7 Reacties

3 dagen geleden

Ik had het bij mijn eerste bevalling maar voor mij werkte het niet echt, niet omdat hij het niet deed. Maar ik vond het onnodig.

3 dagen geleden

Ik heb er gebruik van gemaakt in het ziekenhuis. Stond niet specifiek in mijn bevalplan, maar stond er wel voor open om verschillende dingen te proberen. Het gaf mij best een tijdje wat verlichting!

3 dagen geleden

Ja ik vond het echt fantastisch! Mijn eerste bevalling is opgewekt en de weeën werden op een gegeven moment heel intens en niet op elkaar dat ik niet meer kon ontspannen. De douche hielp helemaal niets en wilde eigenlijk voor een ruggenprik gaan want ik was de TENS eigenlijk vergeten. Toen ze mijn ontsluiting gingen checken of het kon en alle nadelen van de ruggenprik opnoemde dacht ik getver dat wil ik helemaal niet. Toen een helder moment gehad en de TENS aangesloten. Met de TENS kon ik weer ontspannen en wat dutten om weer op energie te komen. Mijn ontsluiting is toen heel snel gevorderd door het ontspannen. Ik kreeg de juiste hormonen en ben in mijn eigen wereld gekomen. Tijdens het persen kon ik het apparaat niet vasthouden en is hij weggehaald. Ik heb geen idee wanneer hij weggehaald is maar het grootste deel tijdens het persen heeft hij niet aan gestaan en heb ik het ook niet meer nodig gehad 😁 Ik raad het iedereen aan om te proberen of het wat is!! Helaas heb ik al meer gelezen dat het niet voor iedereen werkt. Het ligt aan de weeën die je hebt of het helpt.

3 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Ja ik vond het echt fantastisch! Mijn eerste bevalling is opgewekt en de w ...
Jaa dat dus! Bij mij werden de weeen ook opgewekt en had ik het idee dat ik meer pijn had dan je bij een niet ingeleide bevalling zou hebben. Die weeen waren zo intens en kort achter elkaar dat ik blij was toen ik mocht persen en heel dat persen inclusief de geboorte totaal geen pijn deed vergeleken met de weeen pijn 😅 ik wil echt die TENS apparaat proberen maar ik dacht dat het misschien toch niet zou helpen als het een ingeleide bevalling is 😂 ook omdat ik rustig al met 5 cm ontsluiting in het ziekenhuis aankwam terwijl ik die ochtend een ballonplaatsing zou krijgen die uiteraard niet meer nodig was 😂

3 dagen geleden

Hij lag klaar, maar helemaal geen tijd voor gehad tijdens een stortbevalling. Ongevraagde tip, zoek uit of je zorgverzekering hem (deels) vergoed. En anders staat marktplaats er ook mee vol, alleen dan even nieuwe elektrode aanschaffen.

3 dagen geleden

Reactie op Danielle2203

Hij lag klaar, maar helemaal geen tijd voor gehad tijdens een stortbevallin ...
Handige tip, dankjewel! 🙏🏼

3 dagen geleden

Ik heb 4 dagen in de weeën gezeten, ik vond m echt top!! Heel fijn. Zoek even uit of je zorgverzekering m (deels) vergoed en waar je m dan kan bestellen. Scheelde mij een hoop geld.