15 Reacties
gisteren
Hi,
Ik denk dat je het het beste vooral op veiligheid kan gooien in dit geval. Daar hoeft het niet langs strenge europese richtlijnen. Denk aan stukjes die los kunnen komen en waar ze in kunnen stikken.
Verder heeft ze natuurlijk ook wel gewoon deels gelijk. Veel komt uit China wat je op bol etc kan kopen :)
gisteren
Ik zou eerst even voor jezelf helemaal opschrijven wat al je gedachten en gevoelens zijn. Des noods in de vorm van een ‘brief’ naar je (schoon)moeder (zonder dat je het verstuurt). Eerst even alles op een rijtje en alles verwoorden zoals je nu zou doen met emotie. Daarna kan je rustiger nadenken en het op een manier verwoorden waar je waarschijnlijk zelf meer achter staat later.
gisteren
Niet zo heel lang geleden was er op het nieuws dat speelgoed van temu niet veilig is. Misschien kan je het linkje even doorsturen?
gisteren
Reactie op Kimberley2802
Niet zo heel lang geleden was er op het nieuws dat speelgoed van temu niet ...
Dat vonden ze maar onzin, want hetzelfde speelgoed ligt hier in de winkels. Ze denken dat bijv intertoys ook speelgoed heeft liggen dat van China komt.
gisteren
Reactie op Meagan2608
Dat vonden ze maar onzin, want hetzelfde speelgoed ligt hier in de winkels. ...
Het grappige (not) is dat dat allemaal niet uitmaakt. Ze moeten zich gewoon netjes houden aan jouw wensen als moeder, of ze het er nu mee eens zijn of niet.
gisteren
Reactie op Blubbie
Hi,
Ik denk dat je het het beste vooral op veiligheid kan gooien in dit ge ...
Het gaat mij ook vooral om de plastic wat erin zit. Er zitten zoveel andere stoffen in dan speelgoed van hier. En aangezien ze alles in der mond stopt
gisteren
Ik zou trouwens ook echt kwaad worden als dit mij zou gebeuren. In 80% van het speelgoed van die Chinese webwinkels zit asbest. Hoe dan?! (En via Bol.com vindt trouwens ook dropshipping plaats dus ook regelmatig indirect van die rotzooiwinkels). Maar wat ik al zei, het maakt niet uit of ze dat geloven of niet. Ze hebben zich gewoon te vormen naar jouw wensen. En dit zijn écht geen onredelijke wensen.
gisteren
Reactie op liesjeluum
Ik zou trouwens ook echt kwaad worden als dit mij zou gebeuren. In 80% van ...
Dat is het ook. Het is zo respectloos. En zo creëer je wantrouwen en dat vind ik heel erg jammer
gisteren
Ik ben het met je eens hoor. Zeker in deze periode waarin ze alleen in hun mond steken zou ik zelf niet direct speelgoed geven wat niet aan de EU richtlijnen voldoet.
Dat je daar iets van mag vinden is een feit. Jij bent de moeder, dus jij bepaald.
Ik zou idd wel even wachten en proberen eerst de emotie wat te laten zakken. Zijn het jou ouders of die van je partner? Als het je schoonouders zijn kun je ook vragen of je partner het op kan pakken richting zijn ouders. Vaak is dat toch net iets 'makkelijker'
gisteren
Ik zou haar wat nieuwsartikelen sturen waar het in staat! Consumentenbond enz hebben er over geschreven. Heb dit bij mn moeder ook gedaan en dat hielp wel. Daarnaast heb ik gezegd kringloop is ook goedkoop en goed! Dus dat vind ze nu top
gisteren
Heel vervelend! Kun je haar niet een krantenartikel oid laten zien waarin staat uitgelegd dat speelgoed van Temu/ Ali express giftige verf, loslatende deeltjes met stikgevaar, weekmakers etc bevat, en dat dat een groot risico is voor een kindje dat alles nog in zijn mond stopt? Dan blijf je uit de dynamiek dat zij moet doen wat jij zegt omdat jij nou eenmaal de moeder bent, en sta je hopelijk naast elkaar ipv tegenover elkaar, omdat je allebei alleen veilig speelgoed wilt voor het (klein)kind. Succes! En overigens herkenbaar. Wij hebben alvast onze schoonfamilie een lijst met verantwoord speelgoed gestuurd voor kerst en verjaardag en erbij gezegd dat we niets anders hoeven. Beetje bot misschien maar wel duidelijk 🤷🏼♀️
gisteren
Het is deze week ook de ingezonden brief in de Volkskrant magazine. Of ben jij dat toevallig TS 😛

gisteren
Het gaat hier niet om de inhoud of het plastic dat wel of niet zou loslaten, maar volgens mij over het niet gehoord en gerespecteerd worden. Ik zou dat vooral bespreekbaar maken, al vermoed ik dat je er niet veel mee op schiet. Generatie-dingetje ben ik bang.