12 Reacties

9 dagen geleden

Veggie tonijn?

9 dagen geleden

Ik weet niet waar je woont. Maar in Arnhem en Amsterdam zit de Vega(n) sushi bar. De ‘tonijn’ die de daar hebben is echt fantastisch!

9 dagen geleden

Maar echt he! Ik ben niet eens zo'n tonijn fan, maar wil het zo graag. Die tiktok hype helpt ook niet echt... tanden bijten tot februari 😂

9 dagen geleden

De Vuna van garden gourmet in een tonijnsalade verwerken of tuna melt is echt zalig 🤤 en die mag gewoon

9 dagen geleden

Reactie op Motherin2025

Ik weet niet waar je woont. Maar in Arnhem en Amsterdam zit de Vega(n) sush ...
Ik woon toevallig in Arnhem. Welke sushibar is dat?

9 dagen geleden

Reactie op ellaakkus

Ik woon toevallig in Arnhem. Welke sushibar is dat?
Never mind! Ik lees nu pas dat je het in je bericht hebt geplaatst. Ik ga het proberen!

9 dagen geleden

Reactie op Es2025

Maar echt he! Ik ben niet eens zo'n tonijn fan, maar wil het zo graag. Die ...
Ik zoek het normaal gesproken nooit🙊… nu denk ik er constant aan. TikTok helpt inderdaad niet met die sushi sandwiches

9 dagen geleden

Reactie op ellaakkus

Never mind! Ik lees nu pas dat je het in je bericht hebt geplaatst. Ik ga h ...
Haha geen probleem! De sushi is echt heerlijk daar, en alles is inprincipe zwangerschapsproof. 🎉

8 dagen geleden

Toen ik zwanger was van mijn dochter, geboren april 2022, mocht je tijdens zwangerschap 1x per 2 weken gewoon tonijn eten. Dit heb ik toen dus ook gewoon af en toe gegeten. Waarom zou het dan nu niet meer kunnen een keer in de zoveel tijd.

8 dagen geleden

Reactie op baby2196

Toen ik zwanger was van mijn dochter, geboren april 2022, mocht je tijdens ...
Ik zou het eerlijk gezegd ook gewoon eten als ik er veel trek in had 🙂. Je leest ook dat iedereen nog garnalen eet, "omdat dat bij mijn vorige zwangerschap nog wel mocht", terwijl garnaal om dezelfde reden afgeraden wordt, namelijk kwik. Tuurlijk is het een kleine moeite om voor de zekerheid 9 maandjes 'nee' te zeggen tegen bepaald voedsel. Maar de richtlijnen in NL gaan naar mijn persoonlijke mening erg ver. Het lastigste vind ik de regels omtrent vis: vis is zo vreselijk gezond, maar door wat kwik of het miniscule risico op listeria (wat slechts 70 NL'ers per jaar krijgen...) moet je ALLLLES laten staan wat voorverpakt is of een beetje kwik bevat. Ik zou gewoon lekker 1* per maand of 6 weken een tonijntje eten als ik jou was hoor! Ik eet persoonlijk ook gewoon voorverpakte zalm als ik daar zin in heb, en ja, ook in sushi-vorm. Ik eet het al 20 jaar en heb nog nooit wat opgelopen. En tuurlijk, als je bij die 70 mensen hoort die listeria oploopt, krab je jezelf ff achter je oren en heb je ontzettend spijt, vooral als de gevolgen voor je baby heftig zijn. Maar de kans dat ik morgen doodga in het verkeer is groter dan dat ik listeria oploopt (684 doden per jaar vs. 70 listeria besmettingen per jaar).. Okay misschien een gekke vergelijking maar u get the point. Maar ik snap ook goed dat mensen het risico niet willen nemen hoor 😊. Ieder z'n ding. De één neemt richtlijnen nou eenmaal wat strenger op dan de ander. U do u!

8 dagen geleden

Reactie op AmandaVos

De Vuna van garden gourmet in een tonijnsalade verwerken of tuna melt is ec ...
Proeft dat echt na tonijn? Ik heb eens vegan tonijn gehaald maar die smaakte na hout snippers. Vandaar dat ik huiverig ben. Ik heb een vis allergie maar mis sommigen vis soorten

7 dagen geleden

Reactie op Dandelion89

Proeft dat echt na tonijn? Ik heb eens vegan tonijn gehaald maar die smaakt ...
Tsja, ik vind van wel. Uiteraard smaken verschillen maar dit is de enige die voor mij in de buurt komt. De rest vind ik inderdaad ook absoluut niet smakelijk 🙈