7 Reacties

22 dagen geleden

Dit is echt niet normaal. Sorry ik duidelijk regels opstellend anders mag hij lekker alleen verder.

22 dagen geleden

Dit is echt niet normaal. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen baan. Hij had ook via zijn werk iets van vervoer kunnen regelen. Klinkt alsof hij niet verantwoordelijkheid op zich kan nemen. En dat is dan straks papa. Sorry dat ik het zo direct zeg maar ik zou hem de deur wijzen als hij niet kan inzien dat dit zijn eigen schuld is. En hij hoort zelf moeite te doen om een nieuwe baan te vinden. En hij hoort ook de verantwoordelijkheid te nemen voor de zwangerschap SAMEN met jou. Hij hoort er ook voor jou te zijn. Jullie zitten in een relatie met een kindje op komst. Jullie zijn geen 16 meer waarbij je "ruimte willen" als excuus gebruikt om alleen maar je eigen ding te doen.

22 dagen geleden

Ik zou hier inderdaad gelijk mee aan de slag gaan! Of hij zoekt werk en veranderd in een volwassen man en is er voor jou en de kleine! Of hij pakt z’n spullen en gaat weg!

22 dagen geleden

Dit klinkt niet oké, hij heeft geen respect en geen waardering voor jou. Iets wat waarschijnlijk absoluut niet gaat veranderen als de baby er straks is. Dan mag jij al het werk doen, terwijl hij de bloemetjes buiten zet en je waarschijnlijk nog achter hem mag opruimen ook. Ik weet dat het allerlaatste wat je nu wil een relatie breuk met de vader van je kind is, maar als hij zich daadwerkelijk zo gaat blijven gedragen, ga je het mentaal nog heel zwaar krijgen. Een ongezonde relatie is erger voor een kind dan dat zijn/haar ouders uit elkaar zijn. Ik zou een heel serieus gesprek met hem aan gaan. Je mag best van hem eisen dat hij zijn verantwoordelijkheden neemt, zich als een volwassen man gaat gedragen en vooral dat hij het nooit meer flikt om zo te gaslighten. Jij regelt alles voor hem om hem het leven zo comfortabel mogelijk te maken en dan durft hij te zeggen dat het jouw schuld is dat hij ontslagen is, terwijl hij geen lift van jou wilde in een door jou betaalde huurauto. Want hij wilde jou dus serieus zwanger met het openbaar vervoer sturen terwijl jij degene bent die de auto al die tijd al betaalt voor hem, en je hem ook gewoon wilde halen en brengen?? Echt niet oké.

22 dagen geleden

Dit gaat helaas alleen nog maar erger worden denk ik ☹️ hoe gaat hij om met de zwangerschap?

22 dagen geleden

Hebben jullie samen besloten om aan kinderen te beginnen of was het niet gepland. Ergens hoop ik het laatste want ik neem aan dat jullie anders al serieuze gesprekken hebben gehad over de toekomst en verantwoordelijkheden. Mocht de zwangerschap niet gepland zijn dan is het misschien goed om deze gesprekken alsnog te voeren samen en om te kijken of hij dit wel wil want hij gedraagt zich als een kind van 16. Als hij toch tot de conclusie komt dat dit niet de toekomst is die hij voor zich had gezien dan is het misschien beter als jullie wegen scheiden. En kijk vooral ook zeker naar wat jij zelf wil. Wil je je kind opvoeden terwijl je partner ook nog een soort van opgevoed moet worden. Succes!

22 dagen geleden

Dit is geen normaal gedrag. Eerst, dikke knuffel voor jou want dit is echt heel rot. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Het is niet jou schuld. Heb je het idee dat het goed met hem gaat, mentaal?