12 Reacties

één maand geleden

Ik weet niet of je all inclusive hebt maar dan kan je voor de zekerheid vragen of ze iets vers voor je willen maken. Gewoon even aangeven dat je zwanger bent! Ik ben net terug van vakantie en hoefde van mijn verloskundige eigenlijk bijna nergens op te laten. Behalve dat ik genoeg moest bewegen. Ivm hogere kans op trombose tijdens zwangerschap. Lekker genieten dus! Fijne vakantie gewenst 😁

één maand geleden

Hi! Ik ben op dit moment 11 weken zwanger en in Egypte op vakantie, all inclusive. Bij het eten let ik goed op of alles er vers uit ziet. Er staat hier niet zo goed aangegeven wat er in de gerechten zit (bijvoorbeeld wel vis, maar niet welke soort). Als ik twijfel neem ik het niet. Evt kun je het aan het personeel vragen. Mij valt op dat ze hier sowieso alle vlees en vis goed doorbakken. Verloskundige zei mij ook niet direct zorgen te hebben als ik ziek word, de baby heeft daar echt pas na een aantal dagen niet kunnen eten/drinken last van. Is bij mij gelukkig nog niet aan de orde geweest. Waar ik verder op let is alleen water uit flesjes gebruiken, ook bij tandenpoetsen. En ik blijf zo veel mogelijk in de schaduw, heb bijvoorbeeld een hoedje mee om mijn gezicht te beschermen. En natuurlijk goed insmeren. Fijne vakantie! Groetjes, Daphne

één maand geleden

Reactie op daflg

Hi! Ik ben op dit moment 11 weken zwanger en in Egypte op vakantie, all in ...
Oh ja wat ik voor de zekerheid heb gedaan is compressiesokken gedragen in het vliegtuig, en wat ik zeker mee zou nemen is ORS in het geval dat je last van je maag of darmen krijgt.

één maand geleden

Dankjewel dames! Dit zijn in ieder geval al goede tips waar ik wat aan heb! Daphne nog een fijne vakantie ☀️😁

één maand geleden

Reactie op daflg

Oh ja wat ik voor de zekerheid heb gedaan is compressiesokken gedragen in h ...
Oh trouwens, De hoge compressie sokken?

één maand geleden

Reactie op SM96

Oh trouwens, De hoge compressie sokken?
Yes! Ik had een setje gevonden bij de action, bij de reisspullen. Zou wel een maat groter aanraden, bij mij kwamen ze niet helemaal tot mijn knie.

één maand geleden

Ik heb misschien een gekke vraag, maar de zwangerschap compleet tabletten kan dat gewoon in de koffer?

één maand geleden

!! is mijn lifesaver met hete dagen

één maand geleden

Reactie op SM96

Ik heb misschien een gekke vraag, maar de zwangerschap compleet tabletten k ...
Daar ga ik wel vanuit. Ik stop ook altijd paracetamol, en diarree remmers enzo in de koffer, nog nooit problemen mee gehad.

één maand geleden

Reisverzekering! Mocht er iets zijn op vakantie en je hebt een dokter nodig, dan ben je in ieder geval goed verzekerd

één maand geleden

Hee SM96, de vitamines mogen gewoon mee! Zou ze altijd in de handbagage doen, mocht je ruimbagage zoek raken. Verder zou ik in Egypte erg goed opletten met salades oid te eten; dit is vaak met kraanwater gewassen. Ook vis mee opletten. Geniet ervan!

11 dagen geleden

Ben zelf 3x in Egypte geweest zonder problemen. Zelf gaan wij ook aankomende week en dan net geen 18 weken zwanger. Geen kraanwater nemen (ook niet met tandenpoetsen) en op je eten letten. Fruit zonder schil wat al klaar ligt niet nemen. Eten en vlees moet goed heet en doorbakken zijn. Zelf gaan wij naar een resort waar we al 3x zijn geweest en waarvan we weten dat t eten goed is 😊 Van te voren even opgezocht waar een goed hotel is in de buurt en je vaccinatie voor hepatitis A even halen bij de GGD. + neem een zwangerschapsverklaring mee jn t engels mocht er toch wat gebeuren