17 Reacties

één maand geleden

Ik moest dat mijn vorige zwangerschap ook. Je moet inderdaad nuchter heen en dan eerst bloedprikken en daarna het drankje drinken en dan een paar uur later weer prikken. Ik werd er erg naar van en moest gaan liggen. Ik was vooral ontzettend misselijk maar je mag niet spuugen anders moet je nog een keer. Ik was ook draaierig. Ik heb eten mee genomen voor na de tijd en drinken. Ik ben alleen geweest toen. Wel dus eerst even wat eten en drinken voor je gaat en even rustig zitten.

één maand geleden

Ik heb de uitgebreide suikertest zowel bij deze zwangerschap als mijn vorige zwangerschap gedaan. Bij mij duurde die in zijn totaliteit dik 2 uur. Heel vroeg in de ochtend werd ik verwacht in het ziekenhuis en kreeg ik een bedje toegewezen. Eerst werd er nuchter bloedgeprikt. Dan moest ik het drankje opdrinken binnen 5 minuten (deze keer met citroensmaak, de vorige keer appelsien). En dan werd er 1 uur na inname van het drankje en 2 uur na inname van het drankje bloedgeprikt. Ik heb mij beide keren redelijk oké gevoeld tijdens de test alleen wel licht misselijk. Bij ons mocht geen bezoek mee dus ik had een goed boek mee om te lezen. Dat heb ik in het tweede uur wel weggelegd omdat ik iets te misselijk was. Is imo perfect alleen te doen.

één maand geleden

Mn vorige zwangerschap ook gehad omdat mn broer diabetes heeft. Iedereen had mn bang gemaakt voor dat drankje maar vond het zelf prima te doen (beetje als een shot pure ranja haha). Daarna in het ziekenhuis cafe gechilled. Vond het vooral saai 🙈

één maand geleden

Als ik dit moet doen ga ik de dagwaardes prikken ipv dit suikerdrankje

één maand geleden

Ik vond het inderdaad ook meer saai dan vervelend. Ik houd totaal niet van zoet, maar het drankje kreeg zelfs ik ook makkelijk achterover. Geen klachten ervaren daarna.

één maand geleden

Ik heb wegens vorige zwangerschap waarin ik zwangerschapsuiker had nu een test gehad met 16 weken. Bij het drankje even je neus dichtknijpen en in 1 keer innemen. Het is even vies. Goed water spoelen erna. Neem een laptop of boek of iets dergelijks mee om de 2 uur te wachten. Ik had weer alleen mijn tel en werd echt moe van het wachten hahaha.

één maand geleden

Reactie op Caitlinxo

Ik heb wegens vorige zwangerschap waarin ik zwangerschapsuiker had nu een t ...
Ik ben beide keren alleen geweest, kan prima. Ervaar je klachten dan moet je dat aangeven bij de prikpost

één maand geleden

Reactie op QueXan

Als ik dit moet doen ga ik de dagwaardes prikken ipv dit suikerdrankje
Dat komt niet overeen met de echte suikertest. Glucose meters mogen allemaal 15% afwijken. Ze willen intraveneus weten hoe de waarde is omdat daar niet over te twisten valt. Anders hadden ze uiteraard bij iedereen vingerwerk uitgevoerd omdat dat veel minder belastend is + veel minder geld kost.😉 Je wilt ook geen halve diagnose als t ware want het is dan nog steeds niet bewezen of afgewezen. Uiteraard blijft het jouw lichaam, maar daar komt het vandaan🙂

één maand geleden

Ik heb 'm bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ik vond t een smerig drankje, maar kreeg t wel weg. Ik heb toen in het restaurant gezeten met mijn laptop.. Vond het lastigste van alles de verveling haha! Ik ben ook alleen gegaan, kan prima!

één maand geleden

Is het bloedprikken via je arm of vingerprik? Ik kan niet echt een goed antwoord online vindne

één maand geleden

Reactie op ItsB

Is het bloedprikken via je arm of vingerprik? Ik kan niet echt een goed ant ...
Arm!

één maand geleden

Reactie op ItsB

Is het bloedprikken via je arm of vingerprik? Ik kan niet echt een goed ant ...
Bij mij was het de vorige keer via vingerprik

één maand geleden

Reactie op Vlinder_94

Bij mij was het de vorige keer via vingerprik
Wat gek, is dat ook al overal anders? Wat verwarend😂

één maand geleden

Je kan er prima alleen naar toe gaan. Ik had wel mn telefoon goed opgeladen zodat ik rustig mn ding nog kan doen. Ik was wel heel misselijk (niet door het drankje) door HG. En dat maakte het wel zwaar. Het drankje vond ik juist heel lekker en dat verbaasde me want ik hoorde er de heftigste verhalen over 😂

één maand geleden

Ik moest dit vorige zwangerschap ook en nu ook weer. Duurt een uur of 2 dacht ik. Je moet nuchter prikken, een mierzoet drankje drinken en vervolgens 2u stil zitten en dan weer prikken. Ik werd er de vorige keer heel naar van, rusteloos lijf, misselijk, duizelig. Had een boek en laptop mee maar beiden niet aangeraakt. Ik was alleen en dat ging opzich prima, maar neem dit x mn man mee alleen al voor de entertainment 😆

één maand geleden

Ik moest het ivm mijn psoc al met 13 weken doen de vorige keer. Het was verschrikkelijk want ik had veel overgegeven in het eerste trimester en toen moest ik met 24 weken weer. Maar ik moet het deze zwangerschap weer doen, alleen ik ga mij gewoon 4x laten prikken in mijn vinger gedurende de dag. Dat drankje komt er nooit meer in.

25 dagen geleden

Reactie op Reentje811

Dat komt niet overeen met de echte suikertest. Glucose meters mogen allemaa ...
Ik lees juist altijd dat dit een prima alternatief is! En ook mijn verloskundige vond dit prima. Ik heb een bmi van 30, dus ik zit net op de rand van wel/niet testen. Ze vond het niet eens écht nodig dat ik het deed. Mocht het zelf weten..