18 Reacties

3 maanden geleden

Ik was fiks aangekomen in de zwangerschap (van 100 naar 115) maar ben toen in het begin weer naar ongeveer 100 afgevallen, veel ervan natuurlijk babygewicht, placenta, vruchtwater etc. en ongeveer een jaar na bevalling ineens flink afgevallen naar 83 kilo. (Ben 1.76 trouwens) Veel mee eten met de kleine (je eet veel restjes ineens) en daardoor eet je automatisch gezond, want je wil je kindje gezonde dingen geven, dus je eet ineens allemaal groenten en fruit haha. En je bent zo ontzettend actief bezig de hele tijd met de kleine en als je een flinke plakbaby hebt, ben je de baby ook constant aan het tillen. En een dag luieren in bed gebeurd ook op een duur niet meer want dan willen ze de hele tijd naar buiten, waardoor je veel meer wandelt dan normaal. Ik werd bijna een soort van verplicht door de kleine om gezond te doen, dus wellicht valt het voor jou ook zo uit :)

3 maanden geleden

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 6 kilo aangekomen woog 96 toen mijn zwangerschap begon en uiteindelijk op het einde 102. Ik ben na mijn zwangerschap in 18 weken tijd van 102 naar 82 kilo gegaan. Door de borstvoeding voornamelijk. Nu een jaar na mijn bevalling en nu weer zwanger weeg ik net geen 88 kilo en ben ook 1.68m ik heb verder een perfecte zwangerschap gehad en nergens geen last van gehad. (Hoop nu weer niet) dus ik zit er niet zo mee. Naa deze zwangerschap wil ik weer beginnen maar nu is het zoals het is.

3 maanden geleden

Reactie op KIM19983

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 6 kilo aangekomen woog 96 toen mijn zwan ...
Owja en. Ik heb gewoon niet meer gegeten als ik normaal deed en ook niet meer gesnoept of wat dan ook ben gewoon blijven eten zoals normaal. En uiteindelijk woog deze kleine man 4140gr en je baarmoeder en bloed enzo weegt ook best wat dus uiteindelijk toen ik was bevallen waren die 6 kilo's aan dat al weg.

3 maanden geleden

Ja ik! Ben al mijn hele leven te zwaar, al zo veel dieëten en dingen geprobeerd die niet werken. Afgelopen jaar geprobeerd zo gezond mogelijk te eten, en nu met ronde 1 meteen raak en zwanger. We gaan het zien hoe het loopt. Ik heb 9 juli intake en eerste echo. Benieuwd wat ze er dan van zeggen 😅 ik eet gezond dus hoop maar dat dat genoeg is voor nu!

3 maanden geleden

Ik ben ook te zwaar. Bij de eerste echo hebben ze direct gezegd dat ik een uitgebreid diabetes onderzoek moet krijgen

3 maanden geleden

Ik ben 1.67 en weeg 95 kilo. Wilde net gaan beginnen met afvallen toen ik aantelde 😂 Bij de vorige zwangerschap woog ik precies hetzelfde, in de zwangerschap ben ik 7 kilo aangekomen, die er na de bevalling zo weer vanaf was

3 maanden geleden

Reactie op NikkyV

Ik ben 1.67 en weeg 95 kilo. Wilde net gaan beginnen met afvallen toen ik a ...
Wat grappig, zelfde gewicht, lengte en situatie hier😂

3 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Wat grappig, zelfde gewicht, lengte en situatie hier😂
Dat isl toevallig hahaha 😂

3 maanden geleden

Hebben jullie in voorgaande zwangerschappen last gehad van complicaties oid, of zwangerschapsdiabetes? Ik moet me echt minder zorgen gaan maken, maar ik lees zoveel op het internet over zwaarder zijn en dat het risico op allerlei zaken verhoogd is

3 maanden geleden

Ik ben 1.76 en 95 kg, was de bedoeling om meer af te vallen ivm gezonder gewicht (was 100 kg) maar schijnbaar dacht mijn lijf je bent er klaar voor 😁 ik hoorde van een vriendin die vrij recent zwanger is geweest dat bij vrouwen die wat hoger in lichaamsgewicht zitten relatief weinig aankomen en anders er ook weer snel van afkomen, i.v.m. met vrouwen die vrij klein van zichzelf zijn, hun lichaam moet in verhouding iets meer te verduren krijgen. Nooit gedacht dat het dus een positief iets kon zijn😉. Volgens mij raak je het allemaal wel relatief goed en snel kwijt, 9 maanden op en 9 maanden af !

3 maanden geleden

Reactie op mbmbmb25

Hebben jullie in voorgaande zwangerschappen last gehad van complicaties oid ...
Ik heb in mijn vorige zwangerschap wel zwangerschapsdiabetes gekregen. Verder geen complicaties gelukkig

3 maanden geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb in mijn vorige zwangerschap wel zwangerschapsdiabetes gekregen. Verd ...
Gelukkig is dat niet perse te wijten aan je gewicht en kan dit zelfs dunne mensen overkomen.

3 maanden geleden

Ik was voor mijn vorige zwangerschap 12kg afgevallen en dat is er allemaal weer aangekomen + extra. Natuurlijk verschilt dit ook heel erg per persoon. Ik weeg zelf boven de 100kg. Ik had tijdens mijn zwangerschap geen extra complicaties. Had zelfs geen hoge bloeddruk.

3 maanden geleden

Ik was dus bezig met afvallen om de kansen te vergroten. Schijnbaar vond mijn lichaam dat ik er klaar voor was 84 kg op 163 cm

3 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Ik was dus bezig met afvallen om de kansen te vergroten. Schijnbaar vond mi ...
Herkenbaar ! 😄 Toch mooi hoe dat werkt he!

2 maanden geleden

Reactie op mbmbmb25

Hebben jullie in voorgaande zwangerschappen last gehad van complicaties oid ...
Ik heb bij de eerste pre-eclampsie gehad, bij de tweede HG en te weinig vruchtwater, bij de derde zwangerschapsdiabetes, ik ben benieuwd wat ik deze keer op de stempelkaart kan zetten. Wel bij alle zwangerschappen een ander startgewicht en bij de eerste twee geen overgewicht, dus het wil niet altijd iets zeggen

2 maanden geleden

Hier 83 kilo bij lengte van 1.73 ik woog 2 jaar geleden 110 en ben afgevallen tot 78 toen raakte ik zwanger in feb en werd het 84 en was net weer 1 kilo kwijt afgelopen maand en nu zwanger. Ik ben bij alles wat ik pak bewust dat ik het op eet en denk dus goed na wat ik eet. Moet zeggen dat ik momenteel echt geen zoetekauw ben terwijl ik dat eerder wel was neig nu meer naar fruit yoghurt of een extra boterham avonds als ik trek heb dus conclusie voor mijzelf is dat zolang ik bewust ben wat ik eet en dit gezond is je helemaal niet veel hoeft aan te komen komt wel goed meid