30 Reacties

2 maanden geleden

Ik precies hetzelfde me hoofd houdt ik met moeite recht

2 maanden geleden

Misschien toch een keer sumatriptan gebruiken om erdoorheen te komen? Veel andere opties dan dat en uitzitten zijn er mijn inziens niet… sterkte!

2 maanden geleden

Ik heb veel en vaak last gehad van migraine en spanningshoofdpijn. Een ding wat deels heeft geholpen is een bitje tijdens het slapen tegen knarsen/ klemmen. Misschien een tip, om te letten op of je knarst/ klemt snachts? Misschien dat je wat spanning hebt, dan kun je knarsen/klemmen. Succes. Verder start ik altijd 2 pillen van Excedrin tijdens migraine en daarna 1 na x aantal uren erbij. Maar zou die niet aanraden tijdens zwangerschap. Sterkte!

2 maanden geleden

Ik heb toen bij mijn eerste zwangerschap het advies gekregen om de paracetamol spiegel constant te houden. Dus 4x 1000mg paracetamol op een dag. Als day niet hielp ging de huisarts met de neuroloog overleggen. Maar dat werkte heel goed gelukkig. Deze zwangerschap helaas ook last van migraine en hetzelfde gedaan. Hopelijk vind je iets wat ook voor jou werkt. Anders zeker met verloskundige en huisarts overleggen! Succes

2 maanden geleden

Reactie op Fem92

Ik heb toen bij mijn eerste zwangerschap het advies gekregen om de paraceta ...
Vind dit een goeie! Ga dat morgen met de huisarts bespreken. Waren je aanvallen dan een stuk minder frequent of minder intens? En heb je normaal gesproken met aura of zonder?

één maand geleden

Ik lees even mee. Ze vorige zwangerschap waren het alleen aanvallen en vooral de eerste drie maanden. Nu sinds woensdag bijna non-stop heftige hoofdpijn. Heel af en toe trekt het savonds weg of na uren slapen smiddags. Ga het deze week ook maar overleggen want dit is lastig functioneren.

één maand geleden

Zelf nu ook vaak migraine. Probeer eerst paracetamol maar 9 vd 10x werkt dat niet. Ik val dan toch maar terug op een halve tablet (25mg) sumatriptan. Is enige van triptanen die je wel mag gebruiken. Mag wel "incidenteel" dus moet nog met huisarts overleggen hoe vaak dit dan daadwerkelijk is en hoeveel mg. Las laatst ook wel huisarts die liever sumatriptan geeft dan de vermoeidheid/stress van de hoofdpijn dagenlang

één maand geleden

Reactie op thegeek

Vind dit een goeie! Ga dat morgen met de huisarts bespreken. Waren je aanva ...
Sorry had geen melding gekregen dat er op m'n bericht gereageerd was. Bij mij waren ze minder intens! Ik had met aura.

één maand geleden

Ja hoe doen jullie dit dan met werk? Ik heb vandaag weer een hele dag gewerkt en hij kikt er gelijk weer in nu… vorige week ging het een week goed met rust, had me ziek gemeld. Is dat dan toeval of zou rust echt zoveel doen? Twijfel nu of ik mijn dagen korter moet maken en deels in de ziektewet bijv. Hoor graag hoe jullie dit hebben gedaan/ doen!

één maand geleden

Hier ook ineens last van zware aanvallen met aura voorheen niet zo extreem als nu... Idd sumatriptan voorgeschreven gekregen alleen mag dit alleen het eerste trimester? Dus twijfel als ik er goed aan doe... Twee kleine meiden om voor te zorgen en tijdens die aanvallen is dat niet echt te doen ... Tips zijn welkom haha

één maand geleden

Reactie op Blub

Hier ook ineens last van zware aanvallen met aura voorheen niet zo extreem ...
Ja lastig he! Ik denk dat we weinig tips zijn. Verloskundige zei ook; beter af en toe gewoon nemen dan de stress van een aanval. Dus als het echt nodig is doe ik het ook gewoon. Ik was bezig met een pcm spiegel, vandaag cold turkey gestopt maar direct een aanval…

één maand geleden

Reactie op thegeek

Ja hoe doen jullie dit dan met werk? Ik heb vandaag weer een hele dag gewer ...
Als ik erge hoofdpijn heb doe ik inderdaad alleen het hoog nodige en zoveel mogelijke kleine klusjes en veel pauze. Ik werk wel voor mijzelf. Dat betekent niet dat ik altijd gewoon vrij kan nemen maar is nu wel echt een zegen met de migraine aanvallen omdat je niet weet wanneer het komt. Kun je het bespreken met je leidinggevende? Misschien zijn ze aanvallen tijdelijk en kun je tijdelijk in ieder geval wat korter werken op een dag als het niet gaat? Ik weet niet of je dan gelijk deels ziekgemeld moet worden.

één maand geleden

Reactie op DS4

Als ik erge hoofdpijn heb doe ik inderdaad alleen het hoog nodige en zoveel ...
Bedankt voor je reactie! Voor jezelf werken heeft idd voor en nadelen, zelf indelen is dan wel weer heel fijn met deze klacht! Ik werk nu idd sinds 2 weken korter, ben deels ziek gemeld nu. Geeft heel veel rust. Slaap nu elke dag even ook, net een oma😜 vandaag wel weer een aanval gehad maar qua intensiteit zijn ze goed te handelen! Hoop ook echt dat het tijdelijk is…

één maand geleden

Reactie op thegeek

Bedankt voor je reactie! Voor jezelf werken heeft idd voor en nadelen, zelf ...
Ah dat is fijn dat dat kan! De vorige zwangerschap verdween het bij mij ineens ergens in het tweede trimester dus er is zeker hoop haha

één maand geleden

Reactie op DS4

Ah dat is fijn dat dat kan! De vorige zwangerschap verdween het bij mij ine ...
Daar hoop ik zeker op! Heb jij migraine met aura? Ik wel… het schijnt dat het dan vaker zo blijft :(

één maand geleden

Ik had het ook bij de eerste zwangerschap. Bij de huidige gelukkig nog geen last van ban gehad. Niet alleen de hormoonhuishouding kan dit veroorzaken maar ook een mineraal tekort omdat je zwangerschap meer mineralen ontrekt aan je lichaam en het goed om daar op te testen. Biodoron 0,1% mag in de zwangerschap gebruikt worden om dit op te vangen, bij mij werkte dit goed. Daarnaast kan het zijn dat je eetpatroon veranderd is en dat je iets eet waar je op reageerd, zoals voedingsmiddelen die aspartaam, msg/e501 bevatten dit zijn de meeste heftige veroorzakers van voedings gerelateerde triggers voor een migraine aanval. Is je vochtinname voldoende ? En als het in combinatie is met spanningshoofdpijn, zijn daar specifiek massages om dit te verbeteren. Vaak helpt de combinatie van het bovenstaande om de frequentie van de migraine aanvallen te verminderen. Het zal bij ieder verschillend maar ik mag niet deelnemen aan verkeer of werken met een migraine aanval, als je een heftige aanval hebt waarbij je reactie vermogen beperkt wordt is beter om ziek te melden. Ik ben bijvoorbeeld dan een gevaar op de weg tijdens een aanval, omdat mijn reactie vermogen extreem beperkt wordt en door tunnelvisie ik niet alles meer zie ik of hoor. Ik heb sind mijn vierde extreme migraine gehad en ben er heel lang voor onder behandeling geweest, uiteindelijk hielp hier het best om eliminatie dieten te volgen om alle voedings gerelateerd triggers waarop ik reageerde te kennen icm met bloedtesten om miniraal te korten op te sporen, regelmatige slaapritme, vermijden van flikkerd licht. Dit raad ik iedereen aan je de frequentie en intensiteit van de migraineaanvallen te verminderen. Tijdens dd migraineaanval werkt voor mij alleen slapen in donkere stille ruimte, medicatie werkt bij mij niet tijdens een aanval alleen preventief voorafgaand. Dus de enige tip die ik heb tijdens een aanval is om zo prikkelarm mogelijk te rusten. Beterschap in iedergeval het is zeker niet fijn.

één maand geleden

Reactie op Fem92

Ik heb toen bij mijn eerste zwangerschap het advies gekregen om de paraceta ...
Heb jij dat afgebouwd na het eerste trimester? Of de hele zwangerschap geslikt? Omdat je ook van pcm weer hoofdpijn kan krijgen. Wilde 2 weken geleden afbouwen maar kreeg gelijk een aanval. Nu durf ik niet meer😂

één maand geleden

Reactie op thegeek

Heb jij dat afgebouwd na het eerste trimester? Of de hele zwangerschap gesl ...
Ik ben toen gewoon gestopt nadat ik het 1e trimester voorbij was. Nergens meer last van gehad toen gelukkig. ☺️

één maand geleden

Ook dames die in hun 2e trimester veel last hebben van hoofdpijn? Ik ben nu 15 weken en heb elke dag flinke hoofdpijn. Ik let op voldoende drinken en op tijd eten. Misschien ook te maken met het warme weer. Wil eigenlijk niet elke dat paracetamol nemen. Tips?

één maand geleden

Reactie op BabyE2021

Ook dames die in hun 2e trimester veel last hebben van hoofdpijn? Ik ben nu ...
Ik heb hier ook last van dus ik vol ook voor tips