34 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb al vanaf het begin geroepen dat ik minimaal 2 weken geen bezoek wil. Als dat later verandert in een andere behoefte zijn mensen zo uitgenodigd. Maar ik denk dat ik echt handen vol heb aan baby mezelf en partner.

3 dagen geleden

Hier waarschijnlijk de eerste 2 weken alleen directe familie op bezoek Daarna langzaamaan mensen op kraamvisite laten komen. Onze vorige is geboren in covid tijd en we vonden de rust om alles heen wel heel prettig!

3 dagen geleden

Ik ben best wel bang dat mijn schoonmoeder heel veel gaat langs komen. Ze heeft nu ook al veel kleertjes en speelgoed gekocht. Het is niet echt mijn smaak wat ze koopt. Heb haar al wel beetje laten zien wat ik wel tof vind. Maar voel me soms wat ontdankbaar dat ik de spulletjes niet leuk vind(laat het natuurlijk niet merken aan haar)

3 dagen geleden

Reactie op Grietj

Ik ben best wel bang dat mijn schoonmoeder heel veel gaat langs komen. Ze h ...
Is een lijstje misschien dan wat voor je? Ik heb een kraambezoek lijstje gemaakt wat iedereen achteraf ook mega fijn vond. Mn schoonmoeder koopt vaak speelgoed en onzin dingen wat ik echt heel lief vind maar zo niet nodig vind het ook gewoon zonde van haar geld. Uiteindelijk dus op een vriendelijk manier aangegeven van wil je alsjeblieft wat van het lijstje halen als je wat koopt, anders hebben we straks zoveel dubbel of hebben we allemaal dingen die niet gebruikt gaan worden.

3 dagen geleden

Via tiktok

2 dagen geleden

Reactie op Tessaxx98

Is een lijstje misschien dan wat voor je? Ik heb een kraambezoek lijstje ge ...
Ja dat hebben we. Heb haar ook al eens gezegd dat we een geboortelijst hebben zodat mensen geen dingen kopen waar we mss niets mee zijn. Maar de hint was niet erg duidelijk. Nu had ze al dingen gekocht voor sinterklaas. Ik hou nogal van om alles in thema te hebben. Wij gaan als thema jungle dieren doen. Nu had ze alles van boerderij dieren. In mijn hoofd is dat echt error 😁 verder had ze nog rompertjes gekocht met slakken op. En dan nog een krab voor in bad dat schuim maakt voor kindjes van3+ en dan nog slabbetjes zn pyjama's

2 dagen geleden

Reactie op Grietj

Ja dat hebben we. Heb haar ook al eens gezegd dat we een geboortelijst hebb ...
Zo lief bedoeld maar zo niet fijn😂

2 dagen geleden

Wij hebben de eerste week alleen de ouders langs laten komen en na een week directe familie. Ook daarin van te voren een begin en eindtijd meegegeven. Mijn waarborgde dat en dat hadden we ook van te voren afgesproken . Nu een paar jaar later ook kunnen zien hoe andere vrienden dit deden en die maakte kleine groepjes vrienden van Max 2 a 3 stellen die dan langskwamen voor een uurtje. Dat ga ik dit keer ook doen!

2 dagen geleden

Reactie op Adeny

Ik heb al vanaf het begin geroepen dat ik minimaal 2 weken geen bezoek wil. ...
Dit hebben wij dus ook 🙈. Plus een hond en kat in huis. Dus dat zal voor iedereen wennen genoeg zijn zonder een hoop bezoek over de vloer

2 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Dit hebben wij dus ook 🙈. Plus een hond en kat in huis. Dus dat zal voor i ...
Ik heb ook een hondje inderdaad. Dus druk zat!

2 dagen geleden

Reactie op Tessaxx98

Zo lief bedoeld maar zo niet fijn😂
Ja klopt. Ik weet dat ze het goed bedoeld. Mijn schoonbroer zegt dat het nog erger wordt als het geboren is. Ik hou mijn hart al vast

één dag geleden

Reactie op Grietj

Ja klopt. Ik weet dat ze het goed bedoeld. Mijn schoonbroer zegt dat het no ...
Ah wat lastig! Misschien helpt het om te zeggen dat ze een deel van het speelgoed/rommeltjes thuis weer meeneemt voor thuis voor als jullie langskomen met de baby? Zodra ze er zelf tegenaan zit te kijken, valt het kwartje misschien.... :-)

één dag geleden

Ik zelf wil me graag in die eerste periode focussen op de verbinding van ons als gezinnetje en alle ruimte nemen voor borstvoeding. Mijn man is sneller geneigd mensen uit te nodigen:' het is toch fijn en vanzelfsprekend dat mensen willen langskomen om kennis te maken?' We hebben hier regelmatig gesprekken over en hebben voor nu geconcludeerd dat we mensen gaat uitnodigen als dat goed voelt. Niet eerder. We hopen onze (drukke aussie) hond last-minute te kunnen plaatsen bij het dierenpension, waardoor we die eerste weer naar haar geen omkijken hebben. Helaas is dat ook reden voor mijn man om te denken:' dan kunnen we díe week lekker de visites afwerken. Nou ja, work in progress... Waarschijnlijk zullen ouders en schoonouders wel snel mogen langskomen. En de broer en zus van mijn man ook (qua afstand makkelijker te plannen) Maar mijn (6) brussen met hun partners en kinderen... Ik zie dat niet allemaal gebeuren in die eerste week😂😂

één dag geleden

Niet meer dan 2pers aanwezig (per dag) Alleen op afspraak Niet langer dan 1 uur (spreek een code af met de kraamzorg die werkt visite wel weg) Ga er niet vanuit dat je de baby op schoot krijgt(baby is geen doorgeef object) Ben jij of iemand in je gezin ziek/verkouden blijf weg! Geen ongevraagd advies geven De baby niet zoenen Geen knuffelbeest kado (zelfs met deze regel kom je straks om in knuffels) Dit is een japans gebruik wat we hebben geadopteerd Wat wij altijd met verjaardagen doen. De kadoos worden pas als de visite weg zijn geopend. Ik vind het moeilijk om met welke emotie dan ook op presentjes te reageren en ookal ben ik blij dan ben kan ik toch nog dagen onzeker zijn of ik wel correct heb gereageerd. Het geeft onnodige stress/emoties die door de hormonen na het bevallen echt niet welkom zijn. Ik bedank altijd naderhand per telefoon en soms per kaartje. Maak een kadolijst met dingen die je nog niet hebt, deze is vrij voor visite te gebruiken, en kan ook online staan.