21 Reacties

7 dagen geleden

Reactie op ethrym

Misschien verschilt het per ziekenhuis, maar ik kon via de POP samen met mi ...
Ja dit doen we met mijn coach en heeft zeker al wat geholpen maar alsnog hielp het dus niet voldoende. En moet ook zeggen dat er een groot deel bij mijn partner ligt die niet goed communiceert. Als mij iets dwars zit meld ik dit direct soms niet even handig maar goed ik blijf niet met opgestapelde irritaties zitten en mijn partner wel waardoor het bij hem soms ineens voor mij echt te veel word en hij ontploft. Hij heeft hier gelukkig wel al wat hulp voor gehad maar hij zal zijn manier van doen hierin zelf moeten aanpassen dat kan ik niet voor hem doen en dat is steeds oefenen en er aan denken voor hem. Ik kan hem niet pushen en hij gaat dus nog weleens de fout in. Wat erg lastig is want ik kan niet goed tegen ruzie en word er erg verdrietig van en hij is keihard als ik dus verdrietig ben als hij boos of geïrriteerd is. Hij zegt dan echt ohh ga maar lekker huilen jij, dat je denkt hoe durf je zo iets hardst en koud te zeggen. Maar hij zegt dus snel dingen vanuit zijn boosheid waar hij niet goed overna denkt en ik ben de genen die niet taktisch is en soms dingen te direct zeg of het komt vervelender over dan ik bedoel. Me man weet dit maar als hij moe is of boos is staat hij hier niet bij stil en voelt het voor hem als een aanval als ik direct ben, maar het is dan niet zo bedoeld. Dus dat is heel lastig en we werken er beiden aan maar dit zal toch moeilijk blijven denk ik en het word straks met de vermoeidheid en hormonen erbij weer heel moeilijk. Dus ja geen idee denk echt dat we er doorheen moeten en misschien een moment moeten inlassen om samen even te praten van hoe zit je en hoe gaat het zodat hopelijk de irritaties niet hoog oplopen