14 Reacties

4 maanden geleden

Suprimal (te koop bij Kruidvat etc) of metoclopramide vragen aan de huisarts. Je kan beter eerst suprimal proberen.

4 maanden geleden

Ik volg even. Zit momenteel met hetzelfde 🙈

4 maanden geleden

Als het echt niet gaat je huisarts bellen en om medicatie vragen. Ik heb emasafene gekregen en werkt goed om de misselijkheid te onderdrukken bij mij.

4 maanden geleden

Reactie op Bananababy

Als het echt niet gaat je huisarts bellen en om medicatie vragen. Ik heb em ...
Jaa ik ben dus op vakantie in Bosnië. Dus kan als ik weer thuis ben idd

4 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Jaa ik ben dus op vakantie in Bosnië. Dus kan als ik weer thuis ben idd
Ooh dat maakt het een stuk lastiger dan! Wat mij in het begin nog wel wat hielp is gemberthee/pillen en van die toastjes/crackertjes die je door midden kan breken eten. Dat kalmeerde mijn maag dan iets, moest wel letter lijk elk half uur iets eten dan.

4 maanden geleden

Bij mij hielp gember best wel goed. Dus heb veel gemberthee gedronken in m’n eerste zwangerschap. En kleine beetje blijven eten gedurende de dag..

4 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Jaa ik ben dus op vakantie in Bosnië. Dus kan als ik weer thuis ben idd
Daar kan je heel makkelijk naar een pharmacie gaan en een x aantal tabletjes kopen.

4 maanden geleden

Reactie op Groenie

Daar kan je heel makkelijk naar een pharmacie gaan en een x aantal tabletje ...
Ah ja thanks. Maar wil ook niet zomaar iets innemen zonder dat ik weet of iets kan of zonder overleg ofz. Toch beetje eng

4 maanden geleden

Hoi hoi, Ik heb zelf helaas hetzelfde. Ook een aantal keer moeten overgeven. Vandaag gember gekocht om thee van te maken, dit ook op internet gelezen. En droge crackers. Hopelijk helpt dat. Ik vind het vooral lastig met sociale activiteiten en op het werk. Zo vervelend om je niet goed te voelen maar het niet kunnen delen… Ik zit nu in week 5, wij vinden het nu echt nog te vroeg om het te delen. Andere die hier ook last van hebben?

4 maanden geleden

Eerste zwangerschap HG gehad en met deze zwangerschap op dit moment ook weer misselijkheid. - Eet en drink kleine hoeveelheden over de dag. Wat echt wilt zeggen dat je een slokje per 10minuten kan nemen. Dan heeft je maag de tijd om alles te verwerken. - Het is niet nodig om misselijk te zijn! Er zijn verschillende mogelijkheden qua medicatie om de misselijkheid te onderdrukken, zonder dat dit gevolgen heeft voor de ontwikkeling van je kindje. Wees vooral niet te hard voor jezelf en trek op tijd aan de bel 😊 Misselijkheid in bepaalde mate hoort erbij, niet tot het punt dat het ervoor zorgt dat je niet normaal meer kan functioneren.

4 maanden geleden

Ik ben ook vaak misselijk en weet niet wat ik hier tegen kan doen. Meestal zoek ik blogs op online voor wat klachten bij Kraamvisite.

4 maanden geleden

Ik lees ook mee voor tips. Inmiddels ziek gemeld op werk omdat rechtop zitten al kokhalsneigingen geeft. Ik herken dit totaal niet uit mijn vorige zwangerschap. Mocht dit zo blijven, dan ga ik de huisarts bellen voor die tabletjes🙏.

4 maanden geleden

Reactie op Stoommandje

Ik lees ook mee voor tips. Inmiddels ziek gemeld op werk omdat rechtop zitt ...
Doe dit echt hoor, ik had hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap. Bewegen/slikken was al teveel en de medicatie die ik kreeg haalde het ergste weg. Zo'n verademing. Inmiddels heb ik ze een stuk eerder gevraagd en slik ik ze alweer een week, ik hoop het deze keer wel bij maar 1 pil per dag te houden ipv 2 zoals de vorige keer.

4 maanden geleden

Pepermuntjes of smint 🙏🏻