ...
Bedankt voor de tip! Dat is een goed idee