12 Reacties

8 maanden geleden

Nee, al zal iedereen hier vast ja zeggen. Mijn vroedvrouw was duidelijk het niet te doen, net als de newborn set en autostoel. De houding is niet veilig voor slaapjes, ook niet als je erbij bent.

8 maanden geleden

Wij doen het wel (maxi cosi wipstoel). Wat is er gevaarlijk aan? Het lijkt me hooguit niet optimaal voor de houding.

8 maanden geleden

Reactie op MyBo86

Wij doen het wel (maxi cosi wipstoel). Wat is er gevaarlijk aan? Het lijkt ...
Staat ook op de site van babybjorn zelf. Het is niet goed voor de houding en kan de ademhaling belemmeren.

8 maanden geleden

Ik zou zeggen, zo lang je erbij bent en het in de gaten kan houden. Ik zou hem er niet inzetten om te gaan slapen, maar ja als hij lekker slaapt, zou ik hem er ook niet uithalen denk ik.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Nee, al zal iedereen hier vast ja zeggen. Mijn vroedvrouw was duidelijk het ...
Maar qua autostoel kan je het niet echt voorkomen toch? Lize slaapt bijna altijd in de auto😅

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Nee, al zal iedereen hier vast ja zeggen. Mijn vroedvrouw was duidelijk het ...
En in de newborn set ligt de baby best plat (kan ook in een meer recht op stand overigens), maar als ze gewoon plat ligt, vraag ik me af wat het gevaar is?

8 maanden geleden

Reactie op Fier

Maar qua autostoel kan je het niet echt voorkomen toch? Lize slaapt bijna a ...
Nee klopt en Ottilie valt er ook wel in slaap, maar dat is een niet te voorkomen iets. Het bewust thuis doen wel.

8 maanden geleden

Reactie op Fier

En in de newborn set ligt de baby best plat (kan ook in een meer recht op s ...
Over de nieuwe weet ik het niet. Ik heb de oudere denk ik, dat is een meer een kuipje.

8 maanden geleden

Nee zou ik zeker niet doen. Een enkele keer zal echt geen probleem zijn, maar dan bedoel ik meer 1x per week ofzo. Wipstoelen zijn niet ergonomisch en niet bedoeld voor langdurig gebruik

8 maanden geleden

Volg je eigen gevoel daarin. Er zullen verschillende tegenstrijdinge meningen zijn. Ik weet dat dit idd afgeraden wordt, maar ik ben wel van mening beter een goed dutje dan moeten verleggen en een baby die mss helemaal overstuur raakt omdat die net zo comfortabel lag. Als je dit niet dagelijks doet én onder toezicht kan dit heus geen kwaad. Volg je eigen gevoel lieve mama ❤️

8 maanden geleden

Ze mogen een uur in zo’n wipstoel zitten, dan kunnen ze er ook een uurtje in slapen toch? Mijn zoontje valt ook weleens in slaap als hij erin zit en dan ga ik hem echt niet wakker maken door hem eruit te halen.

8 maanden geleden

Mijn eerste kindje sliep heel moeilijk en een van de weinige manieren om haar in slaap te krijgen was in de wipper, dit deden we dan ook. Slapen was belangrijker dan een oververmoeid kind hebben. De wipper stond op de laagste stand en we deden dit pas toen ze haar hoofdje goed kon rechthouden. We waren er ook steeds bij in dezelfde kamer. Ons tweede kindje slaapt veel gemakkelijker en ligt minder in de wipper. Al doet hij ook wel meerdere keren per week een dutje in de wipper, voornamelijk op de momenten dat ik voor de twee kindjes alleen moet zorgen. Ik ken de adviezen van babybjorn, maar ik heb het aangepast aan hoe het voor mij goed voelde. Iedereen beslist voor zijn eigen kind denk ik dan.