41 Reacties

één maand geleden

Mijn vriendin heeft dit ook gehad. Het is heel erg. Wens jullie heel veel sterkte 🙏🏻

één maand geleden

Het spijt me zo dat je dit moet meemaken. Ik weet hoe ontzettend moeilijk het is om te bevatten. Het enige advies dat ik je kan geven is: neem de tijd om verdrietig te zijn. Laat alles over je heen komen. Ga lekker op de bank liggen en zet een slechte serie aan, ook al krijg je er waarschijnlijk weinig van mee. En wat je ook voelt, weet dat het absoluut niet jouw schuld is.

één maand geleden

Heel veel sterkte de komende tijd. Dit zal een heel proces zijn. En iedereen verwerkt dit anders. Maar wat zeker is sta er bij stil praat erover en lukt het je niet alleen kan je bij de huisarts altijd rouwverwerking therapie aanvragen. En jezelf niet de schuld geven hier heb je geen invloed op.

één maand geleden

Wat ontzettend verdrietig 💔 Zeker na 2x een goede echo is de klap keihard... Helaas heb ik zelf een half jaar geleden ook een missed abortion gehad. Ik had lichtroze bloedverlies, maar dit zette niet door. De verloskundige vertelde mij dat miskramen meestal binnen 2 weken op gang komen na het zien van een slechte echo en daarna daalt die kans flink. Ik heb zelf uiteindelijk misoprostol genomen om de miskraam op te wekken. Dat viel mij fysiek erg mee, maar mentaal was al het wachten (op dat alles "klaar" is) slopend. Je hebt hier op het forum ook een aparte miskraam-groep. Fijn om daar steun te vinden, zeker als je geen vriendinnen hebt die een keer een miskraam hebben doorgemaakt. Lief zijn voor jezelf, het is echt niet erg als je je een tijd ziek meldt op werk. Veel sterkte en hopelijk gaat de zon snel weer schijnen door deze donkere wolken als jullie daar aan toe zijn ❤️🌈

één maand geleden

Heel veel sterkte! Het is een scenario waar je eigenlijk niet echt rekening mee houdt als je zwanger bent. Ergens weet je dat het kan, maar als je dan hoort dat het hartje gestopt is dan sta je zelf ook stil. Ik weet er alles van, het is intens verdrietig! Hoe klein ook, het is zo gewenst en het was gewoon jullie eerste kindje. Ik ben zelf even een periode thuis geweest, ook om te herstellen van de narcose (curettage) en mentaal viel het mij enorm zwaar. En om mij heen raakt iedereen zwanger van elkaar aankijken, terwijl wij er rustig een jaar / anderhalf jaar voor uit kunnen trekken. Extra pijnlijk als het dan misgaat. Advies is om echt de tijd te nemen, na te denken of je een actief of passief beleid wil volgen met betrekking tot de ‘afwikkeling’ van de miskraam en als dat achter de rug is zou ik even een weekendje uitwaaien aan zee. Hebben wij ook gedaan en dat voelde heel fijn toen. Alle sterkte! 🤍

één maand geleden

Heel veel sterkte ❤️

één maand geleden

Heel veel sterkte

één maand geleden

Wat verdrietig…helaas heb ik dit ook (3x) meegemaakt, waarvan ook 2x na 2 goede echo’s. Zo’n shock om er tijdens een echo achter te komen. Een tip is om vooral jouw gevoel te volgen, wat miss alle kanten op gaat en dat is oké. Flink huilen, bankhangen of juist stuk wandelen, eet wat lekkers, doe wat jou helpt. En uiteraard samen met je partner, we konden er goed over praten en soms was juist wat afleiding prima. We hebben bij alle 3 het vruchtzakje opgevangen in een vergiet. Daarna in glazen potje met water in koelkast en de volgende dag in mooi doosje ingepakt en onder een wilde appelboom begraven in een bos. Sommige meiden spoelen het door, sommigen doen het in een grote bloempot in de tuin. Kan allemaal, wat voor jou/jullie werkt. Enne, dat het bij mij vaker mis is gegaan hoeft voor jou zeker niet zo te zijn. Ik wens je veel sterkte toe ❤️

één maand geleden

Wel een MK meegemaakt maar niet op deze manier, wel heel erg veel sterkte gewenst met dit verlies❤️🕊

één maand geleden

Heel veel sterkte!✨❤️

één maand geleden

Ik voel ontzettend met je mee. Het is heel intens. Ik ga op dit moment door hetzelfde, mijn tweeling is ook gestopt met groeien bleek bij de termijnecho. Ik wens je heel veel sterkte en veel ruimte voor verdriet en verwerking Veel liefs

één maand geleden

Ik lees graag mee. Hier vandaag geen goed nieuws bij de termijn echo. Ik ben kapot van verdriet. Hierdoor namelijk al 3 spontane miskramen gehad en nu dit 😭 we gaan morgen ook nog op vakantie.. voel mij zo radeloos.. Heel veel sterkte met dit verlies ❤️

één maand geleden

Veel sterkte, je bent niet alleen. Vanmorgen hadden wij de termijnecho van ons derde kindje. Na twee goede echo’s met kloppend hartje verwachtten wij een levend kindje van ongeveer 12 weken te zien. Wat we zagen was een overleden kindje van ongeveer 10 weken. Nu in shock.

één maand geleden

Zo verdrietig dat zoveel van jullie dit meemaken momenteel. Ik had in februari met bijna 12 weken echo te horen gekregen dat t hartje met ruim 9 weken gestopt was. Zo intens verdrietig, je hele toekomstbeeld spat uit elkaar en de wens is zo groot. Ik ben uiteindelijk 3 weken ziek thuis geweest van werk en daarna hadden we al vakantie gepland staan waardoor ik 6 weken niet op werk was uiteindelijk. Dat heeft mij toen geholpen om de tijd te nemen voor het verdriet en ruimte te hebben voor mezelf en niks anders. Dus zou ook echt aanraden om niet te snel weer aan het werk te gaan. Wij zaten toen in een badkamer verbouwing en dat vond ik ook echt soort van therapeutisch. Lekker praktisch bezig, ook echt samen en ook echt veel afleiding. Dat heeft ons er zeker de eerste week echt doorheen gesleept want anders zit je alleen met je overweldigende verdriet. Zou dus ook echt aanraden om iets om handen te hebben, al ga je in de tuin aan de slag. Zou het ook echt delen met je omgeving, ook al wisten mensen mss niet dat je zwanger was. Het is super fijn om steun te krijgen en laat mensen er voor je zijn, dit samen doorgaan is zo zwaar. Ik was echt verrast hoe lief en bedachtzaam mensen waren, heeft mij heel veel steun gegeven toen. Heel verhaal maar zijn dingen die mij hebben geholpen. En weet ook dat er echt hoop is. Heel veel sterkte lieve meiden, het is echt een van de ergste nachtmerries dus neem de tijd en wees lief voor jezelf ❤️

één maand geleden

Heel veel sterkte voor jullie allemaal die dit mee maken, wat ontzettend verdrietig 🥀. Hopelijk mogen jullie gauw een goede zwangerschap meemaken ❤️.

één maand geleden

Reactie op yweii

Heel veel sterkte voor jullie allemaal die dit mee maken, wat ontzettend ve ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Wees lief voor jezelf, neem de tijd en onwijs veel sterkte en kracht toegewenst! 🍀😘

één maand geleden

Wat ontzettend heftig, heel veel sterkte ❤️

één maand geleden

Wat verdrietig.. veel sterkte gewenst! Ook wij hebben vandaag het bericht gekregen dat het hartje niet meer klopt.. 💔 Ons verhaal is vergelijkbaar, al gaat het bij ons om een tweede kindje. Na 13 maanden - net voordat we terug mochten komen bij de gynaecoloog - op een natuurlijke manier zwanger geraakt. Twee echo’s met een kloppend hartje mogen zien.. maar vandaag bleef het stil. Wat een rollercoaster. Kies jij voor medicatie of wil je eerst afwachten? Liefs

één maand geleden

Wat een verdrietig nieuws, veel sterkte. 🌟 Ik heb dit begin dit jaar meegemaakt. Ik kan je niet zeggen je moet dit of dat doen, want het is voor iedereen anders hoe je ermee omgaat. Blijf iig met elkaar praten (jij en je partner) en denk niet dat jouw verdriet groter is dan dat van hem of dat je hem lastigvalt met jouw verdriet. Zoek steun bij elkaar, maar het is ook oke om los van elkaar dingen te verwerken. Ik heb destijds een kettinkje met 2 hartjes gekocht, eentje voor de baby en eentje voor mij. Die draag ik elke dag. En ik heb een doosje gemaakt met de testen, echofoto’s en een rompertje en knuffel die we al gekocht hadden. Dan werd ik er niet steeds mee geconfronteerd, maar kon ik er wel ‘op terugkijken’ als ik daar aan toe was. Het laatste stukje verwerking kwam bij mij pas toen ik opnieuw in verwachting was en het wel goed zat. Dat wens ik jullie in de toekomst ook toe 💗

één maand geleden

Reactie op yamicaro

Wat een verdrietig nieuws, veel sterkte. 🌟 Ik heb dit begin dit jaar meeg ...
Hierop aanvullend; destijds heb ik voor medicatie gekozen, maar dat zou ik nu niet opnieuw doen omdat ik er erg ziek en misselijk van werd. Maar dat heeft niet iedereen