12 Reacties

2 maanden geleden

Heyy, dat is niet goed ik zou wel naar de huisarts gaan want zo blijft alles zitten in je darmen

2 maanden geleden

Wat bij mij heel erg hielp was 2 kiwi'a op lege maag. Maar dan met schil. Klinkt vies maar die sneed ik in reepjes dan proef je de schil niet zo. Of smoothie met yoghurt, aardbeien, blauwe bessen en bosbessen en handje spinazie. Of laxo (heet pruimen tegenwoordig) van roosvicee

2 maanden geleden

Pruimensap heb ik gehoord

2 maanden geleden

1,5-2 liter vocht, voldoende vezels, genoeg beweging

2 maanden geleden

Yep same problem hier. Bij mij gaat het ook gepaard met enorme buikpijn (ik kan amper functioneren daardoor). Extra vezels eten en water drinken hielp tot nu toe weinig helaas. Dus vanmorgen even geappt met de huisarts. Die zei dat obstipatie bij zwangeren veel voor kwam en ik krijg nu daar laxeerspul voor. Had het ook liever niet gehad maar zo is het ook geen doen. Dus tip: ik zou toch ff naar je huisarts gaan.

2 maanden geleden

Ik kreeg als eerste tip 2 kiwi's eten op een dag (gewoon zonder schil) en dat lijkt bij mij goed te werken. Ik eet er nu nog 1 per dag en nu gewoon weer regelmatige stoelgang.

2 maanden geleden

Reactie op Sushi_24051

Yep same problem hier. Bij mij gaat het ook gepaard met enorme buikpijn (ik ...
hmm ja. Ik zal eerst de kiwi’s eerder vernoemd proberen. En anders toch langs de huisarts

2 maanden geleden

Ik heb er ook last van sinds mijn zwangerschap...

2 maanden geleden

Ik heb hier ook veel last van, van alles geprobeerd, maar hielp maar beperkt. Nu van die macrogol zakjes van de huisarts. Hartstikke goor, maar doet wat het moet doen! Ik zou dus even contact opnemen met de huisarts, dat lucht echt op 😅

2 maanden geleden

Ik ben geen fan van zakjes van de huisarts. Vieze plakpoep krijg je er er van. Belangrijkste is vooral goed blijven drinken. Wat ik vorige zwangerschap daarnaast deed was een (thee)lepel chiazaad in mijn (flesje) water gooien. Moet je even laten weken, en dan opdrinken. En water drinken met psyllium vezels! Ga dan wel voor de grove vezels en niet voor de fijne poeder, want dat is niet weg te krijgen.

2 maanden geleden

Ik heb t ook en dan ook meeeegaaa pijn als ik wel moet gaan. Nu veel vezels eten en zakjes van vitakruid symflora, weet niet of dat t is maar gaat nu wel beter