5 Reacties

één maand geleden

Het is echt lastig om de pijn van een ander te beoordelen en te zeggen wat het is. Als je je zorgen maakt dan bel je toch even je verloskundige? :)

één maand geleden

Toevallig heb in in het begin van mijn zwangerschap erge pijnscheuten in mijn zij gehad, verder helemaal geen typische klachten voor een blaasontsteking. Bleek toch wel een blaasontsteking te zijn. Tijdens zwangerschap kan het zich anders voordoen. Ik zou even urine inleveren voor de zekerheid!

één maand geleden

Bij twijfel urine inleveren kan nooit kwaad natuurlijk ☺️ de steken in je zij kunnen komen door een combinatie van de groei van je baarmoeder en de ligging van je baby maar durf het natuurlijk niet met zekerheid te zeggen..

één maand geleden

Een blaasontsteking kan gevaarlijk zijn, sterker nog, ik moest op zondag alles inleveren bij de HAP omdat tot maandag wachten een no go is bij vergelijkbare klachten, aldus mijn verloskundige/ziekenhuis. Zou zeker voor de zekerheid morgen een potje inleveren ☺️

één maand geleden

Reactie op Marle31

Het is echt lastig om de pijn van een ander te beoordelen en te zeggen wat ...
Vind ik ook.. Niks ten nadele van de forumleden die proberen te helpen hoor! Maar om bij 'steken linkerzij' meteen 'blaasontsteking' te roepen vind ik altijd een beetje heftig 😅. Je baarmoeder groeit als kool daar binnen, je baby trapt overal tegenaan, alles verplaatst zich: het is niet zo gek dat je af en toe stikt van de pijntjes en krampjes. 9 van de 10 keer stelt het niks voor. Kijk als je nou op de grond ligt van de pijn, okay, maar dan bel je (hopelijk) je vk. Maar bij simpelweg 'flinke steken' zou ik eerst gewoon proberen even een dagje rustig aan te doen (eventueel incl. ziekmelden) en kijken of het overgaat.