41 Reacties

één maand geleden

Wat verdrietig! Ik had bijna 2 weken geleden hetzelfde als jij. Bij de termijnecho erachter gekomen dat het hartje gestopt was, al ongeveer 2 weken. Was echt een enorme shock, al had ik al geen gevoel erbij. Ik ben in afwachting tot mijn lichaam het gaat afstoten. Met name de eerste week na de echo vond ik intens en heel alleen. Ik heb het wel best een aantal mensen verteld. Doe vooral zoveel mogelijk waar je behoefte aan hebt. Soms is dat bij mij mezelf helemaal terugtrekken en t volgende moment wil ik liever afleiding. Het afwachten geeft me ergens tijd en ruimte om het een beetje in te laten dalen. Voor nu voelt dit voor mij nog goed. Maar ook daarin geldt; vooral bij jezelf checken wat voor jou goed voelt. Heel veel sterkte en je kan hier altijd een berichtje sturen. Het uitwisselen van ervaringen heeft mij best goed gedaan.

één maand geleden

Reactie op MarlySue

Wat verdrietig! Ik had bijna 2 weken geleden hetzelfde als jij. Bij de term ...
*geen goed gevoel erbij

één maand geleden

Reactie op El.11

Mijn vriendin heeft dit ook gehad. Het is heel erg. Wens jullie heel veel s ...
Bedankt ❤️

één maand geleden

Reactie op Theldwyn

Het spijt me zo dat je dit moet meemaken. Ik weet hoe ontzettend moeilijk h ...
❤️

één maand geleden

Reactie op Lousb12

Wat ontzettend verdrietig 💔 Zeker na 2x een goede echo is de klap keihard. ...
Bedankt voor je bericht & delen van jouw ervaring. Ik heb mij ziekgemeld om dit helemaal in alle rust aan te gaan. Het is zo’n omschakeling. Fijn om te horen dat het fysiek bij jou meeviel, maar inderdaad dan komt die emotionele klap nog 💔 Vandaag naar het ziekenhuis voor de echo & later gesprek met spoeddokter voor medicatie. Nogmaals dank 💝

één maand geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Heel veel sterkte ❤️
❤️

één maand geleden

Reactie op kimberley35

Heel veel sterkte
❤️

één maand geleden

Reactie op Mxxy

Wel een MK meegemaakt maar niet op deze manier, wel heel erg veel sterkte g ...
❤️

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Heel veel sterkte!✨❤️
❤️

één maand geleden

Reactie op Havik2025

Ik voel ontzettend met je mee. Het is heel intens. Ik ga op dit moment door ...
Ach nee, alsof de aarde onder je voeten vandaan wordt gehaald. Jij ook heel veel sterkte. Het is zo’n rollercoaster 😪💔

één maand geleden

Reactie op Avana90

Wat verdrietig.. veel sterkte gewenst! Ook wij hebben vandaag het bericht ...
Nee, dit is inderdaad precies hetzelfde.. Alleen was dit mijn allereerste zwangerschap. Dat moment waarop je hoort dat het hartje niet meer klopt, is echt een klap 😪 Bij mij is het bloeden begonnen, maar heel licht. Vandaag naar het ziekenhuis voor de echo (protocol), dus daar kijk ik enorm tegenop. Later op de dag gesprek met spoeddokter & mijn gevoel zegt medicatie, als het zelf niet verder op gang komt. Die eerste druppels bloed was ook echt een emotioneel moment.. “Het gaat gebeuren”. Dat afwachten is heel zwaar, wij zijn maar klusjes in huis gaan doen ter afleiding. Heel veel sterkte ook. Wat zegt jouw gevoel? 💝

één maand geleden

Reactie op i.elisa

Nee, dit is inderdaad precies hetzelfde.. Alleen was dit mijn allereerste z ...
Bij mij was het bloeden ook gestart voordat ik aan de medicatie begon maar wel heel licht. Vond het wel een fijn idee dat het lichaam het inmiddels dus wel had herkend en bij mij ging het daardoor heel snel toen ik de medicatie had genomen. Je krijgt eerst oraal een tablet en bij mij bracht dat het al helemaal op gang voordat ik de vaginale tabletten had genomen. Moet wel zeggen dat ik het echt mega heftig vond. Ik heb in die periode heel veel gelezen en het verschilt heel erg per persoon. Maar wel goed om er op voorbereid te zijn dat het echt een mini bevalling kan zijn met weeen en zorg voor genoeg sterke pijnstillers. Niet om je bang te maken maar beter te voorbereid dat t meevalt dan andersom denk ik. Bij mij kwam het dus eerder dan verwacht doordat ik de “echte” medicatie nog niet had genomen. Dus had niet genoeg pijnstillers op en daardoor extra pijnlijk. Dus zodra je kramp hebt pijnstillers nemen en spiegel opbouwen.

één maand geleden

Ohja en soms krijg je van de gyn goede pijnstillers maar anders kun je naproxen kopen ipv ibuprofen. Dat icm met paracetamol werkt beter schijnt. En heel veel sterkte het is echt een verschrikkelijke tijd. Het nieuws is al erg genoeg dit dan lichamelijk nog door moeten is echt de hel 😢

één maand geleden

Volgens mij niet persoonlijk op ieder haar reactie gereageerd, maar zoveel dezelfde verhalen op dit moment of onlangs. Ik heb een kistje besteld & daar zitten nu alle echo’s enzo in. Fysiek een plekje om “terug te komen”. Ook een soort gedenkplaatsje gemaakt met kaarsje in huis. Alles stap voor stap aangaan… Vandaag de medicatie ingenomen & wacht nu al even op de eerste krampen. Zo dubbel. Hierna ben ik niet meer zwanger 😪 Bedankt voor al jullie reacties & tips. Heel erg fijn. En iedereen in dezelfde situatie of nog met verdriet: sterkte 💝😪💝

één maand geleden

Reactie op JoannePK

Veel sterkte, je bent niet alleen. Vanmorgen hadden wij de termijnecho van ...
😪😪😪❤️

één maand geleden

Reactie op i.elisa

Nee, dit is inderdaad precies hetzelfde.. Alleen was dit mijn allereerste z ...
Hoe is het gister verlopen in het ziekenhuis? Ik lees dat je de medicatie inmiddels hebt ingenomen. Heel veel sterkte gewenst.🧡✨ Ik hoop dat de pijn mee zal vallen en dat je het goed kunt onderdrukken met pijnstillers. Mooi dat je een kistje met herinneringen hebt gemaakt. Neem de tijd voor de verwerking en geef ruimte al je gevoelens en emoties. Ik heb vandaag de afspraak gehad en ook gekozen voor medicatie. Dit was het advies van de gynaecoloog. Afwachten mocht ook en kan medisch geen kwaad, maar het vruchtzakje blijft dan groeien wat het vervelender kan maken. Ik heb net de eerste tablet ingenomen, morgen de andere tabletten inbrengen. Liefs

één maand geleden

Reactie op Avana90

Hoe is het gister verlopen in het ziekenhuis? Ik lees dat je de medicatie i ...
Ik moet zeggen: echt heel fijn & empathisch geholpen in het ziekenhuis. Ik kon niet naar het beeld van de echo kijken. Daarna meteen gesprek gehad & medicatie voorgeschreven gekregen (anders moesten we later op de dag weer terugkomen) 🙏🏻 Het lijkt een beetje surrealistisch op dit moment, zoveel verschillende emoties. Ik stond op overlevingsstand gister. Ik had om 12:30 de 4 pillen ingebracht. Na 2 uurtjes voelde ik buikpijn (vergelijkbaar met menstruatiepijn) opkomen. Dit liep op, net als het bloed & stolsels. Dit kan misschien een beetje schrikken zijn in het begin. Rond 19:00 verloor ik het vruchtje. Ik heb het in een glazen potje met water. Ik had alleen het vruchtzakje gemist, dus had helemaal opgezocht hoe het eruit moest zien. Ik deed weer rust aan en 2 uurtjes daarna verloor ik het vruchtzakje. Een opluchting dat mijn lichaam heeft gedaan wat het moest doen, maar tegelijkertijd zo bizar & verdrietig om mee te maken. De pijn was bij mij draagbaar, maar mentaal vind ik het een stuk lastiger 💔 Installeer jezelf op een fijne, veilige manier. Ik lag op de bank met mijn kruik, handdoek (voor de zekerheid), boek, thee, water, tv. Buiten vond ik het te warm. Ik had 2 keer Aleve geslikt. Heel veel sterkte vandaag. Heb vertrouwen in je lichaam, wacht het rustig af. Ik hoop zo dat het fysiek ook mee valt voor jou. Vanavond wil ik ons kindje ergens begraven.

één maand geleden

Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte bij dit grote verlies ❤️

één maand geleden

Reactie op i.elisa

Ik moet zeggen: echt heel fijn & empathisch geholpen in het ziekenhuis. ...
Heel veel sterkte met de verwerking! ❤️‍🩹🫶🏼

één maand geleden

Eer Gisteren echo gehad on te kijken of ik schoon ben na opwekken met medicatie. Er zit nog een stolsel van 1,5 cm maar wel vlakbij de uitgang dus vermoed word dat dit met mijn volgende menstruatie meekomt