Ons meisje vindt tanden poetsen echt verschrikkelijk. Doet soms heel kort haar mond open, maar al snel houdt ze haar lippen stijf op elkaar. Iemand de gouden tip hoe ik toch (goed) haar tanden kan poetsen. Ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar ik mag al blij zijn als ik langs ieder tandje ben geweest. En dan zie ik nog niet eens wat ik doe, doordat haar mond vrijwel gelijk weer dicht gaat. Dus geen idee hoe goed er gepoetst wordt.
Iemand tips? Ik probeer al af te leiden, zelf tandenborstel geven werkt niet. Ik probeer haar nu maar aan het lachen te maken, dit helpt soms wel, maar vaak genoeg niet. Het is een eigenwijsje 😂
Ik ben bang dat ze snel gaatjes krijgt als het zo doorgaat
Al geprobeerd een tandpasta te vinden die ze lekker vind? Misschien ook een ander moment van de dag proberen en kijken of ze er dan meer voor open staat?
Wij hebben een mushie vingertandenborstel. Ze ziet het nu als een soort bijtspeelgoed waardoor we langzaam haar tanden kunnen poetsen (ze bijt erop nadat we een tand hebben aangeraakt). Dus we maken een tand een beetje schoon, ze bijt er even op en dan maakt ze haar mond open om verder te gaan etc. Efficient is het zeker niet, maar zo accepteert ze het wel en poetsen we wel alle tanden. Toen we het nog op een "normale" manier deden door even snel te poetsen was het alleen maar gekrijs.
Wij hebben een mushie vingertandenborstel. Ze ziet het nu als een soort bij ...
Ah ja ik kan ook nog kijken naar een andere borstel. Wie weet! Ze wil hem met alle liefde zelf vasthouden, maar dan wel recht in de tandpasta en niet met de tandenborstel in haar mond 😂
Herkenbaar! Maar ben nu over gegaan naar ‘s morgens poetsen in plaats van ‘s avonds en dit gaat veel beter. In de avond is ze vaak al zo moe dat we anders over haar grens gaan. In de ochtend vind ze het prima en hoeft ze niet meer te huilen.
Hier hielp bij mijn oudste dochter 2 tandenborstels te gebruiken, 1tje voor in haar hand en 1tje voor ons.. als zij dan even uit haar mond ging gingen wij even schuren 🙈.. nu onze jongste nog geen tand te bespeuren 🙈
Hier hielp bij mijn oudste dochter 2 tandenborstels te gebruiken, 1tje voor ...
Dat werkt hier helaas niet. Ze trapt er niet in 😂
Ze heeft er hier al 8, dus ik baal er steeds van als het niet echt gelukt is. Het zijn er teveel om niet te poetsen 😅
Bij jezelf nep poetsen. Duidelijk je mond open doen en laten zien wat je van haar verwacht.
Dit helpt bij ons. Al wil hij eigenlijk perse zelf de tandenborstel vasthouden :')
Heel herkenbaar, hij krijst het uit als we tanden willen poetsen en duwt ons weg. We doen het savonds na zijn laatste fles. Ook sochtends geprobeerd maar zelfde verhaal. Ik weet ook niet meer wat ik kan doen, afleiden helpt niet. Filmpje op zetten werkt ook niet. Draait constant zn hoofd weg en huilen. Het soort tandpasta maakt ook niks uit.
Als iemand tips heeft heel graag. Ik las ook iets over een elektrische baby tandenborstel dat dat wel zou kunnen werken?
Hier ook drama. Na alle pedagogisch verantwoorde acties blijven de lippen stijf op elkaar. Het volgende werkt nu voor ons: in de ochtend zelf doen en spelen terwijl ik ook eigen tanden poets. In de avond leg ik hem op bed tussen mijn benen, handjes eronder en hoofdje vast (zie YouTube voor inspiratie) mijn vinger tussen kaken waar geen tanden zijn, zo kan je er goed bij. Even doorpakken en het is zo gepiept. Niet leuk maar als er problemen met gebit zijn ben je verder van huis. Daarna meteen afleiden met iets leuks.
Hmm hier zie ik ook niet wat ik doe. Duurt 20sec ofzo en dan is het klaar. Huilen, of lippen stijf op elkaar....
Al wel 7/8 tandjes...
Echt lastig..nog geen oplossing gevonden eigenlijk. Lees mee..
Hmm hier zie ik ook niet wat ik doe. Duurt 20sec ofzo en dan is het klaar. ...
Wij hebben vandaag een elektrische tandenborstel gekocht, heb voor het eerst 2 minuten kunnen poetsen! Misschien is het de nieuwigheid, maar wie weet kan je dat nog proberen
Ooh goede tip. Had er niet aangedacht dat dat ook al kon voor die paar tand ...
Nee ik ook niet! Mijn zus gaf aan dat het bij hun de oplossing was. En dan is een paar sec poetsen niet erg, want er gebeurd meer dan met een handtandenborstel