9 Reacties

gisteren

Gewoon doen, haha. Niet teveel aandacht aan besteden. Ik stuurde mijn man artikel door dat je het beste met 10 maanden kon stoppen en zo gedaan en het ging eigenlijk prima. De kleine wilt nu zelfs geen speen meer.

gisteren

Cold Turkey. Tut weg en niet meer geven. Bij mijn oudste dochter duurde het toen een dag of 3. Je moet wel echt ff doorzetten en ruggengraat hebben met momenten snachts 😅

gisteren

Reactie op Joycani

Cold Turkey. Tut weg en niet meer geven. Bij mijn oudste dochter duurde het ...
En hoe gaat dat dan met dutjes en de nacht? Want de speen is echt mijn baby zijn slaapassociatie. Huilen tot ze slapen of?

gisteren

Ik denk hier ook over na… bij ons is het ook speen alléén voor slapen, maar ze is ook niet echt een goede slaper. De nachten zijn heel gebroken en dan helpt een speen wel om haar sneller weer in slaap te krijgen meestal. Het zou allemaal best pittig weer worden denk ik voor ons als we nu zouden stoppen. Daar ben ik althans bang voor… ze begint nu net redelijke nachten te maken dus ik wacht sowieso nog even 🙈

gisteren

Bij mij gaat ze waarschijnlijk nu pas beginnen. Ze valt alleen maar aan de borst in slaap en als ik mij loskoppel schrikt ze wakker en wilt ze niet meer slapen.

gisteren

Reactie op NL1.

En hoe gaat dat dan met dutjes en de nacht? Want de speen is echt mijn baby ...
Bij ons ging het wel even gepaard met meer huilen idd. Dan is het even zoeken naar een andere manier van troosten. Laten huilen doen wij niet aan

gisteren

Reactie op Joycani

Cold Turkey. Tut weg en niet meer geven. Bij mijn oudste dochter duurde het ...
En hoe deed je dan troosten? Elke keer bij je nemen? Of wel in bed laten liggen? Ze heeft een knuffeltje, dus hopelijk gaat die het dan vervangen

gisteren

Reactie op Fier

En hoe deed je dan troosten? Elke keer bij je nemen? Of wel in bed laten li ...
Idd een knuffeltje boden wij ook aan. Ssssh geluiden, over haar hoofdje aaien, soms even uit bed nemen en daarna weer terug leggen. We waren met de eerste er heel erg op gebrand om haar niet bij ons in bed te nemen. Nu zijn we daar veel makkelijker is. We zoeken gewoon de manier waarop iedereen het meest slaapt

gisteren

Cold turkey stoppen werkte hier met 6 maanden erg goed. Hij had er weinig moeite mee, ik had echt anders verwacht. Wel even troosten en wiegen met slapen. Hij is heel blij met zijn knuffeldoekje, dat is wel een tip idd :)