7 Reacties

één maand geleden

Ik liep/loop tegen precies hetzelfde aan. Ik heb me een beetje ingelezen en we zouden in principe gewoon borstvoeding moeten kunnen geven, er zijn hooguit een paar melkkanalen afgesloten. Echter moet je alleen wel iedere keer voor de voeding de piercing eruit halen, goed steriel houden en na het voeden weer in doen. Dat betekent op het begin ongeveer om de 3 uur. Ik vind dat een beetje te veel van het goede. Daarnaast heb ik ergens gelezen dat er een iets verhoogde kans is op een borstontsteking. Gezien mijn borsten al heel erg aan het groeien zijn en links me begon te irriteren, heb ik (met pijn in mn hart) afgelopen maandag besloten om links alvast eruit te halen. Rechts heb ik nog in, maar deze gaat in de loop van de tijd er ook uit. Ik heb dus de knoop doorgehakt en toch besloten om ze (1 voor 1) eruit te halen. 🥺

één maand geleden

Reactie op dutch-baby

Ik liep/loop tegen precies hetzelfde aan. Ik heb me een beetje ingelezen en ...
Jaa ik heb ook door het groeien de piercing eruit moeten halen.. zo jammer maar die wondjes steeds maakten het ook niet beter.. ik heb rechts er vorige week uitgehaald en nu links er nog in.. ook die zal er uit gaan maar wanneer is nog even de vraag🥲😕

één maand geleden

Heb dit gelezen: Voor tijdens de zwangerschap kun je een piercing van bioflex aanschaffen. Dat is materiaal wat heel buigzaam is, waardoor de piercing bij de verandering van je tepel minder onprettig aanvoelt. Om het vele verwisselen iets makkelijker te maken kun je een insertion pin gebruiken. Die begint dunner waardoor erdoorheen prikken makkelijker is, en bij schroefpiercings kun je je piercing eraan schroeven. Ik heb daar zelf dus nog geen ervaring mee dus of dat het echt makkelijker maakt weet ik nog niet.

één maand geleden

Ik heb zelf sinds afgelopen december pas mijn piercing (alleen links) en merk gelukkig nog niet veel aan mijn borsten, behalve dat mijn areola’s groter zijn 😅 Qua ‘planning’ voor een baby hadden we niet verwacht dat ik in de eerste maand proberen zwanger zou worden, dus mijn piercing is nu pas 8 maanden zegmaar 😅 Ik hoop hem zo lang mogelijk in te kunnen houden. Hoe ik dat met borstvoeding ga doen weet ik nog niet. Misschien alleen voeden met rechts en links kolven? Al weet ik niet hoe makkelijk zo’n constructie is 😂 als borstvoeding geven uberhaupt lukt natuurlijk, dit is ons eerste kindje, dus alles is nieuw 😅

één maand geleden

Ik heb mijne al met 7/8 in weken moeten vervangen voor bioflex. Prima tevreden over. Wat ik in een comment hieronder ook lees ivm borstvoeding; daar maak ik me ook wel zorgen om. Als hij er om de 3 uur uit moet dan wordt het wel snel vervelend denk ik. Ik zie wel hoe het loopt 🙂

één maand geleden

Ik heb ze in mijn vorige zwangerschap er ook uitgehaald. Richting het einde begonnen ze ook meer te irriteren. En een baby zuigt echt best hard met voeden🤭 ik was blij dat ik ze niet meer in had, dus zelf heb ik geen ervaring met borstvoeding geven met piercings. Maar om de paar uur uithalen voor voeding lijkt mij ook vervelend. Wel jammer, want om die dingen weer opnieuw te laten zetten.. daar word ik ook niet vrolijk van😅

één maand geleden

Een baby heeft echt veel maar dan ook heel veel zuig kracht. Ik weet niet of het dan prettig aan voelt tijdens het voeden. Is het evt een optie om ze voor een voeding uit te doen en daarna weer terug in te doen? Omdat je aangeeft ze graag te willen houden