29 Reacties

3 maanden geleden

Wat raar, wij bij ivf terugplaatsing moeten tot 20w utrogestan blijven gebruiken (200 mg 4x/dag). Het is wel overigens België.. Niet fijn, maar komt goed! Je mag vertrouwen op je lichaam ❤️❤️

3 maanden geleden

Hier hetzelfde , nu 5+4 zwanger , ook van de eerste verse terugplaatsing ivf en vanaf gisteren gestopt .. voelt erg gek maar ik moet vertrouwen dat mijn lichaam alles verder goed gaat doen 🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Mama’tje

Wat raar, wij bij ivf terugplaatsing moeten tot 20w utrogestan blijven gebr ...
Bedankt voor je reactie! In Nederland gaat het inderdaad net even wat anders dan in België. 20 weken is erg lang inderdaad, wat een verschillen hé!! Raar eigenlijk, maar ik ga gewoon proberen te vertrouwen op mijn eigen lichaam 🤗

3 maanden geleden

Reactie op Cristel1991

Hier hetzelfde , nu 5+4 zwanger , ook van de eerste verse terugplaatsing iv ...
Allereerst gefeliciteerd! Spannend allemaal hè. Wel goed om te horen dat het dus niet vreemd is om vroeg te stoppen met utro na een positieve verse terugplaatsing. Ik ga net als jij proberen te vertrouwen op mijn eigen 🤞 Dankjewel!

3 maanden geleden

Gefeliciteerd !! Ik heb vanuit het emc het advies om tot de eerste echo bij 7 weken 3x daags utro te blijven gebruiken. Ben ook zwanger na een verse terugplaatsing(wel na de derde punctie) nu 4+5 🙏🏻 Het blijft gek dat de protocollen per ziekenhuis blijven verschillen. Ik ga meeduimen voor je dat alles goed gaat.

3 maanden geleden

Reactie op MK-

Gefeliciteerd !! Ik heb vanuit het emc het advies om tot de eerste echo bi ...
Spannend, jij ook super erg gefeliciteerd!🤗 Wat een traject is het hè, maar zo fijn dat het bestaat! Heel bijzonder inderdaad dat de protocollen zo verschillen, je zou toch denken dat hier wel een uniforme werkwijze in bestaat. Want heeel veel vrouwen moeten utro gebruiken.. maar we gaan er dan maar vanuit dat ze vanuit hun expertise weten wat ze zeggen. In ieder geval een hele fijne zwangerschap en bedankt voor je reactie!

3 maanden geleden

Reactie op FG94

Bedankt voor je reactie! In Nederland gaat het inderdaad net even wat ande ...
Je lichaam zal het heel goed doen! Het blijft toch allemaal spannend!

3 maanden geleden

Ik ben ook zwanger van de eerste ivf terug plaatsing maar moet ook de utro blijven gebruiken tot de eerste echo (7 weken en 6 dagen) gek dat bij jou anders is?

3 maanden geleden

Ik heb het nog even nagevraagd trouwens omdat ik dus ook al gestopt ben. Verloskundige zei dat het heel normaal is om te stoppen, je lichaam neemt het nu over en weet precies wat het moet doen nu je zwanger bent. Ze zei dat het niet officieel bewezen is dat het langer gebruik ervan beter of slechter is. Dus we hoeven ons geen zorgen te maken 😊

3 maanden geleden

Ik ben dus gestopt gisteren met 5+3

3 maanden geleden

Reactie op Cristel1991

Ik heb het nog even nagevraagd trouwens omdat ik dus ook al gestopt ben. Ve ...
Fijn dat je het nog even hebt nagevraagd! Dat werd eigenlijk ook precies zo tegen mij gezegd, dus denk inderdaad dat we ons lichaam moeten vertrouwen 🤞😊 Blijft wel bizar dat ze overal wat anders qua protocol hanteren.

3 maanden geleden

Reactie op Aniek1996

Ik ben ook zwanger van de eerste ivf terug plaatsing maar moet ook de utro ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Heel bijzonder hoor dat ze overal wat anders hanteren qua protocol.. ik ben ga er maar vanuit dat er heel veel vrouwen een succesvolle zwangerschap hebben gehad die ook snel zijn gestopt met utro. Anders zouden ze het niet aanraden om te stoppen.

3 maanden geleden

Gefeliciteerd!! Wat bijzonder ❤️ Ik ben nu 5 weken zwanger en had precies dezelfde zorgen. De gyn heeft toen nog extra voorgeschreven, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust. Ik had ook altijd een erg korte luteale fase. Ik doe nu 2 maal per dag een tablet tot ze op zijn - dan rek ik het nog iets meer. Moet zeggen dat ik ook wel blij ben als ik kan stoppen. Niet perse de fijnste pillen.

3 maanden geleden

Reactie op NinaA89

Gefeliciteerd!! Wat bijzonder ❤️ Ik ben nu 5 weken zwanger en had precies ...
Bedankt. Jij ook gefeliciteerd! 🤗 We hebben dus exact hetzelfde. Ik ben nu 4 weken +4 dagen en ben ook aan het afbouwen met twee per dag en dan nog een paar dagen 1 per dag. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ze niet ga missen, maar het blijft spannend!

3 maanden geleden

Reactie op FG94

Bedankt. Jij ook gefeliciteerd! 🤗 We hebben dus exact hetzelfde. Ik ben nu ...
Ik snap je gevoel helemaal, maar het komt vast goed - anders zouden ze dit niet adviseren. Tot wanneer blijf jij ze gebruiken? Ik heb nu nog 14 tabletten, dus zou het nog een week met 2 op een dag kunnen doen

3 maanden geleden

Ik na punctie 14 dagen injecties gehad daarna stopte het. Ik weet dat ze in elke kliniek /zh weer anders handelen. Maakt mij erg onzeker. Ik had eigenlijk willen vragen langer te spuiten maar doordat ik overstimulatie had voelde ik me zo naar dat ik er nooit meer aan gedacht heb. Tot ik dit las. Maarvals het goed is nu 6+1

3 maanden geleden

Reactie op Bammie13

Ik na punctie 14 dagen injecties gehad daarna stopte het. Ik weet dat ze i ...
Wat naar! Ik heb ook overstimulatie gehad. Een week in het ziekenhuis gelegen en 9kg aan vocht aangekomen. Voelde me echt heel beroerd, maar het gaat nu elke dag iets beter. Hoe gaat het met jou?

3 maanden geleden

Reactie op NinaA89

Ik snap je gevoel helemaal, maar het komt vast goed - anders zouden ze dit ...
Ik ga nu nog twee dagen 2x per dag doen en dan daarna nog 4 dagen 1x per dag. Daarna zijn ze op. Ben dan 5 +5 weken

3 maanden geleden

Reactie op Bammie13

Ik na punctie 14 dagen injecties gehad daarna stopte het. Ik weet dat ze i ...
Jeetje wat vervelend die overstimulatie. Heb het gelukkig nooit gehad (heb een laag AMH), maar kan me voorstellen dat dat heel pittig is. Hopelijk helemaal opgeknapt? Gelukkig 6+1 nu, een hele fijne zwangerschap!

3 maanden geleden

Reactie op FG94

Jeetje wat vervelend die overstimulatie. Heb het gelukkig nooit gehad (heb ...
Ben nog herstellende maar gaat de goede kant op. Volgende week langzaam aam weer gaan werken denk ik