26 Reacties

2 maanden geleden

Nee, je moet stoppen met temperaturen ❤️ temperatuur kan heel veel verschillen vroeg in de zwangerschap en het maakt je alleen maar onnodig ongerust.

2 maanden geleden

Ik zou me nog geen zorgen maken. Zoverl lager dan je 2e groene stip is die niet en kan veel redenen hebben. Ik zou stoppen met temperaturen nu.

2 maanden geleden

Jeetje ben je elke dag bezig met temperaturen terwijl je al een positieve mensen test hebt ? Ik schrik van de dingen die ik hier op het forum tegenkom, hopelijk inspireert dit niet anderen om hetzelfde te doen want dit is niet gezond en bovendien absoluut geen betrouwbare manier die aangeeft dat je zwangerschap goedloopt.

2 maanden geleden

Innesteling geeft ook een dip in je temp. Kan 2 dagen duren

2 maanden geleden

Innesteling geeft ook een dip in je temp. Kan 2 dagen duren
15 of 16dpo is veel te laat voor innesteling. TS moet gewoon echt stoppen met temperaturen :) zwanger = zwanger! Ik heb ook nog een hele tijd obsessief naar mijn hartslag in rust gekeken en het maakt alleen maar ongerust. Leren loslaten is echt belangrijk.

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

15 of 16dpo is veel te laat voor innesteling. TS moet gewoon echt stoppen m ...
Ik gaf alleen ter info aan dat je innestelingsdip kan hebben. Heb niet echt verder gekeken naar haar kaart. Of de resterende reacties. Blijkbaar stoor je, je ontzettend aan deze mama dat je zelfs op mij reageert, sorry kan er niks aan doen maar krijg het vermoeden dat je deze vraag nummer 300000 die je van haar tegenkomt. 😅

2 maanden geleden

Ik gaf alleen ter info aan dat je innestelingsdip kan hebben. Heb niet echt ...
De titel zegt letterlijk dat TS 5+6 weken zwanger is. Daaruit kon je dus al opmaken dat het niet om een innestelingsdip gaat. Als je dan aangeeft dat de temperatuur ook kan dalen wegens een innestelingsdip, dan is het niet vreemd dat je een reactie krijgt waarin iemand aangeeft dat TS dat punt al voorbij is.

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Fijn dat de meesten op een prettige manier reageren. Als je net 5,5 week zwanger bent is het blijkbaar nog lastig om te bepalen welke vraag je hier wel of niet mag stellen zonder dat iemand daar iets van vindt. Fijne zwangerschap allemaal <3

2 maanden geleden

Reactie op Febr2025

Bedankt voor de reacties! Fijn dat de meesten op een prettige manier reager ...
Je mag alles vragen hier ongeacht hoelang je zwanger bent. Mensen die commentaar geven of nors reageren moeten soms maar beter nadenken. Dit kan je het beste negeren 😊. Ik gebruik de daysy ook en vanaf het moment dat je een positieve test hebt mag je stoppen met temperaturen! Dit staat ook op de site vermeld :). Ik ben zelf ook doorgegaan hoor, denk dat ik na de echo stop. Vond het zelf prettig dat daysy aangaf possibly pregnant en nu probably pregnant. Ik heb ook een kleine dip gehad en dag erna was het weer 36.67! Geen zorgen 😘

2 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Je mag alles vragen hier ongeacht hoelang je zwanger bent. Mensen die comme ...
❤️! Wanneer heb je je eerste echo?

2 maanden geleden

Ik gaf alleen ter info aan dat je innestelingsdip kan hebben. Heb niet echt ...
Volgens mij vatte je mijn reactie verkeerd op. Ik kan niet weten dat je verder niks gelezen hebt en niet naar de kaart hebt gekeken. Ik wilde met mijn reactie daarom alleen maar educaten. Ik stoor mij verder aan helemaal geen mama's hier! In mijn allereerste reactie hier gaf ik al aan dat temperaturen je alleen maar onzeker kan maken als je dipjes hebt terwijl dat heel normaal kan zijn. Ik snap de controledrang heel goed want ik vond het ook moeilijk om te stoppen - maar er is simpelweg geen controle. Eenmaal gestopt met temperaturen en hartslag bijhouden ervaar ik alleen maar meer rust, en dat gun ik iedereen 😊

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Volgens mij vatte je mijn reactie verkeerd op. Ik kan niet weten dat je ver ...
Dank voor het delen van jouw ervaring! Ik kan me voorstellen dat dat rust geeft. Ben zelf idd iemand die nogal de controle wil hebben over de situatie, maar denk dat het zeker een goed advies is 🤗

2 maanden geleden

Reactie op Febr2025

❤️! Wanneer heb je je eerste echo?
Wij hebben hem 6 juli! Dan zou ik 7 weken zijn, uitgaande van de laatste menstruatie dus ben heel benieuwd :). Wanneer mag jij?

2 maanden geleden

Reactie op babydreams

Volgens mij vatte je mijn reactie verkeerd op. Ik kan niet weten dat je ver ...
Naja je toon alleen al, lieve schat ik zit al 10 jaar in de mmm hé. Zat gisteren nog bij de fertiliteitsarts voor een echo op 5+6 week🫣 dit kreeg ik als antwoord en het kan zijn dat er een miskraam aan dreigt te komen als haar temperatuur meerdere dagen achtereenvolgend blijft dalen. Het vruchtje kan een diapauze hebben gehad en nog een heel verhaal, had geen zin om een hele boek typen. Heb zelf 8 jaar aan fertiliteitsstudies erop zitten, hoezo wil je mij educaten als ik mijn eigen behandelaren educate? Ik zeg 15 maanden lang, ik wil anticonceptie ik ben bang om zwanger te worden. Nee mevrouw u heeft geen eileiders, u heeft 1 werkende eierstok en pcos. U heeft ivf gedaan omdat een natuurlijke zwangerschap door vele onderzoeken is uitgesloten. Ik ben in principe dus gesteriliseerd, ondanks al die dingen ben ik nu toch zwanger van een tweeling. Ze zeiden sorry er is nog zoveel wat wij niet weten over de medische wereld/fertiliteit. Nou ga zo maar even naar de kruidvat om te vragen of ik luiers kan betalen met excuses. Verder vind ik het heel raar om onder iemands anders topic te discussiëren. Iedereen mag hun mening geven het is aan ts wat ze ermee doet. Je komt zo dwingend over ze moet stoppen met testen ze is obsessief bezig, van daar mijn sarcastische reactie want je deed echt alsof ze dit elke dag vraagt. Jeetje iemand mag toch gewoon iets vragen en dan leg je niet eens even uit hoe jij hebt losgelaten want zeggen dat iemand iets moet loslaten zonder dat je iemands draaglast en/of draagkracht kent is gewoon dom. Over educatie gesproken, je kent haar achtergrond niet, je weet niet waarom ze graag controle wilt hebben over de situatie. Mijn beste vriendin heeft bijvoorbeeld borderline, ze kan niet loslaten hoe graag ze dat soms ook wil en ook mensen ASS hebben kunnen niet loslaten. Aangezien je tijd hebt om op al mijn reacties te reageren, educate deze mama dan even in hoe ze moet loslaten. Je kon ook vragen waarom ze haar temperatuur nog bijhoudt vond dat je haar een beetje veroordeelde. Ik zie aan haar reactie ook dat het een lieve zachte vrouw is. Als je verder wilt discussiëren dan kan dat, maar wel privé. Nu halen we de aandacht weg van ts en de originele vraag van deze topic. Ik hou graag de controle omdat ik wel heb meegemaakt dat ik een miskraam kreeg op een bbq met meer dan 150 mensen en hevig begon te bloeden en opgenomen moest worden, heb ptss door miskramen omdat ik zoveel nare heb gehad. Dus nu krijg ik elke 2 dagen een echo, hcg test en hou ik mijn temp. bij. Dit geeft mij veel meer rust want nu kan ik me elke voorbereiden dat het misgaat

2 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Wij hebben hem 6 juli! Dan zou ik 7 weken zijn, uitgaande van de laatste me ...
Oeh zo spannend! Ik 8 juli, dan ben ik 7+1 wk :) 🍀

2 maanden geleden

Naja je toon alleen al, lieve schat ik zit al 10 jaar in de mmm hé. Zat gi ...
Wat een heftige reactie zeg. Ga maar inhouden wat ik echt wil schrijven naar je 🙈 misschien beter dit topic dan ontvolgen? Babydreams heeft helemaal geen toon in haar bericht... jij wel.

2 maanden geleden

Naja je toon alleen al, lieve schat ik zit al 10 jaar in de mmm hé. Zat gi ...
De enige met een toon in haar bericht ben jij. Ook ben jij degene die een discussie lijkt te willen starten. Je lijkt erg veel moeite te hebben met babydreams. Ik begrijp niet helemaal waar je reactie vandaan komt en ik wil het eigenlijk ook niet weten. Misschien is het beter dat je dit topic ontvolgt en wat afstand neemt.

2 maanden geleden

TS, hoe gaat het nu met je? Ben je intussen wat meer gerustgesteld of maak je je nog zorgen? Ik las dat je je echo op 8 juli hebt. Nog even afwachten dus. Hopelijk komt je de wachttijd goed door en als je je blijvend zorgen maakt, neem dan zeker contact op met je verloskundige om je zorgen te bespreken.

2 maanden geleden

Naja je toon alleen al, lieve schat ik zit al 10 jaar in de mmm hé. Zat gi ...
❤️

2 maanden geleden

Reactie op Febr2025

Oeh zo spannend! Ik 8 juli, dan ben ik 7+1 wk :) 🍀
Leuk 2 daagjes later! Laat je weten hoe het gegaan is? 🥰 Temperatuur je nog? Ik wel, maar denk wel dat ik er na de vitaliteit echo mee stop. Ergens geeft het ook wel rust om te zien dat je temperatuur hoger blijft 🙈. Mijn verloskundige zei dat het nu geen meerwaarde meer heeft, voor hun sowieso niet.