22 Reacties
7 dagen geleden
Toevallig die vraag maandag aan mijn verloskundige gesteld 😂
Het antwoord was duidelijk nee! Hoeveel en wat jij eet heeft geen invloed op de grootte van de baby. (Gelukkig maar anders kwam er bij mij een groot kind uit😅)
7 dagen geleden
Vorige zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes. Deze hele zwangerschap geen snoep, koek, chips en chocolade aangeraakt. Mijn vorige baby was P98 en nu P65. Ik ga sowieso dat allemaal niet meer eten, alleen nog een keer op een verjaardag. Ik weet trouwens niet of P98 kwam door het eten, ik denk het eigenlijk niet.
7 dagen geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
Vorige zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes. Deze hele zwangerschap ge ...
Een groter kindje is wel wat kan bij zwangerschapsdiabetes. Maar zwangerschapsdiabetes heeft dan weer niet zoveel te maken met teveel ongezonde dingen eten. Deze zwangerschap heb je geen zwangerschapsdiabetes? (Kan ik niet helemaal uit je verhaal opmaken) want dan zou het eerder daarmee te maken hebben verwacht ik:)
@ts zoals al gezegd; het heeft niet per se invloed op de grote van je kind, maar is voor jezelf natuurlijk ook niet gezond
7 dagen geleden
Reactie op Fier
Een groter kindje is wel wat kan bij zwangerschapsdiabetes. Maar zwangersch ...
Tot nu toe gelukkig nog niet 😅
7 dagen geleden
Je mest je kindje niet vet door zelf veel ongezond te eten/ aan te komen. Gezond is het niet natuurlijk. Ik las vandaag nog een artikel hoe teveel suiker tijdens de zwangerschap al invloed kan hebben op de kans die je kindje heeft later zelf diabetis te ontwikkelen. Zou dus alsnog wat opletten en niet overdrijven.
7 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Je mest je kindje niet vet door zelf veel ongezond te eten/ aan te komen. G ...
Ik vind het ook echt een gemiste kans dat er vanuit de zorg heel weinig wordt geïnformeerd over voeding en zwangerschap. Ze lachen het altijd een beetje weg. Ja eet maar lekker!
7 dagen geleden
Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en wat voor mij goed werkt tegen mijn chocolade cravings is een glas chocomel 0% suiker!
7 dagen geleden
Reactie op Kimberley2802
Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en wat voor mij goed werkt tegen mijn choc ...
Mag ik vragen waar je die haalt en welke dat is? Ik kan namelijk alleen die vinden met 0% toegevoegde suikers maar daar zit ook nog best wat suiker in.
7 dagen geleden
Reactie op MommyOfRomaissa
Mag ik vragen waar je die haalt en welke dat is? Ik kan namelijk alleen die ...
Gewoon in de supermarkt
7 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Melk bevat van zichzelf suiker (lactose). Helemaal geen suiker in de voedin ...
Oh dankjewel voor de uitleg, dat wist ik niet.
Ik drink het eigenlijk nooit maar na bijna 20 weken insuline en geen zoetigheid heb ik soms echt wel even trek ergens in. Misschien is dat een optie.
Althans mijn waarde stijgt enorm snel momenteel dus moet het even proberen.
7 dagen geleden
Reactie op MommyOfRomaissa
Mag ik vragen waar je die haalt en welke dat is? Ik kan namelijk alleen die ...
Je kan het ook zelf maken met cacao poeder en melk. Dan is het echt zonder suiker, maar niet het allerlekkerst uiteraars. Maar dan kun je misschien nog volle melk of ander soort melk of water gebruiken zodat jij het lekker vind.
7 dagen geleden
Reactie op Kimberley2802
Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en wat voor mij goed werkt tegen mijn choc ...
Oooh goeie tip! Van mijn diëtist mag ik sowieso 2 blokjes chocola als snack, welke soort dan ook. Enige probleem is dan maat kunnen houden (gaat helaas weleens mis bij mij)