7 Reacties

21 dagen geleden

Het is niet 7-9 maanden. Je bent in februari uitgerekend maar je moet eerder met verlof. Ik stop al met de kerstvakantie als alles goed gaat en ik niet eerder ziek uitval. Dus ik heb nog 4 maanden. Jij hebt er max misschien nog 5. Ik zelf zou niet op zoek gaan naar een andere baan vooral omdat je niet weet hoe je bevalling verloopt en je herstel. Bij je huidige baan je ziekmelden is toch anders dan bij een nieuwe. Je contract kan dan ook niet verlengt worden. Je moet het zelf weten maar ik had net een nieuwe baan half mei en toen moest ik mij gelijk half juni ziekmelden ivm extreme misselijkheid en overgeven, dat voelt echt heel vervelend. Ik werk nu weer sinds vorige week en daar ben ik echt blij mee.

21 dagen geleden

Ik heb gesolliciteerd toen ik nog niet wist dat ik zwanger was en tijdens de laatste gesprekken dus wel. Ik heb het in het gesprek aangegeven en intentie is nu dat ik na mijn verlof ga starten. Ik zit gelukkig nog in een rol waar ik prima zit dus heeft geen haast. Zij waren heel enthousiast maar kwam voor hun ook wel goed uit qua timing dus voor beide zo prima oplossing. Hangt denk ik heel erg af van het soort rol en organisatie waar je voor solliciteert maar als het een goede match is en ze willen je graag dan kunnen ze vast iets regelen voor je verlof of erna, of dan nemen ze nu mss iemand anders aan maar kunnen ze aan je denken voor na je verlof

21 dagen geleden

Ik zit thuis en ben 17 weken en aan het solliciteren maar ze nemen me niet aan omdat ik zwanger ben. Rede is we hebben iemand anders waar de functie beter bij pas, wel je een goed gevoel geven en zodra ze weten dat je zwanger bent is het gelijk klaar.

21 dagen geleden

Je hoeft tot 24 weken niks te zeggen dus ik had niks gezegd (2 sollicitaties tijdens zwangerschap) tot ik daar een paar dagen/weken had gewerkt. Toen aangegeven en geen probleem

19 dagen geleden

Ik ben nu 14 weken en zeg het altijd vrij snel- ze zien het toch al als ik binnen kom lopen. Elke recruiter en bedrijf haakt onmiddelijk af 🙃

18 dagen geleden

Heel lastig! Is er misschien een tijdelijke (interim) klus die je kunt doen? Bijv zwangerschapsverlof invullen voor een ander? Dan heb je toch even werk maar hoef je nergens over te liegen. Wellicht kun je dan na je verlof terug komen en anders leuk voor je cv.

17 dagen geleden

Ik denk dat het een beetje aan je functie en de arbeidsmarkt ligt.. Er zijn functies heel lastig in te vullen en dan zullen bedrijven het oké vinden dat je met verlof zal gaan of mogelijk vragen of je na je verlof wilt starten. Afhankelijk van je uitgerekende datum is het natuurlijk ook wel een lastige situatie. Vaak start je in grotere bedrijven vanaf de 1e van de maand, dat betekent nu op zijn vroegst 1 oktober. Ik ga zelf per begin januari met verlof, dus dat zou inhouden dat ik nog 3 maanden kan werken en dan 4 maanden met verlof ben.. Ik snap het als bedrijven daar niet aan willen beginnen en dan verder zoeken 😅