Ik weet nog goed bij me eerste dochter dat de eerste drie maanden echt heel erg pittig waren.
Als mijn man en ik beide moe zijn hebben we helaas snel ruzie en veel irritaties. De vorige keer is de irritatie bij mijn man, zo hoog opgelopen dat hij na 3 maanden zei: ik wil scheiden, ik ben er klaar mee. Hij was blijkbaar echt boos en er echt even klaar mee, hij meende het gelukkig niet maar zo voelde het wel. Ik heb dus op dat moment ook mijn spullen gepakt en ben met mijn dochter naar me schoonouders gegaan, hij wilde op dat moment niet weg naar zijn ouders, iets van koppigheid helaas...
We hebben na een nacht apart van elkaar goed gepraat en zijn er uiteindelijk uit gekomen gelukkig. Maar ik merk nu al dat doordat hij het zo druk heeft op werk en ik hem steeds meer nodig heb omdat ik fysiek minder mobiel ben, het hem opbreekt en hij dus erg moe is en er nu ook veel irritaties zijn. Mijn man is ook echt geen prater(ik wel) en dat maakt het voor mij ook moeilijker.
Ik ben nu zo bang voor die eerste drie maanden😭. Onze dochter zal 1 jaar en 4,5 maand zijn als onze tweede dochtertje geboren is. Dus dat maakt het wel pittig, plus mijn hormonen waar ik echt veel last van heb zeker na de balling, maakt het allemaal niet makkelijker.
Hoe kunnen we het onszelf de eerste 3 maanden zo makkelijk mogelijk maken en dus dat er dus zo min mogelijk ruzies en irritaties ontstaan.