24 Reacties

2 maanden geleden

Toevallig heb ik er gister een gekregen uit Duitsland

2 maanden geleden

Ik denk dat masseren en gehydrateetd houden het enige is wat je kan doen. Ik zou je favoriete hydraterende creme gebruiken zodat het ook leik blijft. Het hoeft niet duur of speciaal voor de zwangerschap te zijn want helaas helpt geen enkel ingrediënt tegen striemen. Ik kocht laatst een lekker ruikende bodylotion bij holland&barrett!

2 maanden geleden

Striae zit in je genen. Je krijgt het of je krijgt het niet… uiteraard kun je smeren en masseren met van alles en vooral doen waar je je prettig bij voelt maar ik denk dat het vooral accepteren wordt en niet geheel onbelangrijk…; zorgen dat je niet teveel aan komt!

2 maanden geleden

Ik heb zelf zowel de bio oil, kruidvat buikbalsem en olie aan het smeren😅 voelt soms als doorslaan maar alles om het zo min mogelijk te houden

2 maanden geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap uierzalf gesmeerd. Doe ik nu weer. Is echt spotgoedkoop en deed mn hele zwangerschap met de pot. Ik ben super gevoelig voor striae en inderdaad krijg je het of krijg je het niet, smeren helpt niet echt. Alleen de huid soepel houden en gehydrateerd is natuurlijk wel belangrijk. Uiteindelijk zette de striae pas bij 36(!) weken echt door en het valt me tot de dag van vandaag mee. Nu 2,5 jaar later zijn het witte strepen geworden. Vergeet trouwens je borsten, bovenbenen en billen niet mee te smeren. Alles zet uit en wordt groter daar kunnen ook nieuwe striemen ontstaan.

2 maanden geleden

Ik vind persoonlijk olie nooit zo fijn. Vind de frambozen shea butter heel erg fijn van puur geluk store. Hier in de twee zwangerschappen geen striae maar gewoon een fijn moment en goede hydratatie!

2 maanden geleden

Buik olie of balsem van kruitvat

2 maanden geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Ik heb mijn vorige zwangerschap uierzalf gesmeerd. Doe ik nu weer. Is echt ...
Maar praktische vraag, blijft dat niet enorm vettig? Dat trekt toch eigenlijk helemaal niet in, of in elk geval heel langzaam?

2 maanden geleden

Reactie op KVS95

Maar praktische vraag, blijft dat niet enorm vettig? Dat trekt toch eigenli ...
Ja klopt dat is wel zo. Trekt langzaam in. Maar dan blijft het ook echt lang gehydrateerd voelen als in een volledige nacht

2 maanden geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Ja klopt dat is wel zo. Trekt langzaam in. Maar dan blijft het ook echt lan ...
Ja dat lijkt me van de ene kant heel fijn, maar van de andere kant bang dat ik dan het hele bed ondersmeer haha

2 maanden geleden

Wat hier al veel gezegd wordt, je hoeft het niet te doen om striae te voorkomen dus doe het alleen als je het gewoon fijn vindt door de geur of het gevoel. Je kan elke dag smeren vanaf dag 1 en toch striae krijgen en je kan nooit smeren en geen enkel teken van striae ervaren. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor alle zwangerschapscrèmes terwijl je wel extra voor het labeltje betaalt, dus smeer gewoon wat je lekker vindt.

2 maanden geleden

ik smeer bio oli bij 1e gedaan toch striea gekregen smeer nu bij 2e toch maar weer 🤣

2 maanden geleden

Reactie op KVS95

Ja dat lijkt me van de ene kant heel fijn, maar van de andere kant bang dat ...
Haha dat klopt maar ik trek een pyjama shirt eroverheen 😂

2 maanden geleden

Ik ben fan van bio oil Ik heb ook van naïf de mama balm maar na een paar keer gebruiken kan ik die lucht niet meer hebben. Maar verder is die wel prettig

2 maanden geleden

Ik gebruik zwangerschapsolie van Weleda en een balm van Naïf

2 maanden geleden

Vriendin van mij heeft dit gebruikt voor haar zwangerschap en weinig striae overgehouden. Ik ben nu ook begonnen met smeren!

2 maanden geleden

Ik heb de vorige zwangerschap trouw mijn buik gesmeerd. Ging super tot 36 weken toen had ik binnen 1 week mijn hele buik er onder zitten. Smeren kan helpen, maar zou er niet van uit gaan dat als je gevoelig bent voor striae het daardoor niet komt. Ik heb er nu vrede mee, heb een ontzettend lief kereltje rondlopen en dat is me meer waard dan mijn tiger stripes🤪

één maand geleden

Reactie op Annevth97

Ik heb de vorige zwangerschap trouw mijn buik gesmeerd. Ging super tot 36 w ...
Helemaal terecht ook! Ik hoop niet dat het niet gebeurt want dat is inderdaad tegen beter weten in. Maar wellicht dat ik het er iets mee kan beperken

één maand geleden

ik heb gekeken op sproetonline.nl! zij raadt er 3 aan die echt bewezen werking hebben. of het de striae helemaal tegenhoudt weet ik natuurlijk niet ;)

één maand geleden

Ik heb 3 zwangerschappen heel veel gesmeerd en alsnog striae gekregen het zegt dus echt niks of je het wel of niet krijgt.