13 Reacties

één maand geleden

Ben hier ook nog mee bezig. Ik wil ze gebruiken omdat ik in een appartement woon en afval pas buiten kan 1 keer in de 2 weken... lijkt me niet zo fris met luiers. Maar raak er ook totaal niet aan uit. Wil ook niet zo'n dikke pak aan het poepje. Je hebt eendelig die dunner zijn en werken als een wegwerpluier, maar die zouden naar het schijnt niet zoveel opnemen en sneller doorlekken?

één maand geleden

Wij wilden hieraan beginnen toen de kleine net geboren was, maar uiteindelijk toch gezwicht voor wegwerp, wij kregen ze in de wintermaanden gewoon niet op tijd droog, en ik vond t ook een te dik pak om die kleine billetjes. Wij willen nu als hij zindelijk gaat worden wel weer wasbaar doen omdat ze dan beter voelen dat ze nat zijn. Op het algemeen deel van t forum is een mega groot topic over wasbaar luieren 😁 daar kan je echt ontzettend veel tips vinden. Bij een aantal leveranciers kun je een proefpakket aanvragen waar dan van elke soort iets in zit, om uit te proberen, en je kan ook een luierconsult aanvragen, waarbij je uitleg krijgt en alles eens in handen hebt.

één maand geleden

https://community.24baby.nl/forum/baby/wasbare-luiers-algemeen-topic-deel-7-Yok2MYM Dit is het topic, inmiddels al deel zeven en best actief 😁

één maand geleden

Bij nappies kan je een consult krijgen met allemaal uitleg. Kijk eens of er bij jou in de buurt een consulent is.

één maand geleden

Ik zou ergens een consult boeken, zodat je goed voorgelicht wordt en vanuit daar een keuze maken. Als je gaat voor wasbaar, dan zou ik eerst huren in plaats van meteen kopen. Door te huren konden wij verschillende merken en systemen proberen en kwamen wij erachter dat het voor ons niet werkte. Onze zoon lekte vaak door en wij zijn veel buiten/onderweg, waardoor het voor ons niet praktisch was. Of het wat voor jullie is, weet je pas als je het hebt geprobeerd. Dat zou ik zeker doen, maar ik zou niet meteen wasbare luiers aankopen als je niet weet of het überhaupt iets voor jullie is. Vandaar mijn tips.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ben hier ook nog mee bezig. Ik wil ze gebruiken omdat ik in een appartement ...
Het klopt inderdaad dat dit systeem minder opneemt. Bij ons resulteerde dit altijd in doorlekken, met name gedurende de slaap of in de autostoel.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ben hier ook nog mee bezig. Ik wil ze gebruiken omdat ik in een appartement ...
Ik weet niet of je een balkon hebt, of een buitenruimte aan je appartement? Wij hebben een grote prullenbak/kleine container buiten staan. We doen de luiers in de luieremmer binnen, en als die vol is knopen we de zak dicht en gooien deze in de container, dan als die vol is rijden we naar het luierpunt waar wij luiers kunnen weggooien. Misschien zou dat nog een optie voor je zijn voor wegwerp, mocht wasbaar het niet zijn voor je 🤷‍♀️.

één maand geleden

Tweedelig is absoluut het meest betrouwbaar, ik heb er een paar pocket en all-in-one luiers mee omdat het gemakkelijker is onderweg. Maar die moet je vaker verschonen en lekken vaker door. Dus team tweedelig hier. Tevreden over popolini en totsbots (en overbroekjes van Blumchen werken ook prima).

één maand geleden

Ik inderdaad ook op het grote wasbare luier topic op het algemene forum. Maar hier mijn ervaring. Bij mijn eerste heb ik toen hij 1 maand was een pakket gehuurd. Door het uit te proberen wist ik goed wat voor ons werkte. Tweedelig gebruiken wij alleen voor de nacht, nooit last gehad van dat dikke pakket in de nacht en kan wel 12uur om blijven. Sterker nog voor de heup ontwikkel is het helemaal niet slecht als de benen meer uit elkaar zitten (aldus mijn consultatiebureau arts, en kijk maar naar een spreidbroek). Overdag gebruiken we inmiddels verschillende types die wel wat dunner zijn, maar dus ook om de 3-4 uur verschoond moeten worden, want anders lekt het door. Die zijn een verzameling van pocket luiers, all-in-one en snap-in-one. Pocket luiers er bij de geboorte van nr 2 bijgekocht, omdat de elastieken van sommige van m’n favo all-in-one stuk gingen en die jammer genoeg we prijzig waren. Zo kon ik iig het absorberende deel hergebruiken. Nummer 3 die er nu aankomt, gaat straks als Newborn in de vouwluiers met een overbroekje eromheen. Die nemen het minste op is mijn ervaring, maar zijn lekker flexibel en goedkoop in de aanschaf. Sommige gebruikt ik nu in een pocket luier door ze gewoon op te vouwen met een extra booster er tussen. Nr 2 zit dan ook nog in de luiers verwacht ik bij de geboorte van haar broertje en voor haar gebruiken we de iets grotere luiers die Newborn toch niet past. Ik kan het gebruik alleen maar aanbevelen, beter voor het milieu en zeker bij meerdere kinderen goedkoper dan wegwerp. Wassen vind ik nooit zo’n probleem, alleen met zo veel soorten door elkaar is het opruimen nu wel een dingetje (hoef dat niet aan m’n man te vragen, omdoen heeft hij geen problemen mee, maar sorteren wat bij wat hoort… tja). Wij doen ze wel in de droger (wekken onze eigen stroom op mocht iemand er opmerkingen over hebben), waarschijnlijk zijn daardoor de ook de elastieken eerder stuk gegaan helaas, maar het verhoogd het gemak wel enorm voor ons, zodat ze ook in de winter gewoon op tijd droog zijn.

één maand geleden

Bij onze eerste zijn we gestart met een uitprobeer pakket met de verschillende soorten erin. Van te voren dacht ik pocket luiers maar na het uitproberen is tweedelig de grote favoriet. Straks hopelijk de derde in wasbaar, dus wij zijn groot fan. Een consult via Nappy's is wel aan te raden, al staat er op hun website ook veel informatie. En volgens mij heeft de billenboetiek ook veel handige filmpjes. Zelf vind ik de facebookpagina wasbare luiers erg fijn. Heel veel info te vinden.

één maand geleden

Hier ook een fan, straks derde kind in (dezelfde) wasbare luiers 👌🏻 Ik heb tweedelige Hu-Da luiers, die zou je bijna blind kunnen kopen wat mij betreft haha! Fantastische lekvrije en toch relatief dunne luiers. Wij hebben nooit poep buiten de luier, met wegwerp gebeurt dat zeker wel in het begin. En mijn kinderen zijn allebei met net 2 jaar zindelijk, super fijn 👌🏻 Vraag gerust als je nog wat wilt weten!

één maand geleden

Ik heb wasbare luiers icm baby zindelijkheid communicatie: hierbij laat je de kleine al van kleins af aan boven een potje of boven de wastafel plassen. Scheelt heel wat luiers wassen! Op facebook heb je groepen waar ze 2e hands luiers aanbieden en ook op.marktplaats en funda zijn ze te vinden. Scheelt heel veel geld! Ik gebruik allerlei systemen door elkaar, maar altijd alles lekte, tot ik van een vriendin luiers kreeg met overbroekjes er bij met een dubbele rand bij de beentjes. Die bleven wél droog. Tegenwoordig gooi ik deze overbroekjes over alle soorten luiers heen en alles blijft droog! Dus zorg dat je overbroekjes hebt met dubbele rand bij de benen! Dan maakt het niet uit welk systeem je aanschaft.