9 Reacties
8 maanden geleden
Tuurlijk mag je dat vragen!
Ik heb hem zo vaak aangelegd als hij erom vroeg, en vaak van borst gewisseld om beide borsten goed te stimuleren. Tijdens de voeding, als ik merkte dat hij aan het wegzakken was, ging ik hem stimuleren door tussen zijn schouderbladen stevig te drukken of onder zijn voetjes te strelen, en paste ik borstcompressies toe (zodat hij meer vettige melk binnenkreeg en zo goed verzadigd raakte). Ook een keer per dag kolven na een ochtend voeding om mijn borsten goed leeg te maken. Dit laatste stukje heb ik wel met een lactatiekundige overlegd , dat zou ik niet zomaar aan beginnen.
Heb je hier wat aan?
8 maanden geleden
Bij mij kwam dit door te korte tongriem. Het kostte hem teveel moeite om te drinken. De lactatiedeskundige zei: ze vallen niet in slaap als ze een goede melkstroom krijgen.
Dat kan dus oa door tongriem komen dat hij geen goede melkstroom krijgt.
8 maanden geleden
Reactie op Elisa78
Daar had ik aan het begin last van, bleek dat mijn productie best laag was ...
Nee mijn productie is wel goed. Als hij drinkt maakt hij ook klokkende geluiden, hij stopt alleen halverwege en dan duurt het paar min voordat hij echt wakker wordt en is de tepel al losgelaten dus moet ik weer opnieuw aanhappen. Ik ben bijvoorbeeld nu vanaf 07:00 uur bezig en het is nu 10:16 uur. Ik heb hem tussendoor wel verschoond en in de box gelegd en dan wilt hij alweer eruit om te drinken... ik raak er erg vermoeid door
8 maanden geleden
Reactie op Kinderwens1
Nee mijn productie is wel goed. Als hij drinkt maakt hij ook klokkende gelu ...
Hoelang drinkt hij aan je borst? Wat bedoel je met halverwege? Mijn dochter drinkt ook soms maar 5 tot 10 minuten en valt in slaap. Dan laat ik haar ook gewoon slapen. Soms in mijn armen, soms leg ik haar weg. Dat ze dan 2 tot 3 uur later weer komen is heel normaal, ook als de voeding langer duurt. Kan hij nog niet zelf aanhappen? Moet je nog helpen?
Ik zou je kindje volgen en kijken wat het geeft. Niet meer drinken betekent vaak wel dat ze genoeg hebben. Clusterdagen horen er ook bij, dan komen ze vaker hoelang je ze ook laat drinken.
8 maanden geleden
Reactie op Kinderwens1
Nee mijn productie is wel goed. Als hij drinkt maakt hij ook klokkende gelu ...
Meer dan 3 uur ertussen overdag lijkt mij heel netjes. Overdag wil mijn baby vaak na 2 uur weer gevoed worden.
Ik bied zelf 2 borsten per keer aan en doe dan tussendoor verschonen. Soms wil hij wel wat drinken uit de 2e borst en de andere keer niet.