16 Reacties
vorig jaar
Ik vind van bio oil of van naif heel fijn voor mn buik, heb zelf wel striae maar hiermee hou ik mn huid wel goed soepel zodat het niet te erg word🫣❤️
vorig jaar
Striae kun je helaas niet voorkomen met smeren. De smeerdels komen niet in de diepere huidlagen waar de striae ontstaan. Het is genetisch bepaald of je ze wel of niet krijgt en heeft te maken met de flexibiliteit van je huid en bindweefsel geloof ik.
Dus koop vooral een crème die je fijn vind en niet speciale striae crème want dat is een verkooptrucje en extra duur.
vorig jaar
Reactie op Ikigai
Eerst had ik gewone bodylotion, maar dat vind ik zelf niet veel doen. Voora ...
Ja dat gevoel heb ik ook bij bodylotion.
vorig jaar
Reactie op Lisaaa-
Ik vind de mama olie van Weleda lekker of de body cream mama van Rituals di ...
Goede tip. Ik ga zo eens kijken of ik ze kan vinden in de stad.
vorig jaar
Reactie op Bosdieren
Striae kun je helaas niet voorkomen met smeren. De smeerdels komen niet in ...
Ik geloof idd best dat je het niet geheel kunt voorkomen. De huid rekt heel snel uit waardoor deze als het ware scheurt. Maar ik heb wel het gevoel dat ik de huid juist dan goed moet voeden/ niet te droog houden. En momenteel is mijn huid echt heel droog ook
vorig jaar
Ik doe elke dag een schepje collageen poeder in mijn koffie, wat schijnbaar ook helpt bij te voorkomen van striae. Collageen zorgt dat je bindweefsel sterker wordt, waardoor de kans op striae minder wordt.
vorig jaar
Helaas helpt smeren niet tegen straie en zijn de middeltjes die hiervoor bestaan gewoon slimme marketing (en daarom kunnen ze er 3x zo veel geld voor vragen) Maar voor de droge huid en jeuk kan je uiteraard wel smeren, waarmee maakt niet uit, zou een bodylotion of olie gebruiken die je zelf lekker vind. Heb zelf 100% shea butter en een aloe vera lotion die ik ook gebruik voor mn benen in de zomer, en smeer deze nu ook op mn buik :) vind lanette vaseline creme ook altijd fijn als ik een hele droge huid heb :)
vorig jaar
Wat al opgeschreven is dat het genetisch bepaald is en niet tegenop te smeren is ook werken de cremepjes niet om het te voorkomen . Ik ben bijna 29 weken en heb al striae maar ontarm m'n tijgerstrepen maar en weet dat er wat moois aankomt.