20 Reacties
10 maanden geleden
Handsfree is écht een aanrader. Als je van plan bent langere periode bv te geven is het echt de investering waard. Je hebt daardoor de mogelijkheid te kolven tijdens het rijden, als je weer werkt achter je laptop, maar bijv. ook in een restaurant bijv (geluid verstomt daar in de ruimte dus niemand die t door heeft als je er even een sjaal voor doet ofzo). Het bespaart echt tijd én gedoe.
Zelf heb ik een lactatiekundige laten komen voor een kolfconsult en heb toen iets van 5 kolven geprobeerd. Zij kijkt naar de juiste pasvorm en welke kolf het meest effectief bij jou kolft. Bij mij was dat de nieuwste versie van youha. Mede hierdoor heb ik een superfijne dubbele handsfree kolf en heb ik bij mijn 1e kindje moeiteloos lang het kolven kunnen doorzetten:)
10 maanden geleden
Ik zou echt voor handsfree gaan. Ik heb een gewone gehuurd en word nu al gek van steeds alles vast moeten houden. Gelukkig vrijdag een kolfconsult!
10 maanden geleden
Ik heb in de kraamweek moeten kolven voor bijvoeden en die was niet handsfree, verschrikkelijk.
Je kon helemaal niks tijdens het kolven.
Nu heb ik bij de lactatiekundige een kolf consult gehad en de Ardo Melia kolven. Deze zaten bij mij het fijnst en waren toevallig ook het meest betaalbaar.
Maar elke borst en moeder is anders. Dus ik zou zeker een kolf consult doen om te kijken wat voor jou het fijnst is.
Zit namelijk ook echt een bizar verschil in prijzen.
10 maanden geleden
Ik heb twee keer de horigen gen2. Past makkelijk in je bh en is handsfree. Heel tevreden over deze kolf.
10 maanden geleden
Ik ben erg tevreden over de vulpes goods pro. Nog redelijk betaalbaar voor een draadloze kolf!
10 maanden geleden
Absoluut handsfree. Ik had bij mijn vorige dochter de Medela Symphonie gehuurd, elke keer apart zitten aan het stroom. Vond het een krachtige kolf op zich hoor, maar wat een gedoe. Nu de Vulpes goods Max, super handig in gebruik. Ik kan gewoon vanalles doen ondertussen en ze vallen niet zichtbaar op dus kan ook bij bezoek. Maakt dan wel geluid maar dat stoort mij niet zo, aangezien het wel maakt dat ik altijd gewoon kan kolven. Succes!
10 maanden geleden
Ik heb die van evite, heeeel blij mee. Echt opgelucht dat ik voor handsfree ben gegaan.
10 maanden geleden
Ik heb gewoon 2 handsfree kolven gekocht via aliexpress, na 1x opladen houdt de batterij het sowieso een paar kolf sessies vol, hij is binnen no time opgeladen en makkelijker kan niet, gewoon in de bh, op een knop drukken en gaan met die banaan. En dat voor 25 euro per stuk.
Heb geen pijn, ze voelen comfortabel en de melk opbrengst is goed.
Het schijnt dat Vulpes en andere merken ook gewoon hun apparaten van Ali vandaan halen.
9 maanden geleden
Voor de mensen met de Elvie kolf, wat is nou precies de koudwater sterilisatie methode? Zijn dat gewoon de schoonmaakinstructies zoals beschreven of is dit een apart iets?
9 maanden geleden
Woensdag had ik lactatiekundige aan huis met rits kolven. Blij dat ik dat heb gedaan.
Van de 14 vielen er al 7 af vanwege mijn grote ronde borst. Die liepen te taps toe.
De rest getest. Oa de hele dure elvie.
Van deze 7 waren er maar 2 die goed aansloten.
Horigen 3D kolf is het geworden. De enige kolf die het mondje van de baby nadoet en niet "trekt".
Ben er erg blij mee. Wel handsfree, maar erg dik. Steekt veel uit naar voren, je kan niet ongezien kolven met deze. Nu ben ik thuis of straks aparte ruimte werk..
De andere was de dure elvie pomp. Maar gezien prijsverschil toch voor de Horigen gegaan, ook met app bedienbaar.
9 maanden geleden
Ik ben van de medela symphony (grote krachtige huur ding) over gegaan op de Evite handsfree. Maar vind het toch niks: die dingen zijn nog behoorlijk groot en ‘hangen’ toch wel zwaar aan m’n borsten, ook al zitten ze in m’n top/bh. Ook veel losse onderdelen om telkens schoon te maken en weer in elkaar te zetten. Moeilijk te zien of je tepel goed zit. En m’n productie ging ook vrij snel achteruit..
Nu dus terug naar een medela swing maxi, via stroom of op batterijen. Kastje kan aan je broek gehangen dus dan ben je toch mobiel. Kolf nu weer duidelijk meer melk 😊
9 maanden geleden
Ik heb nav een kolfconsult de Medela Freestyle aangeschaft. Ik vond de Elvie pump ook fijn, maar die is wel erg duur. Voordeel van de Medela vind ik dat het motortje los zit waardoor je beter kan zien of de kolf goed op de tepel is geplaatst.