14 Reacties

2 maanden geleden

Ach, wat naar! Hopelijk voel je je snel beter! Wat mij hielp; - slapen op linkerzijde - zoet drinken (wicky 0% suiker) - ijskoud drinken - water ijsjes - broodjes jam (geen zuivel en vlees) Ik ben echt team zoet, maar kan me voorstellen dat dat voor iedereen verschilt. Maar ik ga heel slecht op groene ijsthee, 0.0 bier, ... maag keert zich direct om, terwijl ik eerder niks zoet dronk (of jam at).

2 maanden geleden

Ik ben al sind 5 weken misselijk, ben nu 10weken. Bij mij helpt iets van prik met ijsklontjes. Mega veel ijsklontjes. Zuurtjes en droge crackers hielpen mij ook. K hb ook van die pilletjes gekregen van de dokter, misschien kan je dat proberen/navragen.

2 maanden geleden

Ik ben gewisseld van een multi vitamine met foliumzuur naar enkel actief foliumzuur en een wereld van verschil 🤷‍♀️ niet meer misselijk. durf niet te zeggen dat dát het 100% was maar is wel toevallig..

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties ❤️ ik drink ook de hele dag door ijskoude wicky of ginger ale kleine slokjes. Dat helpt dan voor een minuut of 2 en dan begint het weer. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap Emesafene gebruikt maar dat hielp totaal niet en ze kunnen me nu niets anders geven helaas

2 maanden geleden

Cola! Ik drink niet graag frisdrank, maar ik was laatst met de bus weg en kwam helemaal slecht. Een halte eerder afgestapt om in de frisse licht te voet verder te gaan, maar stond 2 straten verder alsnog langs de weg over te geven 😓 een vriend zei me toen dat ik ergens cola moest kopen. Toen koppig niet gedaan haha, maar op weg naar huis kwam ik weer helemaal naar en had cola meegekregen dus toch maar stiekem op de bus gedronken. Het helpt echt! Nu draag ik altijd een flesje cola bij me.

2 maanden geleden

In de ochtend helpt bij mij tegen de misselijkheid om een smoothie te drinken (banaan, yoghurt met wat bevroren zomerfruit).

2 maanden geleden

Ik leef op smintjes 🫠

2 maanden geleden

Bij mij werkte emasefene tijdens mijn vorige zwangerschap ook niet, maar deze zwangerschap wel iets beter, dus misschien toch het proberen waard! Ik heb daarnaast ook primperan, maar dit zorgt met name dat je niet meer (of iig iets minder) hoeft te braken, de misselijkheid lost het niet echt op, daarom denk ik dat ze die niet aanraden in jouw geval. Ik heb verschillende soorten drinken geprobeerd tot ik iets vond wat soms wel binnen blijft, in mijn geval is dat arizona ice tea green honey En zwarte thee zonder suiker Verder vooral je rust nemen, hier gaat het het beste als ik gewoon plat blijf liggen. Niet fijn, maar wel het beste nu 😅 Hopelijk knap je snel op!

2 maanden geleden

Reactie op Feather7

Bedankt voor jullie reacties ❤️ ik drink ook de hele dag door ijskoude wick ...
Ik gebruik gember capsules van Holland en barret en ben sindsdien niet meer misselijk geweest.

2 maanden geleden

Reactie op Miniminimini

Ik gebruik gember capsules van Holland en barret en ben sindsdien niet meer ...
Mag ik vragen hoe vaak je die per dag slikt?

2 maanden geleden

Acupunctuur Drinken met prik Suprimal reistabletjes Nectarines en pruimen zijn het enige wat ik wegkrijg Af en toe een zout ovaaltje of pepermuntje voor de vieze smaak

2 maanden geleden

Als je de pillen liever niet wil omdat ze de vorige x niks deden, zou je als alternatief om een maagbeschermer kunnen vragen. Die helpt mij iig goed (maar slik ook veel medicatie 🫣)

2 maanden geleden

Bij mij helpt koffie, ondanks dat ik er echt geen trek in heb voel ik me daarna een stuk beter. Helaas mag je niet te veel cafeïne dus ik hou het bij 1 kopje in de ochtend. Cola helpt ook maar dan zit je weer met het caffeine probleem, je hebt ook cafeïne vrije cola dat helpt ook tijdelijk. Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat op een snoepje zuigen helpt dus ik heb net zuurtjes gehaald

2 maanden geleden

Misschien metoclopramide? Is niet schadelijk voor de baby. Bij mij hielp Suprimal niet maar metoclopramide is echt een. Lifesafer voor mij! Op 1 tablet ben ik 11uur klachtvrij! Zonder medicatie lag ik ziek op bed.