20 Reacties
één maand geleden
Wij doen dit keer geen stoel. We hebben bijna geen ruimte op zijn kamertje. Maar bij onze dochter hadden we wel een stoel en die hebben we maar 1 keer gebruikt
We hadden haar namelijk in de co-sleeper naast bed en gaven de voedingen in bed. Toen ze na een paar maanden naar haar eigen kamer ging bleven we de voedingen in bed doen aangezien zowel mijn man als ik allebei toch wakker waren 😊 en we hebben ook wel beneden gezeten in verband met de fles opwarmen
Maar dat is mijn ervaring. Ik weet dat heel veel wel een stoel hebben en gebruiken
één maand geleden
Ik heb deze schommelstoel en ben er echt mega blij mee. Ik heb hem vis marktplaats gekocht want nieuw is hij wel erg duur.
Ik heb er tijdens mijn zwangerschap met bekkenklachten in gezeten want dat nergens anders pijnvrij in.
Er zitten fijne kussens in een de hoes kun je op een wol wasprogramma gewoon wassen (aangeraden wordt met een doek reinigen maar het kan dus wel gewoon in de machine). Dit was voor mij wel een must aangezien de kans op melk teruggeven of poep ongelukjes gewoon groot is.
Kussens kunnen eventueel ook vervangen worden mocht dit nodig zijn en daardoor kan de stoel heel lang mee.
Mijn eerste heeft 6 maanden in de co-sleeper geslapen en geef borstvoeding die deed dat in het begin in bed. Van 6-8 maanden wel nog nachtvoedingen in de stoel gedaan. Maar de stoel is ook mega veel gebruikt voor het in slaap wiegen of als mijn zoon op je wilde slapen overdag.
Eigenlijk het enige nadeel aan deze stoel is dat hij wat meer ruimte nodig heeft maar ik vind de ruimte in de stoel echt een must. Je kunt er goed in kleermakerszit in zitten en eventueel met een voedingskussen erbij voor ondersteuning voor je armen.
https://www.babypark.nl/childhome-lounge-rocking-schommelstoel.html
één maand geleden
Als je echt zo weinig mogelijk wil zou ik de stoel overslaan. Ik lees zo vaak dat die nooit/ amper wordt gebruikt. Zelf neem ik er ook geen, doe het wel in bed of de woonkamer. Dan heb je ook geen tafeltje nodig gezien je vast wel een nachttafeltje hebt.
De hemnes kast van ikea lijkt een succes te zijn op het forum. Die past hier helaas niet dus ik ga voor de sniglar van ikea met die bakjes aan en mandjes onder. Ik ben wal aan het kijken voor alvast een kleerkast op haar kamer voor de kleertjes, al kunnen die ook wel bij mij in de kast eigenlijk.
Op welke leeftijd wil je verbouwen? Hier maak ik niet eens een babykamer en komt ze bij mij te liggen. Ik kijk dan als ze er is wel eens voor een leuk peuter kamertje voor haar. Misschien is dit wel makkelijkste optie in jullie situatie en heb je dat tussentijds gesleep met meubels niet?
één maand geleden
Wij gaan voor de strandmon stoel van de Ikea. Wellicht net iets lager/dieper dan ik zou willen, maar qua rug- armleuning perfect. En is nog een stoel die ik later evt prima in de woonkamer zou neerzetten, dan kan hij hopelijk nog wat langer mee dan alleen voor de babykamer :)
Ik denk wel dat een stoel niet het meest essentiële is, afhankelijk van wat de rest van de mogelijkheden in huis zijn. Wij wonen in een appartement, dus zou in theorie ook prima op bed of de bank kunnen voeden, zonder helemaal naar beneden te moeten. Maar het lijkt mij wel fijn om het hele bedritueel gewoon in dezelfde kamer te doen, ook als er bijv bezoek is kan ik dan op de babykamer zitten. Toch wat comfortabeler dan op bed.
Wij gaan ook voor de hemnes ladekast als commode. Dan heb je twee in een, scheelt ruimte en vind het ook mooi staan :)
Afhankelijk van hoeveel ruimte alles inneemt en wat we over hebben, zit in mijn achterhoofd ook iets van een rolkarretje voor extra voorraad van luiers etc. Maar ik hoop eigenlijk dat dit gewoon in de kast past allemaal
één maand geleden
Ik vind een wasmand op de babykamer echt een must!
En bladvergroter voor een ladekast dan totaal weer niet (wij gebruiken de Ikea Hemnes zonder bladvergroter, gaat prima!) en een luieremmer is ook iets wat bij mij niet in huis komt🤭
Bijzettafeltje heb ik zelf nooit gemist omdat onze stoel naast de commode staat dus ik daar gewoon dingen kon opzetten
Rest lijkt me inderdaad handig!
één maand geleden
Reactie op LV00
Ik vind een wasmand op de babykamer echt een must!
En bladvergroter voor ...
Ps. De stoel gebruikte wij altijd voor de nachtvoedingen (vanaf 3 maanden sliep hij op zijn eigen kamer) en wordt nog steeds élke avond gebruikt voor het voorlezen van een boekje! Dus zou hier onmisbaar zijn.
één maand geleden
Reactie op Ina33
Slaapt de klein in het begin bij jullie op de kamer? In dat geval zou je oo ...
Ja we zijn van plan een cosleeper aan te schaffen. Maar ik betwijfel hoelang dat gebruikt zal worden aangezien we een lang kindje gaan krijgen. Ga nu zelf uit van maximaal 3 maanden, en dan wil ik (denk ik) toch al gelijk de stoel klaar hebben staan voor het geval dat 😁
één maand geleden
Reactie op moronthefloor
Ja we zijn van plan een cosleeper aan te schaffen. Maar ik betwijfel hoelan ...
Ik heb ook wel een wat langer kindje dan gemiddeld en hij heeft toch nog 6 maanden in de co-sleeper gelegen. Hij was nog niet te lang maar begon met heel zijn bed door rollen en lag toen soms soort klem en sliep onrustiger, vandaar naar de eigen kamer met groter bed.
Daarna naar een 140x70 ledikant gegaan en ben heeeeeeel blij dat we die maat hebben want hij rolt nog steeds alle kanten op maar heeft alle ruimte daarvoor (nu 1.5 jaar oud).
één maand geleden
Al mijn kinderen sliepen de eerste weken-maanden bij ons op de kamer. Voeden deed ik in bed, lekker onder de dekens. Oudste had nog een slaapbank op zijn kamer staan, maar daar is nooit gebruik van gemaakt voor voedingen. Die namen we ook gewoon mee naar de slaapkamer. Ik zou echt niet weten waar ik een stoel voor zou moeten gebruiken.
één maand geleden
Ik heb een schommelstoel. Bij onze eerste ( nu bijna een jaar) bij bijna alle voedingen gebruikt. Af en toe gaf ik haar een voeding in bed maar verder altijd in de stoel. Een fijn voedingskussen is wel een must dan. Ze krijgt nu nog drie flessen en alle drie geef ik ze op haar kamer in die stoel.
één maand geleden
Reactie op moronthefloor
Offtopi: Weet niet hoeveel ruimte je hebt in je slaapkamer, maar je zou ook een ledikant cosleeper kunnen overwegen. Scheelt ook weer geld want je hebt dan maar 1 bed nodig ipv 2 en dat geldt ook voor het beddengoed :)
één maand geleden
Reactie op Ina33
Offtopi: Weet niet hoeveel ruimte je hebt in je slaapkamer, maar je zou ook ...
Hebben we naar gekeken, maar een "normaal" ledikant moet makkelijk passen, dan maar geen hoge/extra kast erbij 😊
één maand geleden
Reactie op moronthefloor
Hebben we naar gekeken, maar een "normaal" ledikant moet makkelijk passen, ...
Ik bedoel in jullie eigen kamer ipv de gewone cosleeper zodat je kindje langer bij jullie kan liggen (mocht je dat willen natuurlijk) 😄. Is gewoon een ledikant maar dan 1 waarbij je de zijkant kan weghalen en kan aanschuiven aan je bed.
één maand geleden
Reactie op Ina33
Ik bedoel in jullie eigen kamer ipv de gewone cosleeper zodat je kindje lan ...
Ooh zo! Wij willen eigenlijk zo snel mogelijk de baby naar de eigen kamer doen zodra hij een beetje doorslaapt. Dan kan de cosleeper naar beneden. Is makkelijker voor ons, zodat we hem met ons mee kunnen verhuizen. Hebben een muur met twee schuifdeuren tussen de woonkamer (waar drie katten leven) en keuken in en willen hem zeker de eerste periode niet alleen laten bij de katten. Een cosleeper op wieltjes is dan een stuk gemakkelijker mee te slepen dan een box, aangezien er dan maar 1 van de 2 deuren open hoeft (en er dus minder kans is dat een van de katten erdoor glipt)
één maand geleden
Reactie op moronthefloor
Ik had echt een groot kind en heb. April - sept gered en dan was t ook nog een kind wat lijntje +2 had en snel groeide (met BV is vaak eerst sneller en dan langzamer dan met kunstvoeding)
Nachtvoedingen lekker in bed gaan liggen zo fijn voor je eigen lijf en herstel.
Je kunt ook ledikant met zo sleeper optie (IKEA hacks zijn er genoeg) overwegen
Ik liet m’n partner brengen/halen toen we op een gegeven moment t bed weer liever voor onszelf wilden. Zitten en wegleggen was hier geen succes voor mij (zo ongemakkelijk en super wakker) en niet voor onze zoon (in slaap vallen duurde 10x zo lang als in bed)
Maar elk kind en ouder zijn anders! 🥰
één maand geleden
Reactie op moronthefloor
Ooh zo! Wij willen eigenlijk zo snel mogelijk de baby naar de eigen kamer d ...
Wat is je verwachting van doorslapen? Mijn zoon was snel met doorslapen met 8 maanden op volledig borstvoeding.... er zijn genoeg kindjes die pas met bijvoorbeeld 3 jaar doorslapen (ook met kunstvoeding). De verhalen die je hoort dat kinderen doorslapen met een aantal weken oud zijn echt heel uitzonderlijk.
één maand geleden
Reactie op Bosdieren
Wat is je verwachting van doorslapen? Mijn zoon was snel met doorslapen met ...
Nou dan heb ik mezelf als baby in mijn hoofd als voorbeeld. Alleen voor nachtvoeding hoorde mn ouders me. Mijn zus was heel de nacht onrustig, dus dat verschil zit in mijn hoofd ;)
Snap dat de term "doorslapen" iets te voorbarig zou kunnen zijn, net hoe het wordt geïnterpreteerd