27 Reacties

vorig jaar

Ga je meteen voor kunstvoeding of wil je het als reserve? Ik heb 1 flesje uit zo'n gratis babydoos (babydump), maar ik hoop borstvoeding te geven dus is meer voor een noodgeval voorlopig. Ook tuutjes, ook al wil ik die zelf het liefst niet gebruiken, heb ik een hele hoop van. Die zitten haast in elke doos. Heb meerdere merken om uit te testen. Ik zou kijken voor de gratis dozen en van hieruit welkeen je kindje aanvaard. Dan kan je zelf meer/ mooiere kleuren kopen.

vorig jaar

Ik ga weer lekker borstvoeding geven geven. Ik had voor de zekerheid 1 glazen flesje van Dr. Brown voor de jongste. Wilde dit x persé glas hebben. Ivm microplastics. Maar je kunt ook prima eerst de flesjes uit de baby dozen proberen. Oudste dronk hier uit een Tommee Tippee (bestaat dit nog?), dochter weigerde alle flessen, maar het lukt uiteindelijk het beste met een medela calma speen op de kolf flesjes. Baby #4 zal gewoon gebruik gaan maken van de glazen flessen die ik al heb voor de jongste.

vorig jaar

Ik wil weer bv gaan geven, maar daarnaast gaan we deze keer voor de flessen van we too, omdat die van ppsu gemaakt zijn. Glas was hier geen succes met de oudste. Wat voor fles en spenen je wil gaan gebruiken is heel persoonlijk, tis ook maar net wat bij jullie en je kindje past. Als het materiaal etc. Je niet heel veel uitmaakt zou ik de gratis flesjes uit de babydozen eens proberen, dan kan je altijd meer aanschaffen van wat fijn werkt.

vorig jaar

Vraag babydozen aan zodat je gratis flesjes krijgt. Bij babypark zit er een WeToo flesje in van ppsu (geen microplastics maar wel licht van gewicht) bij Prenatal heb je geloof ik de Philips Avent fles. En ik heb nog een MAM fles via de verloskundige gekregen. Ik ben persoonlijk geen dr Brown fan, ondanks dat vele dat wel zijn, i.v.m. het rietje dat erij zit en schoonmaken. Dus probeer op deze manier even wat gratis dingen zodat je kunt uittesten waar je kindje lekker uit kan drinken. Mijn zoon heeft vanaf week 1 naast borstvoeding bijvoeding gehad i.v.m. te snel afvallen met de Philips Avent. Zodra bijvoeden niet meer nodig was volledig borstvoeding en later weer deze fles als ik ging werken voor de afgekolfde melk. Het merk Hegen is trouwens ook van PPSU. De 360 beker is ook erg goed schoon te houden en zit er aan te denken om daar 1 flesje zelf nog van te kopen. Daar kan je namelijk later weer een rietjes of 360 dop op zetten en dat is wat duurzamer en heb ik hetzelfde voor beide kids

vorig jaar

Dr brown of difrax S fles zijn echt aanraders!

vorig jaar

Ik ga voor de flesjes van hegen ivm soort plastic en geen voorstander van glas.

vorig jaar

Wij hadden bij onze eerste een flesje, ik weet niet precies welk merk, maar in de kraamweek nog hebben we Dr. Brown flessen gehaald op aanraden van de kraamhulp, en die gebruiken we ook nog steeds voor haar avond pap Bij dit kindje gaan we ook weer voor Dr. Brown omdat onze ervaringen ermee gewoon goed zijn

vorig jaar

wij gaan weer voor dr brown flessen bij onze eerste hebben we die in 2e week aangeschaft en daar dronk hij hij heel goed uit en amper krampjes

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Ik ga voor de flesjes van hegen ivm soort plastic en geen voorstander van g ...
Lees dit vaker, waarom niet? Mij lijkt het net prettiger. En besef nu pas dat je bedoelt speentjes voor op de fles en niet een los speentje haha

vorig jaar

Difrax flessen en spenen! Net als bij de 1e beviel prima en gemakkelijk uit elkaar te halen met schoonmaken. D'r Brown heeft een soort riet in de fles die is lastiger schoon te houden (met flesvoeding) dit klonteren snel vast

vorig jaar

Ik lees even mee. Ik heb sowieso wat gratis dingen uit baby pakketten, gezien ik vooral borstvoeding wil geven, wilde ik dat als eerste proberen, voordat we dingen aanschaffen waar de baby toch niet uit drinkt. Wel was ik geïnteresseerd in de hegen flessen, maar lees hier nu ook over we too? Iemand die ervaring heeft met beiden? Wat is het verschil? (Behalve de prijs haha)

vorig jaar

Reactie op Ikigai

Lees dit vaker, waarom niet? Mij lijkt het net prettiger. En besef nu pas ...
Het lijkt me onhandig om mee te nemen ivm valgevaar. Daarnaast komt er een moment dat ze alles ‘zelluf’ willen doen en dan is zo’n glazen fles erg zwaar en lees vaak dat ze die dan regelmatig laten vallen. Uiteindelijk ga je (denk ik) dan toch over op plastic, en dan lijkt het me geen fijn idee als je kindje een extreme voorkeur heeft ontwikkelt qua flesjes, dat je dan van hetzelfde merk (bijv avent of dr brown), alsnog hun plastic flessen moet gaan nemen omdat ze de andere niet accepteren. Daarnaast lijkt hegen me gewoon ook een erg fijne optie voor de rietjesbeker als ze straks water enzo meer naar school gaan nemen. (Erg vooruit gedacht haha).

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Het lijkt me onhandig om mee te nemen ivm valgevaar. Daarnaast komt er een ...
Goeie punten! Ik dacht voornamelijk aan het reinigen deel, geen plastic en dat ze langer mooi blijven.

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Het lijkt me onhandig om mee te nemen ivm valgevaar. Daarnaast komt er een ...
Zitten hier dan geen micro plastics etc. in? Zijn dit de beste troepvrije flessen die niet van glas zijn? Mijn ervaring met de glazen Lansinoh is overigens wel dat ie extreeeeem sterk is. Die kun je echt van 2 meter hoog op de grond gooien en hij blijft heel. Onze dochter dronk echter al wel snel zelf, en toen zijn we tóch overgegaan op de plastic Lansinoh omdat ze expres de fles na het drinken op de grond gooide, cuz why nut 🫠. Was toch bang dat ie kapot ging. Glas zou ik idd dan ook niet meer aanraden, misschien alleen voor in het begin.

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Zitten hier dan geen micro plastics etc. in? Zijn dit de beste troepvrije f ...
Ja ☺️

vorig jaar

https://difrax.com/pages/mammafeel deze spreken me trouwens ook wel echt aan, maar kan nergens vinden waar deze van gemaakt zijn? Iemand ervaringen?

vorig jaar

Reactie op Opgoedgeluk

Ja ☺️
"Neemt geen geur op" 🥹. Jeetje deze had ik eerder moeten kopen. Ga deze nu zeker gebruiken als ik klaar ben met bv geven! (Voor mijn peuter had ik nog gewoon allerlei plastic troep, een Nuby rietjesbeker en Munchkin 360° bekers, maar die zeepgeur!! Vréselijk smerig en krijg het er echt niet uit. Ze drinkt nu wel grotendeels uit glas gelukkig.)

vorig jaar

Reactie op Kiimi

Zitten hier dan geen micro plastics etc. in? Zijn dit de beste troepvrije f ...
Ligt er wel aan wat voor vloer je hebt. Wij hebben plavuizen en daar ga ik echt heen glas gebruiken. Terwijl ik dit typ gooit mijn 1.5 jarige zijn Hegen fles even op de grond 😅🤣

vorig jaar

Reactie op Bosdieren

Ligt er wel aan wat voor vloer je hebt. Wij hebben plavuizen en daar ga ik ...
Haha! Wij hebben een tegelvloer, daarom wilde ik het ook niet.

vorig jaar

Uhhh ja zó sterk zijn ze ook weer niet nee 😅